Gönderen: esraycr | 25/07/2010

Ya eskiden kızlar daha güzeldi,ya da erkekler daha içtendi…

Ya eskiden kızlar daha güzeldi,ya da erkekler daha içtendi… : )

Bunu nerden mi çıkardım?

Eskiden yazılmış şiirler,şarkılar daha bi bambaşka..Sevilenin tarifi,sevmenin tarifi daha bi güzel…  Örneğin,

 ”Saçın tenine değse tenini kıskanırım..” (1)

”Fikrimin ince gülü..” ( Cansu koç tan dinlemeniz tavsiye olunur..) (2)

”Yeterki gel bana, sene de bir gün”(3)

”Yalnız kalan ruhumun acısı çok derindir,yıllar geçse de inan kalbim yine senindir..Alamaz bir sevgili kalbimdeki şu yeri,sanki içimde açar bu sarmaşık gülleri…” (4) (Zara dan bunu da dinlemek güzel..)

”Gülü susuz,seni aşksız bırakmam..” (5)

Şimdilerde ise, bunlar kadar nerede güzel sözler..Şimdilerde gençler zaten yeni bir şeyler üretmekten çok hazır yazılmış şarkı sözleri,şiirleri  birbirlerine söylüyorlar..Bir de şuan ki erkeklerimizde(hepsinde değil tabi) şu bakış açısı var;

(1 )..  Kardeşim,saçını mı topla diyeceğiz kıza..? Başka bir erkeğe değmesinde gerisi sorun değil..

(2)..Fikrimin ince gülüymüş..Yok fikrimin çiçek tarlası… Aklım fikrim on yerde benim,işim gücüm var..

(3)..Sene de bir gün geleceğine hiç gelme daha iyi…Aklımı karıştırma bari..

(4)..Daha karşıma niceleri çıkar ,senelerce bekleyemem seni..Gencim,güzelim..

(5)..Susuzluktan sol.Arada bir çiçek,arada iki güzel mesaj daha ne yapacağım..Aşk bu işte..

Eee ne de olsa erkeğim ben,söyleyemem öyle ince laflar..Delikanlılık bu ya zaten..(!)

Kızlara(bir çoğuna) gelelim şimdi de,söyleyenden çok söyletene de bakmak lazım..Eskiden bayanlara yazılan sözler daha güzelse ,demek ki bayanlarda da vardı bir şeyler..Onlar daha bambaşka seviyorlardı belkide ,sevdiklerine güzel duyguları daha çok hissettiriyorlardı belki de..Erkeklerde yazıyorlardı güzel cümleler..Şimdiki kızlarımızda elimi sallasam ellisi modunda..Hep daha iyisi daha mükemmeli olsun modundalar..Ee şimdi gel de bu kızlara yaz güzel bir şey.. 😀 😀

Kardeşler,onu bunu bilmem..Seven insan adam gibi sevmeli..Köşe başında başka bir güzel _ yakışıklı görünce,yar’inin adı aklından gitmemeli..  Dünya da yalnız o varmış gibi yaşamalı.. Sevgi dolu olduğunu göstermeli..Zor durumlarda elini taşın altına koyup,ezilmesine üzülmemeli..Korumayı bilmeli,benimsemeli..Ama en önemlisi güvenmeli.. Bunlardan sonra ise bir bayan için,tüm erkekler kardeşi,bir erkek için ise tüm bayanlar bacısı olur zaten,böyle olunca da ,Allah ta huzur,güzel muhabbet verir..

Şunu  da hemencecik ekleyeyim yazıma..O kadar şarkıdan bahsettik : )Şu sıralar Orhan Hakalmaz’ın söylediği.. ‘Salında gel,meydan kız görsün aman aman amaney,Serpil de gel,düşmanlar ölsün aman.. ‘şarkısına takılmış durumdayım.. Dinlemekten şarkı yıprandı : )

**Yazı ‘bence’dir..Katılıp katılmamanıza, katılmıyorum : ) ) (Nasıl bir cümle kurdum ben de anlamadım,ama söyledim bi kere.. )

Responses

  1. Muhteşem bir yazı. Yorumlarının bazılarına gülsem bile, güzel bir konu seçimi olmuş. Sadece kızlar erkekler arasındaki sevgi bağı yıpranmadı, aynı cinsteki bireylerin arasındaki ilişkilerde ha koptu ha kopacak. Git gide birbirimizden uzaklaşıyoruz, her şeyde saçmalıyor, her yerde daha iyisini arıyoruz. Daha iyiyi ararken, büyük sona doğru gidiyoruz…

  2. Güzel bir inceleme. Yalnız güveni aşmak tam bir muamma. Sadakat özellikle bu günlerde bakınca anlaşılan bir şey değil. Hem sadakat çok az insana ait olan bir cevher olarak kaldı. “Dünya ahiret bacım…” sözleri de asılı kaldı dillerde eskilerden kalan bir espri olarak. TV, medya ve ekonomik ilişkiler de bozulmuş, bsite indirgenmiş durumda. Kültürümüze ait olmayan öğelerle Fransız öpücükleriyle, tek gecelik aşklarla can atılan eş bulma hevesi de var tabi. Her neyse bunu bloguma da yazabiliridim ya. Kolay gelsin…

  3. Merhaba esra. Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba 😀 Senin için de muhteşem bir dönüş olmuşa benziyor, çok güzel bir yazıydı.

  4. @Enes,Yorumunda güzel bir noktaya değinmişsin.. Bak çok doğru şu kısım, ‘aynı cins arasındaki ilişkilerinde yıpranması..’ Malesef insanlar birbirlerine ihtiyacı olduğunu unutmuş durumda..Her yerde daha iyisini arama konusunda,ben bu konudan bıkmış durumdayım ve ‘daha sını istemem kardeşim’ diye bas bas bağırıyorum :))
    @Hasan,Sadakat en önemli olmazsa olmazların başında..Şuan ki sadakat yanından ayrılana kadar..Sonrasında gençler sen sağ ben selamet durumundalar.. Kimsenin kimseye eyvallahı yok..Yaz bloguna,okuruz hep beraber..
    @Ferhat,uzun bir aradan sonra dönüş yaptım 🙂 ve çok mutluyum… Üç dört gündür yazıyorum,devamı gelir inşallah..

    *** Herkes bloguma hoşgeldi…Uzun zamandan sonra kaliteli yorumlar almaya devam etmek,çok güzel..Kardeşlerle hep beraber kaldığımız yerden devam.. :))

  5. Merhabalar, Çok güzel bir yazı. Gençliğin hastalıklarına birebir ilaç babında. Verdiğin örnekler gerçekten çok güzel okurken çok güldüm 🙂
    Bu konuda söylenecek yazılıp çizilecek çok şey var.
    Rabbim tüm kalplere sadakat, hassasiyet, ve sevgi versin ondan sonra yine eski leylalar mecnunlar zuhur eder inşallah.

  6. @Mehmed,Hastaneye staja gitmeden bir bloguma bakayım dedim ki (vaktim azıcık var..)Bir baktım yorumlar gelmiş ..Örneklerimi sonradan okuyunca ben de güldüm..
    Rabbim tüm kalplere sadakat, hassasiyet, ve sevgi versin ondan sonra yine eski leylalar mecnunlar zuhur eder inşallah.
    Aminnnn….. 🙂

  7. çok doğru bir konuya değinmişsiniz aaah ah demek kalıyor bize de.

  8. @CixGirl,Öncelikle hoşgeldin kardeşim.. 🙂 Teşekkür ederim..

  9. Eski aşklar kalmadı. Öyle bir beklenti de kalmadı açıkçası.

    İnsanlar değişiyor, şiirler de değişir. Bloglarda gençlerin yazılarına bakıyorum. Kızlar sanki erkek gibi yazıyor. Bir erkek olsaydım şahsen, bu tür kızlara ne aşık olmak ne de şiir yazmak aklımın ucundan bile geçmezdi. Yazdırandır şiire güzellik katan.


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

