Gönderen: esraycr | 23/07/2010

İĞNE KORKUSUNA SON!!!

İğne olacağını anlayan çocukların büyük bir kısmı huzursuzluk içine giriyor.Ağlayıp,olmamak için ellerinden geleni yapıyorlar.Bu kadar çok korkmalarının sebeplerinden biriside aslında,yaramazlık yaptıklarında ‘iğne yaptırırım sana’ diye korkutulmaları..Çocuk iğneyi olurken,hastalığının iyileşmesi için değil de,ceza olarak iğneyi olacağını sanıyor..İğne korkusu sadece çocuklarda olsa..Yetişkinlerde de aynı sorunu yaşayanlar var.

Neyse efenim,ben birazcık araştırdım ve…

 İğne ile aşı’nın yerini artık yapışkan bantlar alacak..Abd ‘li bilim adamları üzerinde minyatür iğne olan yapışkan bantlar üretmiş.(Bunlar iğne olarak adlandırılıyor ama bildiğimiz gibi metal ufak iğnecikler değil…Ufak nokta gibi bantın üzerindeki  yapılar için söylenmiş..)Yapıştırılan bandın üzerindeki  tabaka ,cilt üzerinde eriyip kana karışıyor.Hasta bu sırada acı ya da ağrı hissetmiyor…

Yapışkan bant şuan farelerde denenmiş ve başarılı sonuçlar elde edilmiş..İnsanlarda denenip ve sonuçlandırılması, bir iki yılı alacağı daha sonra seri üretime geçileceği söyleniyor..

Bence  hem hasta ,hem de sağlık personeli tarafından hoş karşılanılacak bir uygulama..İğne yaptıktan sonra eline iğne batırıp,hastalanan bir sürü sağlıkçı kardeşimiz var..Bulaşıcı hastalıkların kısmen önüne geçilecek bu bantlarla..Zamandan tasarruf..(İğneyi hazırla hastaya yap filan zaman alıyor..)..Bantları  hastalar evlerinde de kullanabilir bence..(Bazen hastaneye gitmek gelmek sorun oluyor hastalarda..Mesela günde iki kez iğne olması gereken birisi akşam iğnelerini aksatabiliyor..) Hasta açısından ise, İğne korkusu ortadan kalkacak..Çocuklar iğne oluyorum diye ağlamayacak..Çocukları iğne olurken tutmaya çalışan insanlar başka işlerle uğraşacak.. ; ) ( Bir sedyenin üzerinde çocuk,kıpır kıpır.. Yanınızda yörenizde kim varsa tutması için çağırıyorsunuz..Üç beş kişi,bir hasta başında..Hadi bakalım kolay gelsin..)Çocukların bağırıp hastaneyi ayağa kaldırması,araç gereçlere saldırmaları,tükürmeleri,ısırmaları,tekmelemeye çalışmaları…Bunlarda sonlanacak inşallah…

(fotoğrafı buradan aldım)

Herkese bol sağlıklı günler dilerim…

Responses

  1. İnşallah. İşiniz zor. Ama bu gibi tıbbi şeyler hep 2 yıl önce duyuruluyor, 3-4 yıl geçiyor tık yok. Umarım gelirde rahatlarsınız…

  2. Baya güzelmiş bu yeni bant sistemi bence baya tutar ülkemizde iğneden bu kadar korkan oldukça 😀

  3. @Enes,Umarım gelir hem biz hem de hastalar rahatlar.. 🙂 Bebişlere iğne yaparken insan o yumuşacık tenlerine kıyamıyor 🙂
    @Mizanger,Evet iğneden korkan hayli fazla,hele yazıda dediğim gibi çocuklar.. :))Tutacak inşallah ..

  4. Zamanın da o kadar cok igne oldum ki 🙂 hala bile igne olacagım zaman korka korka giderim hastaneye. Boyle birseyin olması gercekten iyi olmus.

  5. Şimdi anlıyorum iğneden korkmamamın nedenini… meğer kimse ben yaramazlık yaptığımda sana iğne yaparım diye korkutmamış küçükken. Çocukluğuma ışık tuttun teşekkürler.:)

  6. @Özcan,Hoşgeldin kardeşim öncelikle bloguma.. Zamanında olduğun iğneler için geçmiş olsun 😉 Büyüklerede iğne soğuk geliyor..(Ben küçükken çok kaçtığımı hatırlıyorum iğne olucam diye..Basbas bağırmalar.. )Şimdi ise geçti bu korkum sanırım utanıyorum edepsizlik yapmaya… :))Bence de böyle bir şeyin olması iyi oldu…
    @Mehmed, Çocuklar genelde korkutulurlar,acaba seni neyse korkuttular 🙂 Belki de uslu bir çocukluğun olmuştur bu yüzden korkutmamışlardır.Ben iğneden korkmuyorum,fakat ameliyat olmaktan çok korkarım.Küçükken annemlerin bana ‘seni ameliyat ettiririz’ dediklerini hiç hatırlamıyorum ama… 😉

  7. @esraycr , hoşbuldum teşekkür ederim. Sonucta tabi ki keyfimize hicbirzaman igne olmadık. Ya hastalık ya bi sorunda… Ben zamanla ogrendimki, ufak hastalıkta hap, o da yetmediyse igne, en guzeli serum 🙂

  8. ya ben hergün sabah akşam iğne oluyorum ama hep acıyo eskiden koltuğa yatıyodum şimdi annem dizinin üstüne yatırıp yaptırıyo ayakta mı iyi olur bilemiyorum yardım edermisiniz

  9. cevapp verin lütfen b12 ve vitamin midir nedir hep ondan oluyorum her seferinde de ağlıyorum annem kucağında kendi yapıyo 😦 😦

  10. bu bantlara hiç güvenmiyorum kızıma her gün poposundan iğne yapıyorum 8 yaşında olmasına rağmen bağıra bağıra ağlıyor ama kucakta eni iyisi popodan iğneye güvenelim ateş düşürücüde popodan olsun bazen fitilde veririm .


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

