Gönderen: esraycr | 16/03/2010

….

Şerefini kaybettikten sonra…

Yaşamaktan daha feci ölüm olur mu?

Jean Jacques Rousseau…

Reklamlar

Responses

  1. Doğru söz söylemiş.

  2. Sözün güzelliği kadar etiketlere de bayıldım yani. Çok manidar olmuş, kimeyse artık 🙂

  3. Neden böyle bir şey?

  4. @enes, 🙂 kesinlikle..
    @mehmet, yazıları etiketlemeyi hiç sevmiyorum 🙂 Bu sebepten hep az ve öz olması bakımından kısa şeyler yazmaya çalışıyorum..
    @resul, yaşıyan ölüler öylesine çok ki, ondan böyle bir şey.. Hani genelde şu durum olur ya, erkek arkadaşıyla tartışıp, ayrılır.. sonra da onun görebileceği yerlere,imalı sözler yazar falan filan.. Dıştan böyle mi anlaşılıyor bilmiyorum, fakat kesinlikle böyle bir durum yok.. olamaz 😉 yanlış anlaşılma olmadan , duruma senin yorumunda açıklık getireyim dedim.. 🙂

  5. Büyüklerim derdiki ölmekten değil ölememekten korkarım ..

  6. Bu sözü söyleyen çok doğru söylemiş. Zira insan şerefiyle yaşar.

    Şeref nedir ki? Kaybedilecek bir şey midir? Peki kaybedilince aranılıp bulunabilecek bir şey midir?
    Az şerefli ya da çok şerefli olunabilir mi? Sizlerin yüksek müsaadesiyle acizane bu önemli konuda birkaç kelam etmek istiyorum.

    Şeref, en baştan insani (insana ait) bir kavramdır. Şerefli hayvan olamaz mesela, ya da hayvanın şerefi. Dolayısıyla şeref kelimesini bir şeyle birlikte kullanacaksak o şeyin şuur ve irade sahibi olması gerekir. Fakat şu kullanıma değinmeden geçemeyeceğim. Şerefli vatan olmaz da vatanın şerefi olur mesela. Burada da aslında vatanı şerefli kılan şey o vatanı vatan yapan insanların şerefli olup olmamasıyla ilintilidir.

    Erdem sahibi insan ne demektir? Hayatında erdemli yaşamayı şiar edinmiş kişidir değil mi? İşte şerefli insan da erdemli insan demektir aslında. Mesela; sözünde durmak erdemini ele alalım. Sözünde her zaman durana, bunu ilke edinmiş kişiye sözünün eridir, sözünü tutma konusunda erdemlidir deriz. Hal bu ki bazen sözünde duran bazen durmayan kişiler için erdemlidir diyemeyiz, az şereflidir de diyemeyiz. Fakat hiç sözünde durmuyorsa o zaman sözünün şerefini yerine getirmiyor, o konuda şerefsizdir deriz. Demek istiyorum ki az şerefli olunmaz.

    Namus şereftir, söz şereftir, emanet şereftir…

    Tüm insani erdemlere sahip olan ve bu konuda oldukça titiz olan kişiler için çok şereflidir deriz.

    Aslında şeref kavramı insanın erdemlere verdiği değerle ilişkilidir. Şerefsizlik de tam tersi. Yani ilkeli olmak ve ilkesiz olmak.

    Bir insan ilkeli yaşamayı şiar edinmişse onun erdemlere ne kadar çok değer verdiğini görebilirsiniz. Yani birini yapıp diğerini ihmal etmez. Hepsini yapmaya/yaşamaya çalışır.

    Genel olarak insanlar için en ufak bir erdem terk edildi mi ya da ihmal edildi mi hemen şerefsiz kelimesini kullanırız. Çünkü insandan beklenen sürekli şerefli olmaktır, yani her zaman erdemli hareketlerde bulunmaktır.

    İşte insanın erdemler konusunda değer yargısı değişirse yani değerleri değersizleştirirse en başta kendini değersizleştirmiş olur. Kendini değerli bulmayan insan içinse hayatın/yaşamanın bir anlamı yoktur, hiçbir ilkesi yoktur onun. Rastgele yaşıyordur artık o. Asıl ilkesiz insanlardan korkmak lazım. Onlardan her türlü şey beklenir. Aslında onları tanırsak kendimizi daha iyi koruruz. Eğer tanımazsak bir gün bize çok kötü zarar verebilirler, şerefsiz demek bile bizi kurtarmaz artık. İşte bu tür insanlar gerçek şerefsizdirler. Ne namus, ne söz, ne de emanet onlar için önemlidir.

    İlkesiz bir insanın yaşamasıyla ölmesi arasında bir fark yoktur ki. Hiçbirin şeyin değeri yoksa her şeyi değersizleştirmişse bir insan, ha yaşamış ha ölmüş. Dolayısıyla ancak şerefin kıymetini/değerini bilen bir insan onu kaybettiği zaman, onun için yaşamak bir ızdıraptır, ölmekten beterdir. Böyle bir kaygısı olmayan bir insan için yaşamak da ızdırap vermez ki zaten, vicdanı olmayan ızdırap çeker mi hiç?

    Şeref kaybedilirse yeniden bulunabilir elbette. Şerefini kaybettiğini anlayıp aramak da bir şereftir değil mi?

    İşte Kur’an-ı Kerim ve tüm diğer ilahi kitaplar insanın bu hale düşmemesi için gönderildi. İnsan, başlangıçta tüm erdemlerin kendisinde potansiyel olarak bulunduğu bir varlık olarak yaratıldı. Fakat sonradan nefsine ve şeytana uyarak birçok şeyi unuttu veya terk etti. Allah Teala da onun bu özelliğini bildiği için peygamberleri vasıtasıyla insanları defalarca uyardı, onlardan geriye kalan ilahi mesajlar da uyarmaya devam ediyor.

    Kur’an-ı Kerim, doğru yola erişmek isteyen, erdemli, ilkeli ve şerefli bir hayat yaşamak isteyen her insan için,anlamsızlığı yalnızca kendisinin anlamlandıracağı, Rabb’imizin bize muhteşem bir armağanıdır, tabiri caizse kendi iç içe kaybolmuşluğumuzun farkına vardırtan ve en kolay yoldan bulmamızı sağlayan yol haritasıdır, yaşam rehberidir. Kitabımız şerefimizdir.

    İnsan olan şerefiyle yaşar, şerefiyle ölür.

    Vesselam.

  7. Esracığım,
    son yazılar ruh halini yansıtıyor,zor günlerden geçtiğini düşündürüyor,problemi bilmiyorum ama kendini toparlaman lazım ,çünkü dünyada herşey insan için bir imtihan ve hepimizin imtihanı farklı farklı,kendini harab etme,şu halin inan beni çok üzüyor 😦 üzüntün aksediyor,yardım edebileceğim bir şey varsa seve seve elimden geleni yapmak isterim,Rabbim huzur mutluluk versin cümlemize(amin)sevgilerimle…

  8. Esracım, bende etiketlere takıldım ne yalan söyleyeyim 🙂 çok manidar olmuş 🙂

    sıkıntılı günler geçiriyorsun belliki.. hemde uzun zamandır.. artık toparlanma vakti diye düşünüyorum. üzme canını lütfen, hiç birşey senin ruh sağlığından daha önemli değil.

    Yapabileceğim birşey varsa mailimi biliyorsun. Lütfen ulaş.. Eğlenceli, çıtır pıtır yazılarını özledim vallahi 🙂

  9. Merhaba Esra Abla En Genç üyeniz Tekrar Yayına Gidi Beklerim 🙂

  10. Esra sende bu şair ışığını görüyorum 😀

  11. Esra uzun zamandır bakamadım bloguna 🙂
    doğru söz

  12. doğru söz vesselam.


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: