Gönderen: esraycr | 28/01/2010

SEVGİNİN UZUN ÖMÜRLÜ OLMASI İÇİN…

Sevme fıtratı üzerine yaratılıyoruz ve sevgiyle de büyüyoruz. Bunun sonucu olarak sevgimiz bizde yükmüş gibi ,onu hemen birilerine gözü kapalı dağıtıyoruz. Görünenlerden öte , görmek istediklerimizi görüyoruz çoğu zaman…

(Düşündüm taşındım bu konuyla ilgili..  Biraz karalayayım bir şeyler dedim.. 🙂 )

Seviyorsunuz, aşık oluyorsunuz, evleniyorsunuz.. Ve maalesef ayrılıklar, tartışmalar zamanla boy gösteriyor.Bunun en büyük sebeplerinden biri sadece severek bir ilişkiye başlamış olmak..Evet evet sadece sevmiş olmak…

Sevginin önemi bence  bir ilişkide yüzde kırktır.Bu konuda hak vermeyenleriniz olacaktır tabi ki.. Sevgi öyle bir şeydir ki, çoğu zaman gösterilemez.. Çoğu zaman anlatılamaz..Çoğu zaman şüphe edilir ve kızgınlık, üzüntü gibi durumlarda çarçabuk göz ardı edilebilen bir şeydir..Bu kadar çabuk rencide ettiğimiz bir duyguyla bir ömür geçer mi ki…Nasıl güvenilir böyle bir duyguya..

Dedik ki, yüzde kırk sevgi..Ya geri kalanı?

Diğer kısmı ise kişisel özelliklerimize, inanışımıza , hayata bakış açımıza, doğrularımıza, ailemize , hatta çevremize göre şekillendirmeliyiz.

Diğer kısmı oluşturacak kriterler şunlar olabilir :Ahlak, efendilik , yakışıklılık_güzellik , espritüel kişilikte olması, sohbet edebilme yeteneği olması , üslubu , tavrı, duruşu, görgüsü, kültürü, bilgisi,mesleği  ve daha bir sürü şey..

Mesela, çok güzel konuşabilen birisini sevmişsinizdir.. Öyle ki sabahtan akşama kadar konuşsun dinleyim diyebilirsiniz..Sevginizden şüphe ettiğiniz an onun bu özelliği sizin dikkatinizi çekerek , sizi tekrar kendisine  bağlayabilir..  😉

Anlatmak istediğim , cansimitidir  bu diğer özellikler..Sevginizi pekiştirmeye yeter..Sevme duygunuzdan şüphe etseniz bile, onunla  zaman geçirmeye tahammül etmenizi sağlar..  😉  😀

Responses

  1. Çok doğru tespit etmişsin. Dediklerine katılıyorum.

  2. sevgi olmadan bence bir ilişkiye başlanmaz diyorum ben yanlış düşünüyorsunuz

  3. @ enes,:) teşekkür ederim ….
    @Aytekin, sevgi olmadan başlanmaz tabi ki, fakat sadece sevgiyle de başlanmaz..Anlatmak istediğim sevginin öneminin yüzde kırklarda olması… 😉

  4. Sevgi, aslında herkes sevginin içeriğini farklı doldurur. Sevgiden anladığın şeye bağlı tüm bunlar. Birisi zihninde farkında olmadan sevmek için bir şeyler yazar ona inanır, kimi için dürüstlüktür kimi için… ve hatta kimi için paradır sevgi. Sakın ha kimseye senin sevgi anlayışının içinde para var demeyesin o da farkında değildir gösterişli bir arabanın içindekinin onu cezbetmesinin nedeninin o araba olduğunun, bunlardan çoğunu birinde eksik görüyorsan ki evlenmek için diyorum, onu bırakmak kolay olacaktır. Ama sana tavsiyem bunlardan ne kadarını eksik buluyorsun buna bak… bir sigara molası…

  5. Sevgi ya da sevmek, hayatın her alanında çok önemli. Bir evlilikte, bir arkadaşlıkta hatta bir çalışma ortamında. Gereksinim duyulan oranı ile ilgili net bir rakam söyleyesem de herkesin sevgiden anladığının farklı olduğuna eminim.

    Benim sevgiden anladığım şekliyle bakınca bile yukarıda güzel tesbitler gördüm. Yazarın eline, yüreğine sağlık. 🙂

  6. Esra, burada sevgi olayının farklı bir boyutuna değinmek istemiş aslında. Her iyi şeyin temelinde mutlaka sevgi/sevmek vardır. Güzel şeyler hep sevgiyle başlar, ve devam eder.

    Sevgi fıtridir, ve aynı azalarımız gibi. O da ruhumuzun bir azasıdır tabiri caizse. Bir insanda sevgi yoksa, sevemiyorsa dönüp taşlaşmış hissizleşmiş kalbine bir baksın. Gözlerinden hiç yaş da akmıyorsa zaten sevecek bir kalbi de kalmamıştır demektir. Allah’ın insana verdiği o muhteşem armağan nasıl böyle çarçur edilebilir?

    Esra’nın değinmek istediği farklı boyut sevginin türevleri aslında. Sevgi nasıl uzun ömürlü oluru sorgulamak istemiş?

    %40 oranını nasıl tespit ettiğini çok merak ettim…:-) Zira kendisi mühendis değil ki bu kadar keskin rakamlarla konuşsun, birazcık alanıma müdahil olmuş…:-)

    İnsanın düşüncesi idrakini aşamadığı gibi sevgisi de yüreğinin kapasitesiyle sınırlıdır. Bir insan ne kadar çok seviyorum derse desin ancak kendi sınırlarına ulaşabilir, sonrasına gücü yetmez. Biz de işte bu noktada bu kadar sorumluyuz. Kur’an-ı Kerim’de “Biz, insana taşıyabileceğinden fazla yük yüklemeyiz” buyruluyor. Burada da hem bedeni hem de ruhi sınıra işaret ediliyor.

    Bundan dolayıdır ki Esra’ya % oran konusunda katılmakla birlikte bu oranın insandan insana değiştiğini düşünüyorum.

    Hala sevginin diğer boyutuna gelemedim. Yani uzun ömürlü olmasını nasıl sağlarız kısmına.

    Sevginin türevi olan saygı ve güven olmadan uzun ömürlü bir sevgiyi aklınızdan bile geçirmeyin. Bunlara ilaveten sevgide mutlaka dengeli olmak gerekiyor, yani aşırı sevgiye kaçmamak gerekiyor. Bu tür bir sevgi her iki taraf için de zulüm olacaktır.

    Gençler sevgi konusunda hep yanlış yönlendiriliyorlar. Aşk kelimesi hep dillerinde. Aşk, sevginin dengesiz olanıdır derim ben. Zira aşk bir sarhoşluk halidir ve insan bu anda mantıklı düşünemez. Ve aşk hali süreklidir, hiç geçmez. Böyle bir şeyi istemek ne kadar doğru bilmiyorum. Gerçek hayatta herşey farklı çünkü. Aşk biraz hayal aleminde gezinmektir belki de, rüya gibi birşey. Tadı güzel, ama sonrası hiç de güzel değil. Burada insanın insana aşık olmasından bahsediyorum elbette. Bu ne kadar mümkünse! Çünkü insan sınırlı bir varlıktır, yapabileceği herşey de sınırlıdır. Aşk, işte biraz bu sınırı aşmaya çalışmaktır sanki. Ve biraz bencildir aşkın kendisi. Aşk, niçin sevdiğini bilmemektir, çünkü akıl devre dışıdır.

    Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyuruyor; “Bir kişiyle şu dört şeyi için evlenilir; Soyu, zenginliği, güzelliği/yakışıklılığı ve ahlakı(ya da dini) için. Siz ahlakı için olanını tercih ediniz.”

    Sevmek/sevgi, aklın ve kalbin birlikte dengeli hareket ettiği en güzel ruh halidir. Bu denge halini koruduğunuz sürece sevginizin ömründen hiç şüphe etmeyin.

    Son olarak şunu unutmayın ki; seven insanlar da tartışırlar, münakaşa ederler. Fakat onların en önemli meziyeti tartışırken birbirlerine olan saygılarını korurlar ve sevgilerinden birşey eksilmez. Saygının olmadığı bir tartışma aslında kişilerin birbirlerinin sınırlarına tecavüzdür.

    Velhasılı; sevgi, saygı, güven, akıllılık, edeplilik ve diğer tüm güzellikler ahlaklı insanların her zaman olan özelliğidir.

    Hz. Aişe (r.a.) annemiz Peygamber Efendimiz (s.a.v.) için “Onun ahlakı Kur’an’dı.” buyuruyor.

    Rabb’imden duam odur ki; bizi onun yolundan ayırmasın ve onun ahlakıyla ahlaklandırsın. Salat ve Selam olsun o insanlık güzeline.

    Vesselam.

  7. Sevgi, çok kutsal bir duygu herkese nasib olmayan bir lutuf…Rabbim kimselerin kalbinden sevgiyi eksik noksan kılmasın…Sevgi artık göreceli bir kavram olma yolunda herkes farklı tabir ediyor…
    Sevmek saygıyı doğurur şefkati kalbi davranmayı mümkün kılar…
    Yakışıklılık güzellik efendilik ahlak bence bunların hepsi yiter; Gerçek manada kalplere Allah aşkıyla birbirlerini Allahın rızası ile seven kalpler de ki duygular ki bunlar sevgidir bir kazayla kazıyıp çirkinleştiremezsiniz, olumsuzluklarla depresifleştirip ahlaksızlaştıramayız…İki yarımdan bir tam olmayı gerektirir sevgi…
    Belki yazıya devam etseydin düşüncelerini biraz daha açsaydın aynı fikirdeyiz diyebilirdim 🙂 Ama dediğim gibi sevgi bir evlilikte yada bir çok hususta aranılan diğer faktörleri ezip geçerek sahip olduğu %100 lük bir dilimde eşitlenmelidir…Baki sevgiyle…

  8. @abdullah kavaklı, Doğru diyorsun aslında..Bazı kızların isteği son model arabalarda -yan koltuğunda kimin olduğu çokta umurlarında olmayarak- lüks mekanlarda aşk diye tabir edilen şeyi yaşamak..Bu daha çok kullanmak ve kullanılmak oluyor.Erkek bayanın babayan olma özelliğini kullanırken, kız ise para ile mutlu oluyor…Yok değil böyle tipler, başınızı kaldırdığınızda görmeniz çok zaman almaz bu tipleri…
    @sergüzeşt, gereksinim duyulan oranı ile ilgili ben de net bişey söyleyemiyorum aslında , yüzde kırk oranı içimden geldi sadece 😉 (Not yazma fikrim oluştu yorumunla.. Yorumlarımın altına not düşücem mutlaka bu konuyla ilgili )
    @İlyas gökel, yukarıda belirttiğim gibi, yüzde kırk oranı içimden geldi sadece 😉 Bu arada gerçekten bu oranı vermem yüzlerde tebessüm oluşturmuş 🙂 Hoşuma gitti açıkcası..(lütfen not’a bknz..Yorumların altında..) ;)Alanınıza biraz karıştırğım için kusuruma bakmayın 🙂

    sevgi,saygı ve güven konularına katılıyorum.Bunlar binanın temelini oluşturan unsurlar gibi,olmazsa olmazlar..

    Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyuruyor; “Bir kişiyle şu dört şeyi için evlenilir; Soyu, zenginliği, güzelliği/yakışıklılığı ve ahlakı(ya da dini) için. Siz ahlakı için olanını tercih ediniz.”
    Yorumunda buranın altını çizmek istiyorum…

    Bilgilerini bizimle paylaştığın için, bu kadar güzel uzun yorum yazdığın için can_ı gönülden teşekkür ediyorum abime, ellerinden öpüyorum…

    @mehmed,”Rabbim kimselerin kalbinden sevgiyi eksik noksan kılmasın” amin , inşallah… Sevgi kalp cilası tabiri caizse.. Allah aşkını tatmayan bir gönül sevgiyi de sevmeyi de öğrenememiştir.. Rabbini sevmeyen, kulunu hiç sevemez bence..Öyle ki, ondan başka yar’ımız yok..Bunu farkedemeyen biri, beni hiç yar edemez kendine diye düşünüyorum…
    (Senin yorumun,ilyas abimin yorumu ve diğer yorumlarında etkisi ,içimdeki asıl düşünceleri yazdırmaya vesile oldu 🙂

    NOT : Yüzde kırk oranını, işin şakası olarak raf’a kaldırıyorum 🙂 Amacım sadece biraz somutlaştırmaktı 🙂 Sanırım sevgiye de haksızlık ettim, az değer verdim..(Yüzde kırkta çok az olmuş, ben de yani… ) 😀

  9. Sevginin uzun olması için , anlatmaktansa anlamak gerekir 😉

  10. Esracığım,insanlar tavırlarıyla sevilir,hiç tanımadığın bir insana saygı duyarsın,onu tanıdıkça saygıya sevgi de eklenir.
    İnsan Rabbini tanıdığı ölçüde sever,sevilmeye en layık olan da O’dur.O’nu seven karşılık bulur,ihanete uğramaz,çünkü O,çok şefkatli ,merhametlidir,bir annenin evladına olan merhametinden daha fazladır O’nun merhameti,sevgisi…
    Rabbim bizleri sevdiği kullarından eylesin,bizi, sevdiklerine sevdirsin(amin).
    http://hayatcemresi.wordpress.com/

  11. Güzel yazı yazmışsın.tebrikler.

  12. Sevgi birlikteliğn yüzde kaçı bilmem ama gelen itabiyle hak verdim:) Ben şöyle derim brliktelik için; birliktelik bir su ihtiyacıdır, sevgi ise su dur. Fakat pis su. içinde binlerce bakteri mikrop var. evet saf hali olsa(%100 saf olursa da yakar adamı:D )belki iş görür ancak sadece ihtiyacı gidermek için sonrası düşünülmeden suya aldanıp içmek mantıklı değil. tabiiki susus kalınca bunun kararı ne akdar verilebilinir o da tartışılır :))

  13. Doğru tespitler…
    Yazının girişini görünce sanırım uzun bir yazı dedim baktım kısaymış ama yorumlar oldukça uzun…

  14. ben önceki yorumumu şimdi haksız buluyorum evet sadece sevgi yetmiyormuşş malesefff

  15. Güzel tespitler. Uzun ömürlü sevgili bulur, geel abla geel 🙂

  16. walla cnm güzel tesbitte bulunmuşsun..yüzdeleme kısmına katılmıorum ama sevgi tamamını olusturur birlikteliğin diğer faktörlerde sevgiyi getirir..kimi kariyerini sever kimi güzelliğini kimi maneviyatını dediğin gibi herkesin tercihleri dğişior ama sonucunda sevgi olur yani..tabi hangi tercih doğru oda tartuışılır..


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

