Gönderen: esraycr | 22/01/2010

Yolculuk anında….

Şuan otobüsteyim..13 saatlik yolculuğum başlamış durumda.. Canım sıkılıyor,uyuyamıyorum diğer kardeşlerim gibi, napayım?

Telefonumla ilgileniyorum..Biraz arkadaşlarımla yolda mesajlaşayım dedim.Bu telefonun açık olma durumuna karşı otobüs yetkilileri çok hassas..Ben de telefonumu kapatmıyorum.. 🙂 saklama ihtiyacı da duymuyorum.. Aleni mesajlaşıyorum.(Ta ki on dakika sonra uyarı gelene kadar..)

Muavin yanıma geldi, geçen sefer ki meslektaşı gibi taa kapının oradan ,’ telefonu kapat’ diyip herkesin içinde beni rezil etmedi..(Ben üçüncü sırada oturuyorum… Adam ta kapının önünde… )Ben de tartışmak zorunda kalmadım : )

 Bu muavin, Yanıma geldi, ben sizin kadar rahat telefonumla uğraşabiliyor muyum dedi? Ben de dedim ki, benim işim yok sizin var uğraşamazsınız tabi ki dedim.Kapatabilir misiniz peki telefonunuzu dedi. Ben de dedim ki , az önce telefonla konuşuyordunuz sizin de telefonunuz açık..Otobüs sizin telefonunuzdan etkilenmiyorsa benimkinden de etkilenmez diyince ben….Peki ben telefonumu kapatsam siz de kapatır mısınız dedi? Ben de tamam dedim..Telefonunu kapatıp bana ekranını gösterdi . Bende bunun üzerine telefonumu kapattım mesajlaşmayı bıraktım. İnternet olayına geçtim : ) Peki neden otobüste telefonlar kapatılmalı ? Bir çok firma sessiz konuma alın derken neden bazıları illa ki kapatın diyor ? Bileniniz varsa anlatsın bana…

Responses

  1. hayırlı yolculuklar diliyorum öncelikle… bugünleri ileride çok arayacaksın. o yüzden yolculuğu keyifli hale getirmeye çalış.

    yolculuk anında cep telefonu kullanmaya gelince;
    en bariz özelliği çok güçlü sinyaller yayması, ve özellikle çalma anında maksimum seviyeye çıkması. Kazaların olma sebebi bu çalma anı işte. O anda telefonu açıp ondan sonra kulağa götürmek gerektiğini tüm uzmanlar söylüyor.

    çok nadir de olsa bunla ilgili kaza ve patlama haberlerini duyuyoruz.

    belki binde bir ihtimaldir, ama cep telefonunu açık tutarken herhangi bir kaza olursa ve açık olan cep telefonundan dolayı olursa bundan sorumlu olduklarını unutmamalılar insanlar.

    düşünsene bir uçak dolusu insanın cep telefonu yüzünden öldüğünü. kim bu sorumluluğu alabilir?

    bir de ahlaki boyutu var. kapalı bir ortamda (otobüs, uçak v.s.) cepten yapılan yüksek sesli konuşmalar çok rahatsız edici. toplu kullanılan alanlarda bireylerin birbirine daha saygılı davranması gerekir.

    mesajlaşmak biraz masumca gelebilir, ama cep telefonunun aranmayacağını garanti edemezsin ki.

    eskiden insanlar kitap okurlardı ya da uyurlardı seyahat esnasında. cep telefonu ve internet çıkınca okumayı terkettik. inanın buna çok üzülüyorum ben.

    sadece benim kitap okumam yetmez. herkes kitap okumalı. kitap okuyan insanlar daha güzel iletişim kurabiliyor, daha saygılı oluyor, daha güzel kelimelerle konuşuyor.

    kitap okumak medeniyettir.

    vesselam.

  2. http://is.gd/6RGFw böyle bir şeyin olabilme ihtimali bile varsa cep telefonumu yanıma bile almam ben : )

  3. Bende yoldayken telefonumu kapatmayanlardanım taki uyarı gelene dek!.Bunun nedeni ni sormuştum telefonu kapatmamızı istemelerinin sebebi aracın elektronik aksamına telefonun zarar vermesi.Aracın fren tutmasına klimasının devre dışı olmasına ve daha bi kaç olumsuz şeye etki ediyor.Bazı araçlarda açık tutulabilmesinin nedeni ise araç kiti yada varolan teknik aksamın devre dışı bırakılması imiş…Akla şu soru gelmiyorda değil benim telefn zarar veriyorda muavinin yada şöförünki zarar vermiyormu? orasıda muamma 🙂 (inşallah sorunsuz varmışsındır)

  4. @İlyas gökel, Abi’m hatırlarsın..Bir kere de seninle konuşurken denk gelmişti bu uyarılma işi.. (daha otobüs kalkmadan uyarılmıştımm!!! )
    Bu arada insanlar bence kitap okumamalı otobüsteyken.. Sarsıntı ve ışık yetersizliğinden dolayı… 😉 Göz sağlıkları için…

    Otobüste telefonla konuşulmasına ben de karşıyım..Fakat mesajlaşılabilinir..Telefonu sessize alıp tuş takımına yavaş basarak mesajlaşsak zararımız olmaz kimseye… 🙂

    Telefonun açık olması aracı kaza yaptıracak konuma getiriyorsa gerçekten, bence telefonu açık olan vatandaşımızın koltuğunun alarmı ötsün..Alarmlı olsun koltuklar.. 🙂

    @Resul, bence doğru değildir.. Ya hu sabahtan akşama kadar milyon kez kaza olması lazım o zaman halk otobüslerinde.. Ama doğruysa ben de senin gibi telefonumu yanıma almam… 🙂

    @Mehmed, İki kez otobüs kaysa da sorunsuz vardım şükür.. 🙂
    Aracın fren sistemini devre dışı bırakması durumu gerçekse, bence şoför tek tek kontrol eder kişilerin telefonlarını.. Yoksa yola çıkmaz..Can tatlı sonuçta.. Fakat bu sadece benim düşüncem.. Belki de etkiliyordur ve insanların hayatını tehlikeye atmışımdır, atmışızdır..

  5. İlyas gökel inde dediği gibi telefonların sinyalleri çok güçlü buda abs sistemlerini etkiliyor.Abs sistemleri fren pedalının tel yardımıyla değilde bir elektronik düğme vasıtasıyla fren yapması.Telefonların sinyalleri max olduğu zaman fren sinyalleriyle karışıyor ve fren tutmuyor.Sonrası malum 😀 cama yapışmış bir şöför ve onlarca yolcu 😦

  6. Bir kez benimde başıma geldi, telefon yüzünden otobüsün kliması bozuldu, ankaradan çıkışta, sıcak havada yana yana gimiştik… o günden bugüne kadar hep kapattım.

  7. 🙂 esracım yorumları okuyamadım, bazı otobüslerde telefonların kapatılmasının sebebi, aracın güvenlik mekanizmasını etkilemesi. Yeterli güvenlik donanımına sahip araçlarda ise, telefonları kullanabiliyoruz 🙂 tek sebebi bu.


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

