Gönderen: esraycr | 13/12/2009

Şiirlere merak sardım

Son iki üç aydır, şiir okuyorum..İşte çok beğendiğim şiirlerden birisi..

O vakit… 

 Bekle desem beni, bir çölün ortasında;     
Haceri bir teslimiyet ile beklemeyi…
Ve yeni fırtınalarla içimde ki son yelkenler parçalanırken,
sığınabileceğim en emin liman olmayı…
Karamsarlığın her yanımı karanlığa boğduğun da
gönlümü aydınlatan güneşim olmayı…
Gel desem dünyanın diğer bir ucuna,
davet edenin benim diye tereddüt etmeden gelebilmeyi…
Gece üzerime çöktüğünde
Işık saçan fenerim olmayı…
Ve bulandıkça gönül sularım
onları durultacak iksirim olmayı…
Gizlenmek istediğimde
beni gizleyenim
Üşüdüğüm vakitlerde
beni örten yorganım…
Yollarımın tıkandığı ve tükendiği vakit
bana yeni yollar açanım olmayı…
Kapıların bana bir bir kapandığı vakitlerde
yeni kapılar açarak beni umutlandırmayı…
kalmak istediğimde
evim, han’ım olmayı
beni sana bağlayan prangam olmayı…
gitmek istediğimde
kanatlarım, elim, kolum, ayağım
yol gösterenim, uğurlayanım, koruyanım olmayı…
Gün gelir de herkesce yalanlandığım bir vakitte
Hatice’ce bir sadakat ile bana inanmayı
ve kovulsam
ve horlansam
ve dışlansam
ve terk etsem bende kavmimi
arkana dahi bakmadan benimle gelebilmeyi…
Uzağında kaldığımda dahi
Züleyha’nın niyazınla beni O’ndan dilemeyi…
neş’emi kaybettiğimde
coşkum, sevincim olmayı
pencere önüne sığındığımda
hüzünlerim olmayı
kederlerimi paylaşmayı
umudumu kaybettiğim vakitlerde
yeni umutları gönlüme işleyecek nakkaşım olmayı
kalbim işgale uğradığında
rehberim olmayı
kıdemli yalnızlıklarımın daralttığı vakitlerimde
arkadaşım, sırdaşım, acıdaşım olmayı
bu dünyamda eşim, zinetim, nimetim
öteki alemde hurim, nurum, huzurum olmayı
Benimle olmayı
Benim olmayı göze alabiliyorsan… 

Ancak o vakit gel
Gitmemek üzere!… 

…işte O vakit
Yüreğime hoşgeldin! 

03.03.2006

 http://obicare.wordpress.com/ bu siteden aldım 🙂

Responses

  1. merhaba Esracım, şiir beğenilmeyecek gibi değil ki. Ben pek şiir okumam, ama bu şiir gerçekten çok güzel.

    Yüreğin sesi ancak bu kadar yazıya dökülebilir diyesim geliyor. En sevdiğim sestir yürek sesi bu arada.

    İnsanlar sussun bence, yürekler konuşsun. Sanki yürekler susturulmuşcasına insanlar ne kadar da boş şeyler konuşuyorlar. İşte bu şiir avaz avaz bağırıyor adeta. Ben yüreğim, bırakın beni, biraz da ben konuşayım. Hep o sizin benliğiniz konuştu ve mahvetti sizi. Bana kulak verin, konuşmama müsaade edin, ki kaybolmuşluğunuzun farkına varın da kendinizi aramaya başlayın.

    Yüreğinizin sesine kulak vermeye devam edin ki kendinizi bulabilesiniz, yoksa kaybolmuşluklarınız için kaybolur gidersiniz.

    İşte bu şiir de tam bu manada bir yürek sesi.

    Bir de dostluğu ne güzel de anlatmış, hayran kaldım. Elbette en güzel dost da eştir eğer eşler birbirlerine dost olabilmişlerse.

    Dostluğa değer verenlere değer vermek/verilmek duasıyla, ve yürek sesine kulak verenlere…

    vesselam.

  2. İlyas beyin dediği gibi en güzel ses yürek sesidir ve bu sesi en güzel, en duru şekilde ifade etme sanatıda bence şiirdir. 🙂

  3. Çok güzel yazılmış, ender rastlanabilecek şiirlerden bir tanesi. Yazarın kalemine sağlık.

  4. çoğu kişinin ruhunu bulduğu güzel şey

  5. Çok anlamlı bir şiir yazanın elleri dert görmesin 🙂

  6. @ilyas gökel, abim,
    Yüreğinizin sesine kulak vermeye devam edin ki kendinizi bulabilesiniz, yoksa kaybolmuşluklarınız için kaybolur gidersiniz. BU KISMINI yorumunun çok beğendim… kim bilir kaybolduğunun bile farkına varmayan kaç insan var… dualarına amin diyorum.. 🙂
    @ferhat, İlyas abimin yorumunu da kapsayan yorumunla son noktayı koymuş gibisin 🙂
    @enes, beğendiğine sevindim… bence de yazanın yüreğine sağlık..duygular ne kadar güzel yaşanılıyor ve dile getiriliyor.. Umarım bizlere de nasip olur şiir yazmak..
    @resul, sonuçta ortaak duygular yaşıyoruz, ve aramızdan bazıları öyle güzel kelimelere döküyorki ”evet evet bende bunu demek istiyor(d)um diyorsun 🙂
    @mizanger, bence de hem elleri hem yüreği…


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

