Gönderen: esraycr | 10/09/2009

HIRSIZLAR ÇOĞALINCA,

Kapı, anahtara der ki…

Bundan yıllar öncesi, bir tek sen vardın…Bir sen dilimi çözerdin,ben ise bir seni beklerdim…Son üç beş yılda bakıyorum da başkaları da eklendi yanına..

Kıskanıyorsun değil mi? 😀 😀

Ne de olsa eskiden bir sen vardın, şimdi anlaşılan yaşlandın yanına başkalarını da aldılar…

😉 😉 😉

 

 

(Not: Eskiden kapının önünde üç saniye beklerdik, tek anahtarla kapı açılıverirdi..Şimdilerde birden fazla anahtarla kapılarımız açılıyor:D Kapının önünde anahtarları denerken aklıma geliverdi bunu yazmak… 😀  Kapının dilinden de size durumu anlatayım dedim…)

Responses

  1. :))))

  2. Esra sonunda geldin ya 😀 Çok beklettin bizi ):

  3. Bizim kapı halen tek anahtarlı hakikaten öyle 3 – 4 anahtarlı kapılarda bekliyorsunuz.Bizim apartman kapısındada ben zorlanıyorum böyle ince bir ayarı var orayı tutturmayınca açılmıyo 😀 en az 1-2 dk onu açıcam diye cebelleşiyom.Bir keresinde tutturamadım 4 saat kapının önünde oturdum evde kimse yoktu 😦

  4. Güzel, teşekkürler yazı için

  5. Şu kapını dili olsada konuşsa 🙂 Dili var gerçi ama sesi yok 🙂 ayy o da mı var ne… Aman esra, blogculuk tarihimin en karmaşık yorumunu yazmama sebep oldun 🙂

  6. önceden kilitli kapı mı vardı ? perde gerilirdi, tel yada ip ile çekildiği zaman açılan kapılar vardı : )

  7. Senden yine enteresan bir yaklaşım gelmiş. 😀
    Kapı kilitlerinden nefret eden birisiyimdir. Hangi anahtar hangi kilidindi, falanlar filanlar derken; o kapı önünde kilidi açmak için geçen süre benim içimdir ölümdür. Kaldı ki ben o kapının kilidi ile senin yazdığın gibi bir duygusal birşeyler yaşayayım. Ohoooo… Böyle ufak enstanteneler yakalaman çok güzel birşey. Tebrik ediyorum seni… 😀

  8. Hayırlı günler Esra’cım,çok doğru söylüyorsun.Alt kilit üst kilit derken işimiz çok zorlaştı.gerçi hırsıza kilit gerekmez demişler.O kafasına koyduktan sonra:)) Allah korusun cümlemizi canım.Allaha emanet ol…

  9. @papatya prenses, prensesim sağolasın 🙂
    @enes, beni hatırlayan olmaz diyordum daha 🙂 ama unutulmamışız 😀 teşekkür ederim..
    @mizanger, kapının önünde oturma durumu çok kötü hem de o kadar saat.. Komşuya filan girseydin 🙂 Bizim apartman kapısında da aynı sorun var.. Zor açılıyor ve bir ayarı var dediğin gibi..Anahtar olsa da açamayabilirsin hatta…
    @ibrahim, yorumun için teşekkür ederim ben de:)
    @çiğdem, Bacım blogculuk tarihinde en karmaşık yorumu yapmana sebep olup bir ilkle karşı karşıya kalmamız beni mutlu etti.. Tekerleme gibi olmuş yorumun okuması gayet zevkliydi 😉
    @resul aydoğdu, güven azaldı, çevremiz bozuldu.. Keşke halen güven ortamımız o kadar iyi olsa da perde çeksek bizde.. İçim cız etti yorumunu okuyunca.. Ne günlerden nerelere geldik…
    @ferhat, kapı kilitlerinden nefret etme ya hu..Bak o kapı kilidiyle beş saniye görüşmek için her dakikasını kapının üstünde bekleyerek geçiriyor.. Ben de çanta da anahtar aramayı hiç sevmem.. Daha kötü bir huyumu açıklayım mı? Anahtarım olsa da zile basarım 😀 Kapıyı birisinin bana açması huzur veriyor..Düşünsene, evimde yaşayan canım kanım olan ve akşama kadar özlediğim biri kapının hemen ardında..Hoş geldin diyor bana.. İşte o anı çok seviyorum 😀 anneme sorarsan eziyet ediyorum.. :DÇok kızıyor 😉
    @cahidem, Hoşgeldin ablacığım blogumuza.. Allah korusun hepimizi.. Dediğin gibi o kafasına koyduktan sonra, aman aman tamamlamayım cümlemi 😉

  10. Hz. Mehdi zamanında kapılar eskisi gibi kilitlenmeden gönül rahatlığıyla uyunacakmış 🙂 Az kaldı inşallah.

  11. Yazı ve yapılan yorumlar bana İbrahim Sadrinin bu Şiirini hatırlattı…Belki çoğumuz o dönemleri yaşamadık ama benim çocukluğumun geçtiği yer kendi halinde bir şehir oldugundan az buçuk tattım o duyguyu…İnsanların hala birbirine güvendiği kaygısız kuşkusuz kapıların ardınca açık oldugu dönemlerdi o zamanlar…Bu arada ust kısım resmin hayırlı olsun…

  12. @çilekli süt, içimizi rahatlatan haberimiz de geldi 😉 😉
    @Mehmed, malesef şiir çıkmadı tık yapınca 😦 Güvenilir ortamda yaşamak güzel …Umarım ilerde daha kötü olmaz çevre…Bu arada resmi bende çok beğendim, beğendiğine de sevindim.. Sevgili Enes kardeşimiz onu bana uzunca bir süre önce hediye etmişti 🙂 Sağolsun, tekrar senin vesilenle ona da teşekkür ediyorum…Emeğine sağlık Enes…

  13. @mehmed,şiirini buldum şimdi… Hattat diye başlayan şiir sanırım…

  14. Evet o şiir…

  15. çok güzel yazılar yazıyorsın tebrikler yeni bannerda güzel olmuş 🙂

  16. @aytekinet, 🙂 teşekkür ederimmm , aşka geliyorum böyle yorumları okudukça:)

  17. selam Esracım, yazın bende enterasan şeyler çağrıştırdı.

    Hırsızlıkların artması, güvenin azalması bunla ilgili önlemlerin artmasına sebep oldu doğal olarak. Bu normal birşeydir zaten. O yüzden biz de kapıların önünde cebelleşiyoruz açmak için.

    Fakat aynı sebepten acaba gönüllerimizin de kilitleri mi arttı? İşin kötüsü o kodar çok anahtar edindik ki gönül kilidini açmak için bırak biraz beklemeyi belki de yıllarca kilitleri açmak için cebelleşiyoruz. Çünkü hangi anahtarın hangi kilidi açtığını unuttuk, ve her anahtarı her kilit için deneyip duruyoruz.

    Halbuki gönüllerin anahtarını açabilecek tek kilit vardır. Bizi en iyi bilen/tanıyan Yaradan’ın bize sunduğu Kur’an’dır. İşte biz Kur’an’dan uzaklaştıkça kendi kendimize gönüllerimize kilit vurup durduk, güya hırsızlar girmesin diye. Ama tam tersi gönüllerimizi hırsızlara kaptırdık da Allah’ın kelamına sırtımızı döndük, nefsimizin ve şeytanın ayartmasıyla.

    Kur’an ülkesinin bir kapısı olduğu gibi (Fatiha Suresi) onun da bir anahtarı vardır: Bismillahirrahmanirrahim. İşte gönüllerimizi Kur’an’a açarsak besmeleyle Kur’an ülkesine girmiş olacağız ve bu bizi ayet ayet işleyecek. O kadar saf ve duru bir gönüle sahip olacağız ki o herkesin arzuladığı güven ortamı yeniden tesis edilmiş olacak.

    Kendimizi Kur’an’ın eline teslim edelim. Bizi Kur’an inşa etsin. Ahlakımızı Kur’an tesis etsin. Hz. Aişe (r.a.), Peygamberimiz (s.a.v.) için ‘Onun ahlakı Kur’an’dı’ diyor.

    Allah’ım gönüllerimi sana açtık, bizi Kur’an’la inşa et, ahlakımızı onunla güzelleştir…Amin.

    İlyas abin(tek)

  18. İlginç bi yazı : )


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

