Gönderen: esraycr | 22/08/2009

Anlaşılmak ve anlamak…

gülümsemekCuma günüydü..Beş yaşında bir hastamız vardı..Doktor idrar tahlili yapılmasını istemiş..Ben de miniğin annesine idrar vereceği plastik bardağı verdim..Yaklaşık kırk dakika sonra annesi idrar bardağını bana uzattı..Annesinin bu davranışını gören çocuk başladı ağlamaya…

 ‘’ben çişimi veymemmm….’’ (Tabi ağlasa da almak zorunda kaldım idrarını yavrunun.)

Yine Cuma günü… Bir teyze geldi…Enjeksiyon odasındayım, iğne yaptırmaya gelmiş.. Adını soyadını sorunca,

‘’dün sordun verdim.. ondan önceki gün sordun yine verdim.. Ezberlemen lazım artık adımı..‘’

İsmini birazcık fırçalama faslından sonra verdi teyzem… (Her hastanın adını hatırlayamadığım için suç benim sanırım…Günde yirmi otuz kişi gelse aslında aklımda kalır hastaların kişisel bilgileri ama…) 😀

Yine Cuma günüydü… Teyzeye iğnesini yaptım, kapının önünde bekleyen diğer hastanın ilaçlarını hazırlıyorum..Mantıken içerdeki teyzenin toparlanıp çıkması ve ilacını hazırladığım kişinin içeri girip iğne için sedyeye geçmesi gerekiyor… Fakat iğne yaptığım teyze halen sedyede yatıyor ve başı duvara dönük… Bir an endişelendim..Acaba bayıldı mı? Neden kalkmadı teyze dedim…Sonra teyzenin hafif sırtına dokunarak…

 Ben: teyze nasılsın?

 Teyze: iyiyim kızım sen nasılsın?

 Ben: ben de iyiyim… hayırdır neden kalkmadın teyzem sedyeden?

Teyze: kalkabilirsin dedin mi ki kalkayım?

Ben: kalkabilirsin teyze…. 😉 (Şükür ters bir durum yokmuş…)

 İnsanların bazen verdiği tepkileri yorumlamak, beklentilerine cevap vermek oldukça güç… İşte hepimiz ayrı bir dünyayız..Kimimizin dağları çıkılmayacak kadar yüksekken, kimimizin dağları renkli renkli çiçekli…

Responses

  1. İnsanlarla uğraşmak zor :).anlamak anlaşılmak için dediğin gibi çıkılmayacak kadar yüksek olan daağları belkide renkli renkli çiçekli görmek en azından bu çabanın mükafatını almanda yardımcı olacaktır bu hepimiz için gerekli sanırım…Dağları çıkılmayacak kadar yüksek olanlarda buna hürmeten o dağların eteklerindeki renkli çiççeklerden sunsa etrafındakilere ne güzel olacak…Allah kolaylıklar versin…

  2. Sınavın bir parçası olsa gerek 🙂

    İğnemi yapıver ama derimi delme diyen de olabilir 😉

    Sağlıcakla kal.

  3. Yüzümüzü güldüren, tatlı paylaşımların eksik olmasın inşaAllah canım… 🙂

  4. Teyzem çok hoşmuş yaaa :)) Allah sağlık versin 🙂

  5. “İnsanlarla uğraşmak zor :)”

    Bunu her insanın bilmesi gerek.Bu cümleye sonuna kadar katılıyorum.

  6. teyzeye bak yahu 🙂

  7. Merhaba Esracım… Yazını okuyunca ben de şöyle bir yazı yazmak istedim… Anlayışlı olmak ve anlayış beklemek. Aslında bu senin yazının devamı gibi bir şey olacak.

    Evet, anlaşılmak ve anlamak önemlidir, fakat bundan önce her iki taraf için de önemli olan bir ahlaki erdem gereklidir: Anlayışlı olmak… Bu erdem olmadan doğru anlaşılmak ve doğru anlamak elbette zor olacaktır. İşte aşılması zor dağlar diye bahsettiğin insanlar bu erdemden yoksun insanlardır.

    Anlayışlı olmak aslında önyargılardan uzak bir zihinle mümkündür. Çünkü önyargı kişinin karşıdakini kendi gibi algılamasını sağlar ki bu da anlamanın önündeki en büyük engeldir. Geçenlerde bununla ilgili çok güzel bir yazı okumuştum. Orada “Yeryüzünde önyargıdan daha keskin bir testere yoktur” diyordu.

    Peygamberler en anlayışlı insanlardı, ama onlar her zaman doğru anlaşılmak için dua etmişlerdir. Ve ancak erdem sahibi anlayışlı insanlar sadece doğru anlayabilmişlerdir onları. Musa (a.s.) Firavun’a giderken “Allah’ım dilimdeki düğümü çöz ki doğru anlaşılabileyim” diye dua etti, fakat Firavun, zihnindeki önyargıdan dolayı ona iman etmedi.

    İman önbilgidir, küfür ise önyargıdır. Bu söz üzerinde düşündüğünüz zaman demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

    İlaveten, insanları anlamak için bir de onların bilgi-eğitim-zeka düzeylerine göre hitap etmek gerekiyor. Aksi takdirde onların da bizi anlamasını beklemememiz lazımdır. Yani anlayış bekleyemeyiz doğal olarak…

    Her şeye rağmen insanlar bizi anlamıyorsa biz yine de erdemli bir hareket olan anlayışı terketmemeliyiz.

    Şimdi anlaşılmayabiliriz belki ama çok zaman sonra ne demek istediğimiz anlaşılabilir. Kim bilir?

    Erdemli insanlar iyilik yapmayı içten yaparlar ve güzel söze değer verirler, ve Allah ve Resul’ünün sözleri ancak onların imanlarını artırır.

    Ya Rabbi, bizleri Peygamberimizin (s.a.v.) ahlakıyla ahlaklandır, onun yolundan gidenlerden eyle, ona layık bir ümmet, sana layık bir kul eyle… amin…

    Hayırlı Ramazan’lar diliyorum.

    İlyas abin (tek)

  8. Selamlar..

    Tebessüm ettim ,sağolun..
    Allah yardımcınız olsun (:

    Hayırlı ve manen arınmış bir Ramazan diliyorum..

  9. Bu cumalar seni çok yormuş 🙂

  10. @Mehmed,Amin cümlemize inşallah Allah kolaylık versin 😉 gerçekten de çok zor insanlarla uğraşmak.. Bunlar gülümseten kısımlar bir de canımızın yandığı diğer kısımlar var.. 😉
    @Mehmet, hoşuma gitti yazdığın cümle..Henüz öyle bir istek gelmedi ama gelirse de şaşırmam 😀
    @zehra fındıklı, inşallah hep birbirimizin gülümsemesine vesile oluruz 🙂 tatlı yorumların da bizden eksik olmasın ablam 🙂
    @Kaldera volkan, teyzem hoş olmaz mı hiç 🙂 aminnnn…
    @enes39, insanlarla uğraşmak zorken, bir de o insanlar hastaysa… uğraşmak daha da zor oluyor 🙂
    @papatya prenses, günde kaç tane teyzem gelip naz yapıyor bana ya hu 😉 seviyorum ama hepsini..Allah sağlık versin hepsine..
    @ilyas gökel, Anlayış ”olunacak” birşey değil aslında.. İnsanların fıtratında olması gereken şey.. Eğer anlayışlı olmaya çalışırsak bu bize bir küflet getirir..Karşımızdakinin başına kakıp dururuz, ben sana anlayışlı oldum diye.. Fakat ben anlayışın tamamiyle fıtri bir özellik olduğunu düşünüyorum..Mesela güler yüzlü olmak gibi.. Gülmeye çalışırsan güler yüzlü olmak için, ne kadar çok sırıtır değil mi? ama insanın fıtratında var ise ister istemez gülümser…Bu da ona çok yakışır… İşte anlayışta böyle..Kimimizde var kimimizde de yok.. Anlayışlı olmak çabasında olmakta güzel ama…Anlamamak istemekten daha iyidir 🙂
    @By ene, hoşgeldiniz , her zaman yorumlarınızı görmek bizleri sevindirir…Allah cümlemizin yardımcısı olsun diyorum ve herkese hayırlı ramazanlar diliyorum ben de… 😉
    @byshurupp, ne güzel ya hu tanımadıklarımızı aramızda görmek… Hoşgeldin kardeşim sen de 😉 Aslında her gün için not alıyorum, pazartesi salı vs vs.. Fakat cumadan başlayayım dedim, bir baktım sadece cuma günün ait yaşadıklarımı yazmışım 😉

  11. her gün cok farklı hayatlarla karşılaşıp çok enteresan şeyler yaşıyorsundur eminim:)

  12. Ne güzel yazılar bunlar! Klasik “soğuk nevale” hemşire imajını kırıyorlar. Hastaların ne çok ihtiyacı olur dertleşmeye, biraz anaç doktorlara.
    Senin bu yazıların sayesinde işin öbür tarafını soluma şansı buluyor “halk”!
    🙂

  13. Şu Dunya’da ne anlatabildim kendimi nede anlaşıldım şahıslar tarafın’dan 😦 işte buna yanıyorum.

  14. mrb.şimdi sizde kimsiniz demeyin:)mehmed in arkadşıyım onun sayfasından buraya geçtim:)bu yazı bana cok yakın bir dostumun çok güldüğüm bir anaısını hatırlattı oda hemşire.bir hastayı doktor muayene ediyor sonra dört tane ilaç yazıyor hasta bir tanede agrı kesici bir ilaç istiyor(evde bulunsun diye:)doktorda dört kalemden fazlasını yazamıyoruz diyor.hastada doktor bey siz bütün ilaçları bir kalemde de yazarsınız diyor:))gerçekten beni cok güldürmüştü bu.ve buna benzer daha bir çok olay…ama gerçekten zor bir meslek arkadaşım ayda üç dört kere istifasını vermeye kalkıyor biz engel oluyoruz:))allah kolaylık versin.


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

