Gönderen: esraycr | 15/08/2009

PANSUMAN VE ENJEKSİYON ODASI..

Dün öğleden sonra bir kardeşimiz geldi. Adını soyadını ve yaşını sordum,ismini hatırlamıyorum fakat yaşı 15..

Ben: Buyurun,şöyle geçin.. İğne mi? pansuman mı? vardı..

 Genç: Pansuman abla..

Ben: (Gence baktım göz ucuyla ve pansuman yapılacak yeri göremedim 😀 ) Nereye pansuman yapacağım peki?

Genç: Kolunun arka kısmını çevirdi buraya dedi,Abla ben motordan düştüm. Burada ağrı var biraz..Doktora gösterdim ilaç yazdı,ama ben pansuman olmasını da istiyorum dedi..

Ben: (o kadar ufak bir sıyrığı var ki, pansuman yapmaya değmez gerçekten de, kanamamış, birkaç santimlik sıyrık..) Ablam burası pansuman istemez ki.. Çok az..Hem açıkta kalırsa daha çabuk iyileşir..

Genç: Abla, ben berberde çalışıyorum.Ustam hiç izin vermiyor,yoruldum artık..Lütfen benim kolumu sar ve ustamdan izin koparayım..

 Ben: Bu seferlik orayı saracağım,fakat bir daha gelmek yok..Söz mü?

Genç: Abla vallaha söz gelmeyeceğim..

Ben: Akşama çıkar bu sargıları..

Neyse biz sardık kolunu, kapıyı bir açtım,kapının önünde çocuğun ustası..Oğlum iyi misin?

 ‘’Usta kolum çok kötü..Ben iki gün gelemem..’’

 Biraz söylendi ustası..İzin verdi mi?Vermedi mi? bilmiyorum… 😉pansuman

Responses

  1. açı doyurmazsan hırsız olur buna kızmaya da hakkın olmaz o hesap 🙂

  2. hehehehehe. O sargıyı akşama değil, Ustasından ayrıldığı gibi çıkarmıştır 🙂

  3. Umarım vermiştir usta iznini 🙂

  4. Bu olay bana tanıdık geldi 🙂

    Yaş, mekan ve sebep farklı olsa da doktordan rapor koparma işini yapmışlığım vardır 🙂

  5. Yalancının mumu yastıya kadar değil belki ikindiye kadardır..:)

  6. @ kardeşler,yorumları okudukça gülümsüyorum… Acaba ustası konuştuklarımızı duymuş mudur? Yoksa duymayıp izin vermiş midir? bilmiyorum… Çocuğu görürsem sorarım sonucunu… 😀 😀

  7. Çocukluktan başlıyo yorgunluklar sıkıntılar…Güzel bir anı insanı gülümsetiyor…Ama keşke fikirlerimizi cesaretle dile getirebilsek büyükler o pozisyonu sağlasa küçüklere böyle küçük bir kaçamağı küçük ama blki şimdi değil ilerde büyük sıkıntılara yoracak ufacık bir yalana gerek duymasak…Belki ozaman daha yaşanılabilir bir toplum olur dünya!…

  8. ay canım yazık ya. yaptığı hoş değil ama, ustaya da ayıp. o yaşta çocuğa izin verilmez mi hiç ..

    not: bugün sık sık aklıma geldin yahu. yollamam gereken paketi yollayamadım hala, kusuruma bakma emi.

    bu arada okula döndün mü sen? yoksa staj mı?

  9. 🙂 yok daha okula dönmedim, gönüllü çalışıyorum bir haftadır.. 😉
    not: papatyam, olur mu öyle şey.. ben o paketi çoktan aldım.. sen hiç yorma kendini 🙂 Bunu çoookk içten söylüyorum 🙂
    mehmed, ne yapsın abisi işte.. Çocukluk bu olsa gerek 😀
    sergüzeşt, sorma özellikle öss öncesi neydi o rapor tutkusu.. Ya da sınavı kaçırınca 😀

  10. ortaokul-lisede biliyorsunuz hep oluyor böyle yalan dolan şeyler. Yalan söylebilen biraz da dilbaz olan izin de alıyor, hastaneye gidip rapor da alıyordu. Ben ne zaman gittimse bir türlü ne izin alabiliyordum ne de sevk.

    O yüzden kızıyorum böyle şeylere ister istemez. Sanki tabiri caizse doğruyu söyleyen cezalandırılıyor, yalan söyleyen dilbaz olan da ödüllendiriliyor… Hayatımız hep böyle olmuş… Hala da karşılaşıyorum bu tür vakalarla… Yani diyeceğim küçüklükten alışınca ileride de devam ediyor bu tür şeyler…

    Merhametimiz bizi yanıltmasın… Başkalarına acıyacağız derken gerçekten de kendilerine kötülük etmiş olabiliriz.

    Her zaman doğrunun/doğruluğun yanında olalım. İnanın böyle olması herkesin yararına olacaktır.

    Allah teala hepmize merhamet etsin…(amin)

    İlyas abin (tek)

  11. Çocuğun çabasını ve geçmişte benim de çocukken çalıştığımı düşündüm de, olay başkalaştı gözümde. Türkiye’de çocuk çalışanlar için öyle belirgin bir düzenleme yok ya da varsa da tüm çocuk çalışanlar ve patronları bilmiyor. İki kuruş paraya belirli bir saatin üstünde ağır işlerde çalıştırılan çocuklar var. Yani sonuçta bir yetişkin kadar dayanması imkansız. Böyle hinliklere gerek duyulmadan işi zorluk derecesine göre çocukların çalışma saatleri hatta günleri düzenlenebilir sanki.

    İyi ki kolunu sarmışsın…

  12. Delikanlılık ölmüş ya izin almak için yapmadıkları kalmayacak.Gelmeyeceksen söyle zaten adam anlayacaktır niye böyle işlerle sahtekarlık yapıyorlar anlamıyorum 🙂

  13. E öğrenci halleri, Esra sen hala banneri koymadın yoksa beğenmedin mi? 🙂

  14. Büyük ihtimal vermiştir ustası izin bilirim böyle olayları zaten çocukta karın tokluğuna çalışır orda meslek öğretiyoruz diye para vermiyorlar harclık veriyorlar arada ama biliyorum bende yaptım 😀

  15. Yazık yavrum yaa, çalışmak zorundaki çıkamıyor ama o daha çocuk izin hakkı :/ Asla hiçbir konuda tek taraflı karar vermeyi sevmem ama çok kızdım o ustaya çok :/ Çocuğu yalana teşvik ettiğini düşünüp birdaha kızdım :/

  16. Selam Herkese
    Napsın çocuk biraz tatil yapsın dimi

    Esra Hataya gidiyorum kısmetse
    Bilgisayar Teknolojileri Bölümü :))

  17. @enes, bannerı koyacağım ama zamanı var 😀 😀 çok beğendim beğenmez olur muyum hiç 😉
    @webisweb, ooo Allah bitirmeyi de nasip etsin inşallah kardeşime 🙂 Hadi gözün aydın, sevindimm…

  18. Ben usatası olsam aç lan kolunu bakacam derdim. Böyle çırağa güven olmaz. 🙂


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

