Gönderen: esraycr | 04/08/2009

”SENİ SEVİYORUM”

denizimBir zamanlar denizin suyu tatlıydı..Fakat ona bir balık aşık olup” ağlamaya” başlayınca… O gün, bu gündür,  denizlerin suyu tuzludur işte…

Minicik bir balıktım..Kendi halimde yüzerken,denizin köpüğünü fark ettim..Kokusunu fark ettim…Onun bana hayat verdiğini,onu bırakırsam yaşamımın sona  ereceğini anladım.. Fakat yinede kaçmaya çalıştım…

Günlerce yüzdüm…

Yüzdüm…

Ve  yüzdüm…..

Çıkışı yoktu bu kocaman su dünyasının..Kurtulamıyordum bir türlü..Çırpındım,dibe indim yüzeye çıktım ama diyorum ya …Yok bunun sonu…

Ne yapayım peki? Diye düşünmeye başladım..Ve bugün bir ip gördüm, evet bu benim çıkış yolum dedim ve yanına doğru hızlıca yüzdüm..Olamaz!!!  ona takılmıştım…Kanayan bir yaram da var artık…Beni çektiler ve denizimi bırakıyorum artık.. Hıçkırıklar içindeyim..Hayır! vazgeçtim…Denizim bırakma beniiiiiiiiiiiiii….Lütfennnn..

Beni aldılar küçücük bir kovaya bıraktılar,sanki can çekişiyorum..

Son kez beni kurtar diyorum…

Ve bakıyorum ki(denizime),o kendini etrafındaki kayalara  vuruyor..Sanki ölmek istercesine..Dalgalarını iyice yükseltiyor,etrafa taşıyor,köpükleri daha bir belirginleşiyor ….

Nafile her şey…

Göz yaşlarımın tuzunu sana bırakıyorum…

Ben artık ölüyorum…

Gök yüzünün maviliği sana kalırken,

İnsanların  karnını doyurmak bana kaldı… 😉

Not: Efsane yazdım  😉  😉  😉

Responses

  1. zati karnım aç ne zamandır balık yememişim :)))

    off off:))

  2. Efsanelerdir yazarını ölümsüzleştiren :p Okurken vay anasını yaa, demek bunuda hikayesi varmış dedim kendi kendime.. 😀

  3. @kedice, aaaa ben o kadar efsane yazayım sen de açlığını hatırla 😀 yazım Hiç amacına ulaşmamış..Kendime kızıyorum 😀
    @Çiğdem, Vayy ölümsüzleştim sanırım 😉 Bende her şeye yazılacak bir hikaye var 😀 Hayal gücümü iyi kullanır oldum bu aralar 😀

  4. Deryada gezerler deryayı bilmezler!… Biz de bu dünyada balık misali değil miyiz? Allah teala bizi yarattı ve her bakımdan bizim için en uygun olan Dünya’ya yerleştirdi. Herşey fazlasıyla herkese yetecek kadar vardı. Bu Dünya’ya öylesine daldık ki Rabb’imizi unuttuk, aşık olduk Dünya’ya… Dünya’nın zenginlikleri gözlerimizi kamaştırdı, kendimizden geçtik.

    Halbuki biz Allah’ın şaheseriydik, tabiri caizse. Yaratıklar içerisinde gözbebeğiydik, o kadar ki sadece bize seçme/irade hakkı verilmişti. Dünya’da bizim için hazırlanmış olan nimetleri O’nun verdiğini unuttuk, nankörlük ettik…

    O, o kadar merhametli ki gözdesi insanoğlu’na acıdığı için sayısız peygamber gönderdi, kendisini hatırlatmak için… İnsanoğlunun nerden geldiğini, bu Dünya’nın geçici olduğunu, içindeki herşeyin aldatıcı olduğunu ve imtihan için buraya gönderildiğini, gerçek yurdun, ebedi hayatın ahiret yurdu olduğunu hatırlatmak için…

    O peygamberlerin tüm hayat mücadelesi sırf bu hatırlatmadan ibaret geçti, kendilerini harap ettiler davalarını anlatmak için. Halbuki insanların pek azı bu ilahi çağrıya uydu, geri kalanı Rabb’i hatırlamamakta ısrar ettiler, çünkü onlar Dünya’ya aşık olmuşlardı, herşeyin bu Dünya’dan ibaret olduğunu düşünüyorlardı, hatta ahiret inançlarını bile kendileri oluşturmuştu, daha doğrusu daha önce gelen peygamberlerin ahiret tasavvurlarını bozmuşlardı. “İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın” sözü bu durumu çok iyi anlatıyor sanırım.

    Balığın denizden çıkmaya çalışması gibi (ki bu onun felaketi olacaktır, bilmiyor) biz de Allah teala bizi tutmaya çalıştıkça O’ndan kaçmaya çalışıyoruz sanki, hem de bildiğimiz halde. Balık, oltaya takılarak kurtulacağını sanarak yanıldığı gibi biz de Allah’ın ipinden kurtulunca kurtulacağımızı sandık/sanıyoruz… Balık, deryadan ayrılınca kıymetini anlıyor ve ağlıyor… Halbuki insan başını iki elinin arasına alıp da bir türlü düşünemiyor?

    Biz deryadan ne zaman çıkacağız biliyor musunuz? Öldüğümüz zaman… O zaman deryanın kıymetini anlayağız, ama iş işten geçmiş olacak… Hatta gözyaşlarımız deryaya değmeyecek bile…

    Acaba diyorum… Denizin tuzlu olmasının sebebi Allah’ı hatırlayıp gafletle geçen ömürlerine tevbe edip ‘SENİ SEVİYORUM YA RABB, SENİ SEVİYORUM YA RABB, AFFET BİZİ…’ diye ağlayan insanların gözyaşlarından mı kaynaklanıyor?

    Allah’ımız seni hatırımızdan çıkardığımız için özür dileriz, biliyoruz Sen bizi hiç unutmadın, her zaman üzerimize titredin, ama biz Sen’i bilemedik.

    “Beni zikredinki/anınki ben de sizi zikredeyim/anayım… Nimetlerime şükredin, nankörlük etmeyin. Ey iman edenler! Sabır ve namazla Allah’tan yardım isteyin” buyuruyorsun. (Bakara Suresi 152_153)

    Allah’ım zikrinden bizleri mahrum etme, ne olur bize acı ve affet, ve bizi dosdoğru yola ilet…(amin)

    İlyas abin (tek)

  5. Çok güzel düşünmüş ve yazmışsın Esra..Ellerine sağlık 😀

  6. @ilyasgökel,amin… 😉 Aslında benim yazılarımın böyle uzun ve güzel yorumlara vesile olması güzel..Fakat hep dediğim gibi sana da bir blog şart 😀
    @enes, sağolasın Enes.. 😉 Beğendiğine sevindim..

  7. tamda bu akşam kardeşim denizden 24 tane balık tutmuşken yazılacak yazımıydı 😦 gerimi salsak acaba ölmüştür ama 😀

  8. :)) Allah sei etsin emiii!

  9. Allah seni iyi etsin! harfler kaybolmuş az buçuk! 🙂

  10. @mizanger, daha yapacak bişiy yok… ;)afiyet olsun
    @zehra fındıklı,:D allah cümlemizi iyi etsin… 🙂

  11. Tüm canlılar görevini bilecek. Darılması gücenmesi yok, tüm canlılar insanlara hizmet edecek 😉

  12. konuları öğlen arası okuduğum için haliyle acıkmış oluyorum:) güzel efsane ya yine balık çekti canım iyimi:))

  13. Efsane olmasa da çok güzel yazmışsın.

  14. @mehmet, çok gerçekçi bir bakış açısı oldu yorumun 🙂 doğruyu söylüyorsun…Darılması gücenmesi olmaz 😉
    @kedice,ben balık yiyemem kıyamam heralde 😀
    @orijinal delikanlı, teşekkür ediyorum 🙂

  15. çok güzel olmuş ama yaa 🙂

  16. Biz insanlar hep birşeyler muhtacızdır(yada hep öyle zannederiz)Asla birşeyler olmadan yaşayamaz,birileri olmadan nefes alamayız…Tıpkı aşk gibi.İnsan sevdiği zaman dünya dönüyor,insanlık ölüyor kimin umurunda.Hisler artar sanılır ama tam aksine bir kişiye aşık olunca yada sevince kalan milyarca insana küsülür.Ayaklar yerinden kesilir ve daimi sanılan mutluluğun dünyasında oranın yağı ve tuzuyla birazda masumluğuyla kavrulunur…

    Hakikat zamandır,doğru yoluda zaman gösterir.En güzel,en masum,en tatlı Aşk bana göre ALLAH ve Peygamber aşkıdır.Şimdi Denmesinki iyi ama o başka bu başka.Bence başka olan birşey yok.Gerçek bu.

    Ölümle ilgili bir yazı yazmıştım esra hanım bilir.

    Bizler için Ölümün zamanı yoktur.Asla ölümü düşünmeyiz.Aklımızda hep yarın vardır.Halbuki geçen her saniye geçmiş olmuştur ve bizler için belki büyümek,belki dünyadaki bir hedefe daha ulaşmaktır mutluluk.Ama ölenlerden kaçı o yıllarca çalışıp sonunda aldığı evi yada bilemediniz arabasınıda alıp götürdü…

    Konuya gelirsek(sonun dediğinizi duyar gibi oldum esra hanım ) Çok tatlı hele şu söz çok hoşuma gitti ‘Göz yaşlarımın tuzunu sana bırakıyorum’ Çok ince ama anlamı büyük bir cümle.

    Başarılarınızın devamını dilerim

  17. @daily.. , teşekkür ederim, sağolasın 😉
    @teknoloji haberleri, Eğer yaşanılan aşk, her şeyi unutturuyorsa aşk değildir o.. Allah kendi aşkından başkasını yüreğimize koymasın..
    Dediğine sonuna kadar katılıyorum kardeşimin, o iki aşk gerçek aşk..sonsuz ve yormayan aşk..
    Balık bırakabileceği en güzel şeyi bırakmış..Birazcık tuz işte.. 😉

  18. eee?? yeni konu:))

  19. eee-si bir süre sonra yazarda yazma şevki kalmaz…

  20. @kedice, :)) Yeni konu hep var fakat şu ara gönüllü çalıştığım için aşırı yoruluyorum..Yeni konuyu yazacak ne halim kalıyor ne de vaktim.. 🙂
    @pocahontas, hoşgeldin buralara kardeşim..yazarda yazma şevki kalmayışından değil,yazarda vakit kalmayışından yazamıyor…;) Benim yazma şevkim hep vardır, tüm yazılarımı yayınlamıyorum bile…Bu blogda görülen yazılardan çok daha fazlası , çok daha dokunaklısı bilgisayarımda mevcut.. :)) Onlarda bana kalsın diyorum…


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

