Gönderen: esraycr | 31/07/2009

NASIL GEÇTİ HABERSİZ O GÜZELİM YILLARIM ;))

Bugün çok sessiz geldin bana, ama hiç yaşlanmamışsın her şey yerli yerinde.. Sanki sen de eksik olan sadece benim.Birazcık daha beklesem ders zili çalacak ve yine okulumda sıramda ders dinleyecekmişim gibi..

Sanki bir sen kalmışsın bırakıp gittiğim halde değişmeyen..Zamanında pano hazırlamak için geç saatlere kadar sınıfta kalıp, görevlilerin de kapıyı kilitlemesi üzerine okulda kalışımız ve kalorifer dairesini geceye doğru keşfedip çıkışımızdan tutun da, bahçede kafama basket bol topunun gelip çarpmasıyla yere düşmem, (iki gün başım zonkladı ne ağır top o kardeşim ), ayak silmek için ızgaraya basınca ,çukurun içine uçmam,  sonracığıma  arkadaşlarımla bahçede oturmamız ve daha neler neler.. Ne çok acı  tatlı zamanım geçmiş o okulda…

Burası benim ilk okul yıllarımın ve orta okul yıllarımın geçtiği okul..Bugün onu dışarıdan gördüm, yine her zaman ki gibi kapıdan değil de bahçe duvarından hoplayıp 😀 , bahçesine girdiğim, anılarımı gözümde canlandıran okulum…

Kim bilir kimler gelip geçmiştir o sıralardan..O yılları yaşarken hiç bitmeyecekmiş gibi gelirdi, hiç özlemeyecekmişim gibi gelirdi..  Oysa onun benim hayatımdaki önemini bir kez daha bugün anladım.. Sınıflar bomboştu, bahçede kimse yoktu ama… Ben oradaydım dün..Ve çok mutluydum..

Her anını eksiksiz…

dün gibi hatırlarım…

…..

..

(Yanımda geldiğin için sağ olasın,bir de bıdır bıdır konuşmalarıma sabrettiğin için 😀  )

Responses

  1. […] NASIL GEÇTİ HABERSİZ O GÜZELİM YILLARIM ) « Esraycr's Blog Tags: abdullah-kavakl, dua, esra, esra-ycr, esraycr, hakkmda, kardelerimiz, popler-yazlar, son-yazlar, son-yorumlar […]

  2. Oturduğum sıraları hâlâ hatırlıyor musun? Ben hepsini hatırlıyorum 🙂

    İnsan duygulanıyor be… Biz ilkokuldayken bir iş adamı gelmişmi ve konuşma yapmıştı. O adam bizim okulda okumuş ve konuşurken ağlıyordu, o adamın neden ağladığını şimdi çok iyi anlıyorum…

  3. Hatıralarımız, yaşadığımızın izleridir… Yoksa yaşadığımızı nasıl anlayacağız…:-) Geriye dönüp baktığımızda acı ya da tatlı birçok hatıramız vardır. Bazılarını sürekli hatırlarız, bazılarını hiç hatırlamak istemeyiz, bazılarını da o hatıranın yaşandığı yerleri yeniden görünce hatırlarız… Hatıralarımızı dostlarımızla paylaştığımız zaman ya da o hatırayı beraber yaşadığımız arkadaşlarımızla yeniden canlandırdığımızda ne kadar heyecanlanırız, ne kadar mutlu oluruz değil mi? Acı hatıralarımızı yeniden anlatırken hüzünleniriz ama bu bile bizi rahatlatır öyle değil mi?

    Hayat, bize verilmiş bir kredidir. Geçmişimiz, kredimizi nasıl kullandığımızı gösteriyor. Bugün ve sonrası için kredimizi nasıl kullanmamız gerektiğini geçmişimizden ders/ibret alarak yeniden belirlemeliyiz. İşte hatıraları hatırlamak bu noktada çok gereklidir. Düşünsenize geçmişimizi hiç hatırlamasak geleceğimizi nasıl yaşayacaktık? İnsanoğlu, kendi geçmişindeki hatta daha önce başka insanların geçmişlerindeki tecrübelerden faydalanarak sürekli geleceğini yeniler. Kur’an-ı Kerim’de de bu sık sık vurgulanır, öğütler…

    Müslüman insanların en sık yaptığı şeydir, geçmişini gözden geçirmek, inancı gereği zaten. Çünkü her zaman o büyük gün gelmeden önce kendi muhasebemizi yapmamız gerekiyor. Eksiklerimizi tamamlamız gerekiyor. O gün geldiğinde de Allah’ın rahmetini ümid ediyoruz…

    Yaşadığımız, tecrübe ettiğimiz herşeye kul olduğumuz bilinciyle bakarsak imanımızı sürekli canlı tutmuş oluruz.

    Asıl olan, an be an O’nu hatırlamak, O’nu hatırda tutmaktır. Gerçek mutluluk arıyorsa insanlar işte budur.

    Bir hadis-i kutside “Kulum bana yürüyerek gelirse Ben ona koşarak giderim” buyruluyor. Subhanellah, Elhamdülillah, Allah’ü Ekber, Estağfirullah…

    Allah’ım bizi kendi halimize bırakma, bizi hiç yalnız bırakma, Sen’siz bırakma…(amin)

    İlyas abin (tek)

  4. O günleri kim özlemiyor ki ! benim en çok özlediğim şeyse her tenefüs arasında, her okula gelişte, her çıkışta maç yapmalarımız ve en güzeli de beslenme saatinde o etrafa yayılan ekmek arası haşlanmış yumurtanın kokusu 🙂

  5. Çok şükür ki güzel yaşanmışlıklar var…:))

  6. Müslüman insanların en sık yaptığı şeydir, geçmişini gözden geçirmek, inancı gereği zaten.

    vaybe bende hep bi bende olur sanırdım:)) tek değilmişim yuppi:))

  7. @mehmet, Gerçekten onun hangi duyguları hissederek ağladığını bende tahmin edebiliyorum.. Vay be ne kadar büyüdük..Ben sıraya yetişemediğim yazı yazarken annemin diktiği minderi altıma koyduğumu bile hatırlıyorum 😀
    @ilyasgökel, amin… Geçmişe bakmak hataları düzeltmeye vesile.. Neden geçmişe bakmamaız gerekiğini neden hatıralarımız arasında arada bir kaybolmamız gerektiğini çok güzel açıklamışsın..
    @m.Çakır, bizim sınıftaki erkek arkadaşlarımızda hep maç yaparlardı, derse ter içinde hafif geç kalarak girerlerdi, biz de ip atlardık.. 😀 Beslenme saatlerimizi ben çok severdim.. Hatta tenefüste hepsini bitiremeyip derse de taşırdık yediklerimizi..
    @zehra fındıklı, ablam şükür, güzeldi yaşadıklarım.. yaşadıklarımız.. O yıllar çok güzel oluyor ya…
    @kedice, ilyas abi doğruyu diyor, müslümanların geçmişe bakması gerekli dediği gibi..
    Ve bu konuda yanlız değilsin bak 😉 Yanlız olmadığını bilmek bazen insana öyle iyi geliyor ki..Yanlız kalmamamız dileğimle…


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

