Gönderen: esraycr | 28/07/2009

BU HUSUSA DİKKAT….

Bir an haber spikerliğine özendim ve size buradan haber sunar gibi blog yazımı sunmaya karar verdim. (Saçma bir giriş oldu kabul ediyorum)

Öhüm öhüm (Öksürük sesi, neden yapılır konuşmaya başlamadan önce biliyorum.. Sesi güzelleştirdiğine inanılır..)

Küt küt… (Bu da benim parmaklarımı kütletmem, maksat güzel yazayım,yukarıdakini yapmamın bana faydası olmayacak ne de olsa 😀 )

Blog okumak ayrı bir kültürdür.Fakat okuduklarınıza yorum yaparken lütfen seçici olun.Malum bazı blogcu kardeşler, ahlak çerçevesinin dışına çıkıp yazı aralarında hoş olmayan espriler yapabiliyor.Bazı kardeşler ise tamamiyle okunmayacak nitelikte yazılar yazmaya başladı.

İletişimden ulaşabildim bazılarına, neden içeriklerinden ödün verdiklerini sordum..Verilen cevapları sıralayım..

_ Gogılın üst sıralarına çıkabilmek için ..( Üst sırada olup ahlaksız olmaktansa, alt sırada olup edepli olmayı tercih ederim )

_ Kadın kız fotoğrafları daha çok dikkat çekiyor ve yorum yağıyor.. (Gelen yorumlardan ise hiç bahsetmeyeyim.. Okumaya haya ettim ve bir kaçını görüp kapattım )

_Pagerankım düşük müstehcen içeriğim bu yüzden…

_Sonuçta para kazanıyorum reklamlardan.. ( Her tarafta kız reklamları.. Yazılar gözükmüyor..İletişimi bulana kadar canım çıktı bazı bloglarda)

_Aklıma yazacak bir şey gelmedi, özel yaşamımı yazayım dedim..(Özel yaşamını yaz tabi kardeşim, gülümsetmek için yaz, anılarından yaz..Ne bileyim senin yazdıkların özelinde özeliii )

_İnsanlar bu tarz şeyleri okumayı daha çok seviyor.. (Genelleme yapmayın! Ben sevmiyorummm şiddetle de karşıyım)

_Tatlı bir yarıştayız sonunda, sadece yarışta biraz öne çıkabilmek için benimde tasvip etmediğim yazıları yayınladım.. ( Ya hu ne yarışı? Ben yarışmıyorum kimseyle mesela…Kendimle bile yarışmıyorum hııh )

Bense mail attım güzel şekilde kardeşlerime.. İçeriği berbat ederek kaliteli okuyucuyu kaybedene kadar, içeriği sağlamlaştırıp güçlü bilgilerle donatarak kaliteli az ve öz okuyucunuz olsun..Hatta varsın okuyucunuz olmasın ama yazdıklarınız okunabilir olsun..Bu dünyadaki hitleri yükseltirken, ahret hitlerini düşürmek ne kadar mantıklı olabilir ki? Sapıklık ve sapkınlık içindeki blog yazılarını bazı kardeşlerim kaldırdı, onlara çok teşekkür ediyorum. Okuyucuları bol olur inşallah 😉

Ben protesto ediyorum, yorum almak için yorum yapmıyor ve o bloglara yorum yapmayı bırakın o yazıları kaldırana kadar girmiyorum bile.. Mail atmalarını söyledim yazılarını kaldırdıklarında öyle bloglarını ziyarete devam edeceğimi söyledim ve üç beş tane o yazıları kaldırdık diye mail aldım..Çok mutlu oldum..

Herkes istediğini yazar di mi? Ama ben de her şeyi okumam diyip sizlerden de bu hassasiyeti bekliyorum…

Bir blog bülteninin daha sonuna geldik, yorum yapanlara ve okuyanlara teşekkür eder , Allaha emanet ederim kardeşlerimi…

Responses

  1. Esracım, büyüklerimizin veciz bir sözünü burada aktarmak lazım diye düşünüyorum.

    “Edep Ya Hu”

    “Edep bir taç imiş nur-u hüdadan,
    Giy o tacı sen de emin ol her beladan”

    İnsana yakışan erdemli, edepli ve ahlaklı olmaktır. Bunların dışına çıkan insaniyetini de kaybediyor demektir. Dikkatli olmak lazım, mazallah.

    İnsaniyetin de kaliteleri vardır. O halde kalitenin azalması da artması da söz konusudur. Yani şunu demek istiyorum. Kalitemizi artırabiliriz istersek, bu bizim elimizde. İşte erdem, edep ve ahlak bakımından hangi mertebedeysek kalitemiz de o mertebededir demektir.

    Kalitemiz, itibarımız ile doğru orantılıdır. Artık varın gerisini siz anlayın.

    Erdemin, edebin ve ahlakın yayılması ve yayılmasını sağlamak bu açıdan çok önemlidir. Mutlu, huzurlu ve kaliteli bir yaşama sahip olmak da ancak bu hasletlere bağlıdır.

    Esracım, yukarıdaki anlattıklarını okuyunca aslında bilmeme/duymama rağmen yeniden üzüldüm. Bu tür insanları Allah ıslah etsin diye dua ediyorum.

    Hepimiz bir gemide yolculuk yapıyoruz. Kimsenin gemimizi tabanından delip batırmasına müsaade edemeyiz/etmemeliyiz. O yüzden mücadeleni alkışlıyorum, tebrik ediyorum, erdemli olan herkesi bu mücadeleye katılmaya davet ediyorum.

    Allah teala hepimize iman, ikan, izan, irfan ve ilim versin, Ku’ran ahlakıyla ahlaklandırsın…(amin)

    İlyas abin (tek)

  2. seni alnından öpüyorum Esracığım 🙂
    bazı blog sahiplerini anlamak mümkün değil, Allah sonumuzu hayretsin ama gençlik iyiye gideceğine kötüye gidiyor gibi bir his var içimde 😦

    özenti.. iki kız var bi ara takip ettiğim şimdi yanlarından geçmediğim. ikisi de örtülü. o örtüyü neden takıyorlar merak etmekteyim.

    argo,laubalilik, özenti,edebsizlik.. acayip geliyor bana.

    tek olmadığımı bilmek iyi geldi ama 🙂

  3. 🙂 çok güzel sundun kardeşim maşallAllah!
    Bir de o güzel gözlerini bence bir daha yorma çünkü gerek yok!

  4. Selamlar…Çok güzel bir hususa değinmişsiniz.Günümüzde zaten had safhaya ulaşan ahlaksızlıkların yanısıra bunun bu ortamlarada taşınması ve hatta kişisel günlüklerde yayınlanması olayı feci bir noktaya sürüklemeye hızlı bir ivme kazandırmaktan başka bir yarar sağlamıyor. Bu toplum ve nesil için büyük bir tehtid, bunu görüp fark ettiğiniz için sizi tebrik ederim…Ne yazıkkı bu fikre aşina olamayan para kazanmak yada hit arttırmak için değil (şahsi fikrim) kendi ego tatminleri için bu ortamları bir savaş ortamı olarak değerlendirmek kendi faztaazilerini insanlarada yaşatmanın hazzını tadmak…herkes böyledir demiyorum ancak “Tatlı bir yarıştayız sonuçda”,
    “İnsanlar bu tarz şeyleri okumayı daha çok seviyor.”
    gibi genellemeler yaparak herkesi bu kategoriye sokan şahısların genel olarak değilde birey olarak hareket ederek hasta ruhlara gönullere su serpmeleri yaraları sarmaları temennnisindeyim…

    Dua ile…

  5. 😀 Enteresan, samimi, ilginç, eğlenceli bir yazı olmuş. Şuna bayıldım : “Bu dünyadaki hitleri yükseltirken, ahret hitlerini düşürmek ne kadar mantıklı olabilir ki?” Sabah sabah sen beni güldürdün Allah’ta seni güldürsün cancazım. 😀 Böyle temiz kalpli insanların olduğunu bilmek çok güzel. Hep böyle kalman dileğiyle 😉

  6. Ben yazdıklarından rahatsız olduğum birini okumuyorum ve sonra değiştirse de geri dönmek içimden gelmiyor 😦 Bittimi tam biten tiplerdenim işte…
    Sen ne güzel uğraşıp birde mailler atmışsın, cesaret…

  7. son zamanlarda benimde dikkatimi çeken bir konu bu esracım. özellikle google amcada üst sıralara çıkabilmek için adult yayın yapmak, sınav sonuçlarının şu sıralarda rağbet gören tek konu olmasını fırsat bilip sadece link yayınlayanlar.. vs. ben böyle bir içerik gördüğümde ikinci kez girmeye kalkmıyorum bile. biliyorum ki o içeriği yayınlayan ve o tarz düşüncelere sahip kişiler asla benim blogcu olarak kabul ettiğim bir kitlenin içinde varolamayacak. sana geri dönüş yapılmış olması çok güzel, içeriği kaldırdık diyerek. ama ben samimi bulmuyorum ne yazıkki.. lastik gibi, ne tarafa çeksen otarafa giden insanlar. bugün başkası erotik videoları, resimleri,linkleri niye kaldırdın be hacı dese, eminim yine yayınlar.

    neyse, bende baya dertliymişim.uzadı 🙂

  8. Uzun zamandır ne okuyabiliyordum ne de yazabiliyordum. Karşıma böyle güzel bir yazı çıkınca da sevindim. Düşüncelerine katılmamak elde değil.

  9. @kardeşler , sağolun , gelen yorumları dikkatlice okudum ve hemfikir olmadığım yok 😉
    Ne güzel ya hu, Allah beni aklı başında insanlarla karşılaştırıyor..Hepinize tek tek teşekkür ediyorum.. Samimiyetinizden ve seviyeli bilgi içerikli yorumlarınızdan dolayı…
    İyiki tanışmışız dedim yorumlarınızı okurken… Umarım böyle uzun yıllar devam ederiz…

  10. @teknoloji, kendi isteği üzerine kardeşimizin yorumunu kaldırıyorum…

  11. Haklısın Esra hit için yorum için yazı yazmaktansa kendim edepli ahlaklı yazıp kendim okurum daha iyi.İleride çoluk çocuğumuz olunca baba sen blogunda böyle yazılarmı yazıyodun demesin değilmi 😀

  12. @teknoloji, sevgili kardeşim yazımı dikkatle okuduysan, iletişimden ulaşabildim ”bazılarına” dedim.. Yani sadece seni düşünüp yazdığım bir yazı değil..
    Fakat demişsin ki bazıları evrim geçirmiş hali..Kesinlikle değil,birebir yazdığım cevabı verenler var..Hayatım boyunca kimsenin dediğini değiştiripte söylemedim, söyleyememde..
    Gelelim ahlaklı ahlaksız olayına,Ahlaksız olupta yayın yapan bir sürü blog var.İki tane fotoğraf koymak ahlaksızlık değildir demişsin..Bu senin fikrine göre.. (benim ahlak anlayışım daha farklı ve iki fotoğraf değil konu senin blogunda da iki fotoğraftan çok daha fazlası vardı fakat seni yine de ahlaksız olarak ilan etmedim sen de bunu mailleşmemizde anlamışsındır)
    Allaha çok şükür bugün istesem bugün on tane ücretli blog açabilirim..Fakat siz benim neden ücretli ya da ücretsiz blog kullandığıma karışamazsınız ki.. Bu tamamen benim fikrim..Keşke bir çok blog kadın kız reklamı vermese de ücretsiz blog kullansa.. Masraflarını da bu yoldan temin etmese…
    Sanal ortama malzeme yapma durumum yok..Malum hani dediğiniz gibi ücretsiz blogum,bu yüzden gelen yorumların ya da ziyeret edilme oranımın bana bir getirisi yok..Bunu malzeme yapmış değilim yani, çünkü yapmaya ihtiyacım yok..Peki neden yazdım sadece uyarmak için..Hassasiyete davet için..
    Masumca olmayan yaptığım hareketi bilmek istiyorum.. Daha da açık birşey söyleyim üzülmesi gereken benim çünkü yazımı yazarken sizi hatırladığım tek nokta şurası olmuştu,
    Ben protesto ediyorum, yorum almak için yorum yapmıyor ve o bloglara yorum yapmayı bırakın o yazıları kaldırana kadar girmiyorum bile.. Mail atmalarını söyledim yazılarını kaldırdıklarında öyle bloglarını ziyarete devam edeceğimi söyledim ve üç beş tane o yazıları kaldırdık diye mail aldım..Çok mutlu oldum… Evet burada aklıma siz ve bir kaç kişi daha aklıma gelmişti…

    Gelelim son paragrafınıza, sizinle arkadaş olmadım.. Ya da sizi msn listeme ekleyip sizinle yazışmadım..Yazdığım maillerim sizde duruyorsa hepsini yayınlaya bilirsiniz..İçinde herhangi bir yanlış kelimem vs yoktu..
    Siz artık benim sanal alemdeki arkadaşımsınız dostumsunuz da demedim.. Ya da siz böyle bişiy demediniz..Tüm maillerimde kardeşim demişimdir..Evet öylesiniz çünkü.. Ben bloga gelenleri hep öyle görüyorum, başkalarına blogumda yaptığım yorumlara bakarsanızda hep kardeşim dediğimi anlarsınız..
    Masum değilmişsiniz diyorsunuz.. Buna diyecek birşey bulamıyorum..Aslında diyecek çok şey var fakat kırmamak adına demiyorum.. Bir kendi yorumunuzu tekrar okuyun bir de benim yazımı ve bu yorumumu okuyun..yaptıklarımız ortada ve kim masum değil kim masum ortada…
    Yazıyı tamamen üzerinize alınıp yorum yapmanız beni şaşırttı.. Eklemeden edemeyeceğim..

  13. eyvah ne yer kaldı ne yar,
    eyvah deyince hemen aklıma bu mısra gelir.
    eyvah dedim esram, zira TEKNOLOJİ ‘nin ahlak tanımı , daha doğrusu kendisininde anlayamadığı şey ne garip bir örümcek ağıdır.
    ve ahlakı böyle tanımlayan birinin ağına düşenlerede acımak lazım.

    sevgiyle kal canım. yolun açık olsun.

  14. esra bacım hassasiyetini can ı gönülden tebrik ederim.özünde Rabb muhabbeti barındıran yahut maksadı bu mahabbeti aramak,arttırmak olan kimseler zaten gözlerine gönüllerine o müstehcen karelerle,ifadelerle zulm etmezler.lakin rastlayıp rahatsızlık duyan bir kimsenin hakkı da elbet sorulacaktır.insanlar tanrılarına benziyor ne yaparsın.gayretin için Rabbe hamd-ı senalar olsun…

  15. @teknoloji
    “Ahlaklı site ise normal sitedir yani.İçinde ne ararsanız vardır.” Senin nasıl bir blog yazarı oldugun beni düşündürüyor…Bunları belirleyen birilerimi var yahu ahlaklı site böyle olur ahlaksız site şöyle olur diye hayret!!.yazdıkların çelişkilerle dolu…Senden, Ülkede kaç sitenin kapatıldığımı sorulduda istatiki bilgiler veriyorsun.Yada sen bu 25 in içerisinde olmadıgındanmı rahatsın…esra bir blog tutuyor ve bu blog onun blogu burada gunlüğünü yada yaşadıklarını paylaşıyor.Yaşadığı bir şeyi isim zikretmeksizin insanlarl paylaşmış burada senin rencide olacağın bir husus göremiyorum.Konu sen olsanda bu sana dokunmaması grekiyor çunki genelleme yaparak toplumun bir yarasından yakınıyor…Sen projeni sürdürmeye devam et kanayan yaralara projenle tuz serpmeyede…

  16. Sevgili kızım ömrümboyunca sizleri ahlaklı ve edepli yetiştirmeye çalıştım kuldan utanmayan ALLAHTANDA korkmaz insanın en hayırlısı öldükten sonra ameli güzel devam edendir bu amellerden biride hayırlı evlattır RABBİM evlatlarımızdan utandırmasın RABBİM bizleri edep duygularımızdan mahrum eylemesin ölürken yanımızda götürecegimiz en büyük mirasımız iman ve güzel ahlakımızdır seninde bukonuya gösterdigin hassasiyete teşekkür ederim gözlerinden öperim

  17. konuya tekrar göz atmak için gelmiştim, yorumları görünce gönlüm aydınlandı diyordum ki,

    yorumun aslını göremesemde şahsa verilen cevaplardan az çok tahmin edebildim ve şok oldum.

    “Ahlaklı site ise normal sitedir yani.İçinde ne ararsanız vardır.”

    Bu ne demek yahu!

    İçinde ne ararsanız varolan birşey asla ahlaklı olamaz. Adı üzerinde ne ararsanız bulmak. Bu ne bir blog,ne bir kitap,ne hergangi bişi için..

    Ama ne derler bu dünya sadece iyilere ait olsaydı zaten dünya deği cennet olurdu.

  18. Bir de unutmuşum,yazmadan geçmek istemedim.

    Domainine,hostuna para ödeyen insanlar, madem bu ücreti abuk subuk yazılarla,reklamlarla ödeyecekler, ödeme için bir güvenceleri yok, NEDEN PARALI SİTE AÇIYORLAR?

  19. Yazındaki ifadelere katılmadan geçemeyeceğim, güzel bir konuya değinmişsin eline sağlık ….

    Pardon ama birşey soracağım, hangi saatler arası haber bültenin 🙂

  20. @ kardeşlerim, Utandım ve ne diyeceğimi bilemiyorum..
    Rabbim razı olsun…

  21. m.Çakır, haber bültenimiz her gün 25.00 da 😉
    @mehmed, hoşgeldin aramıza.. Yorumlarınla aramızda görmek isteriz seni… 🙂

  22. @esraycr, Hoşbuldum teşekkürler…Uzun zamandır takib ediyordum kısmet bu hususa iştirakimiş…


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

