Gönderen: esraycr | 21/07/2009

Gün arasından kısacık..

Dönüp dolaşıp bu parçayı dinliyorum 🙂 🙂

Sözleri ise şöyle..

Efkarlıyım

Efkarlıyım basım duman
Sıtemım var ey koca cınar
Zor gunumde nıcesını andım
Muhabbet yetmezmıs bılmedım

Dun bugun dedım gonlum avuttum
Yarın yetmezmıs bılmedım
Dert bır yandan
Sevda bır yandan

Derman yetmezmıs bılmedım
Sıtem ne care
Su dunyanın halıne kandım
Ben yalnızmışım bılmedım

Gonul ıcın ıcın yanar da
Sabır yetmezmıs bılmedım
Sıtem ne care
Efkarlıyım basım duman
Sıtemım var ey koca cınar

Nev   

😉 nev ‘i dinlemeyi severim aslında fakat bu parçasını çok dinlemişliğim yoktu.. Artık ezbere biliyorum 😀

Responses

  1. Esracım, efkarlanmanın bir dur noktası olmalı. Eğer efkar, insanı Allah’a isyana götürüyorsa çok tehlikeli. Allah bizi böyle hallerden korusun. Fakat biz, başımıza gelen herşeye mü’min gözüyle bakmalıyız. Allah teala Kur’an-ı Kerim’inde ‘İyiliğin kendisinden kötülüğün/belanın da bizim yaptıklarımızdan dolayı başımıza geldiğini’ söylüyor. Bakara 156’da Allah şöyle buyuruyor: “Onlara bir musibet isabet ettiğinde, derler ki: ‘Biz Allah’a aidiz ve ve şüphesiz O’na dönücüleriz'”…

    Kısacası, Allah bize olaylar karşısında nasıl davranmamız gerektiğini öğretiyor, terbiye ediyor (Rabb -> terbiye eden demektir aynı zamanda). Bize güzel ahlakı öğretiyor. Hz. Aişe annemiz Peygamberimiz (s.a.v.) için ‘Onun ahlakı Kur’an’dı’ derken işte tam da bunu anlatmaya çalışıyordu. Kendimizi Kur’an’la terbiye edersek olaylar karşısındaki duruğumuz da en baştan belli olur. Efkarlandıkça efkarlanmayız, daha ilk baştan Rabb’imize sığınırız, ve O da bize mukabelede bulunur yüreklerimize inerek, sıkıntılarımızı giderir.

    Allah imanımızı artırsın, bizi böyle sıkıntılara düşmekten korusun…(amin)

    İlyas abin (tek)

  2. Nevin şarkılarını bende severim. Bu sene bizim okulun şenliklerine gelmişti. Şenliklerdeki en dinlenebiliritesi yüksek sanatçı olduğu için konserine gidelim dedik. Amma adam icip durdu, saçma sapan bir konser olmuştu. Aklıma o gece geldi şimdi. Neyse, efkarlanmak iyidir, efkarını dindirebiliyorsan tabi 😉

  3. bir ara az dinlemezdim ben de:)

  4. Yaşın müsaitmi ki bu kadar efkara.
    sıranı bekle bakim Aaa…:)

  5. @ilyas gökel, abim senin yorumlarında hatırlanması gereken çok şeyin olduğunu görüyorum.. Hatırlattığın için sağılasın..dua’larına her zaman amin dediğim gibi..Amin diyorum tekrar.. Bu arada ilyas abin (tek) yazıyorsun ya o tek kısmı beni hep gülümsetiyor.. Allah senin gibi bir abiyi herkese nasip etsin..
    @ferhat, yapma ya içtiğine üzüldüm nev’in.. Allah yardımcısı olsun onunda.. 😦 Nev’in bence parçalarının müzikleri güzel.. Ben sözlerini dinlemiyorum parçaların genelde, hep müziğini.. 🙂
    @papatya prenses, prensesim nasıl dinlenmez zaten nev:) bu arada bugün o kadar çok blogunda gezdim ki.. Mutfağa girdim de:) yanıma senin bloguda aldım 😀
    @zehra fındıklı, bilmem ablam müsait mi ki yaşım 🙂 demekki yüreğim müsait 😉

  6. […] Gün arasından kısacık.. « Esraycr's Blog Tags: hakkmda, iletiim-nbsp, kardelerimiz, kendimce, ordan-burdan, popler-yazlar, […]

  7. Ben bu NEV’i hiç dinlemedim, neden ki acep??
    Du bi araştırayım :))

  8. insan nasılda sever efkarını beslemeyi. zira insan kırıldıığı demlerde inceliği görüyor. ruhumuz inceliği sever; zira ruhumuz bizatihi inceliktir, derinliktir. Efkarı besleyen yanımızda yöremizde çok da malzeme var…

    oysa, her zorlukla beraber kolaylık var.. ve zorluk aslında iki kolaylık arasında. ruhumuzun ince ince akan pınarlarını görmek için çok da efkar büyütmeye gerek yok CANN. zorluklar arasında kolaylıkları görmekte bizi inceltir. yüceliği görebilenler inceliği görebileceklerdir. İnsan olan kişi, efkarın bile bencil olanındna kaçınır. çok zaman efkarımızın sebebi elimizden birşey gelmemesidir. oysa her şey elimizden gelir, elimizden gider, elimizden ulaşır… bundandır zatende el açışımız…

    elimizi açar, Rabbe teslim oluruz… O tutar yüreğimizi…gözyaşımız bunun delili.

    BU DA GEÇER YA HU…

    Selametle Güzel İnsan, Canıma CANN..

  9. Hiç dinlemedim daha.

  10. @kalderavolkan, ablam çok büyük bir şey kaçırmış sayılmazsın 😉 Ama dinlemeni tavsiye ederim..
    @omeyra, canıma can, zaten o da tutmasa yüreğimizden.. o da insanlar gibi yüz çevirse.. o da mazlumu korumasa.. o da haksızlığa uğradığımızda cevabımızı vermese.. vayy işte o zaman halimize… 😉
    @enes, kardeş dinledin mi şimdik? beğendin mi bakayım? 🙂

  11. hiç nev dinlemedim ama parça güze bundan sonra dinlerim 🙂

  12. Daima dinlenebilecek güzel bir şarkı gerçekten…

  13. @ülhak, 😉 beğendiğine sevindim kardeşim…
    @mahmut aydın, hoş geldin diyoruz ilk defa yorum yapan kardeşlerimize.. 😉 yorumlarınla aramızda görmeyi hep isteriz seni… parça bence de güzel 🙂


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

