Gönderen: esraycr | 19/07/2009

İÇERİSİ..

Kırık dökük düş dünyamı düzenlemeye koyuldum.. Mutluluklarım , canımı sıktıklarım,üzüldüklerim,kırıldıklarım,nefret ettiğim, Huzur bulduklarım,hayallerim,umutlarım.. ve daha ötesi Rabbim.. Hayatımda neyin ne kadar yer edeceğini belirledim..

Ortam nasıldı anlatayım birazcık, üzüntü parçalarını o kadar çok yüreğimde gördüm ki, artık yeter diyip tüm gücümle onları yok ettim..Bir kenara atmadım , Allah muhafaza’ başkalarına’ çelme olur diye..Geriye dönüp baktım kısa bir süre sonra, üzüntü kırıklarını gördüm.. Onları güzelce neşeyle sulandırdım..En kısa zamanda etrafa var gücümle dağıtmaya devam edeceğim..Çünkü ben kendimi biliyorum: Mutluluğum başkalarını mutlu etmemle doğru orantılı..

Öyle bir an oldu ki, bir ses duydum aniden..Ses kısık,derinden gelen bir ses.. İçimde acı çeken, sesini çıkarmaya mecali bile kalmayan ..Onu dinledim tüm içtenliğimle..O kadar çok üzgün olduğunu anladım ki,ben bile ona acıdım..Ağladım onun için..O ses neyin nesiymiş ?diye arar sorarken kendime.. ”Can yanmış’lığımın” sesi olduğunu anladım..O kadar çok yanmış ki,bir yudum suya bin şükür edecek cinsten..Kala kaldım öylece..Şimdi iyi ama merak etmeyin..:)

Bu serüvende burada sona erdi..Üzüntülü halime üzülenlere duacıyken….

Sevgilerimle tüm dünya’  yaa…Mutluyum işte şimdi…Yeni doğmuş çocuklar gibi..Her şeye rağmen , herkese rağmen,yaşadıklarıma rağmen…  Tüm insanları seviyorum ben gerçekten.. (yalanın böylesi tüm insanlar sevilir mi diyeceksiniz) Ben de diyeceğim ki, sadece insanları seviyorum..İnsan görünümünde olanları değil …. 😀savrulmayacaksın..

Bin yıllık saltanata,bir gönlü feth etmem bedeldir … ( ben de ne söz yazarmışım.. ukalalık oldu ama af edin artık..)  😉

Esra yücer…

Responses

  1. Bu yazını okuyunca aklıma bir hikaye geldi. Adamın biri öldükten sonra yaradanın huzuruna çıkarılmış. Yaradan sormuş: “Ey kulum dünyadayken benim için ne yaptın?”
    Adam: “Namaz kıldım yarap.”
    Yaradan: “Hayır kulum, onu kendin için yaptın. Benim için ne yaptın?”
    Adam: “Oruç tuttum, zekat verdim…” diye yerine getirdiği dini vecibeleri sıralamış.
    Yaradan: “Hayır kulum, bunların hepsini sen kendin için yaptın. Benim için kullarımı sevdin mi?” diye sormuş.
    Adam macup bir şekilde başını öne eğmiş…
    Bu hikayeyi bana bir aile dostumuz anlatmıştı zamanında. Anlatmasının nedenide “Ben insanları sevmiyorum” dediğim içindi. Bu hikaye benim o çocuk yüreğime o kadar işlemişti ki; uzun süre kendimi bu konuda sorgulamıştım.
    Hiç ukalalıkla falan alakası yok, yazdığın söz çok güzel.Bin yıllık saltanata,bir gönlü feth etmem bedeldir …
    Kandiliniz Mubarek Ola…

  2. İç dünyandaki doğum günün kutlu olsun 😉

  3. […] Oku:  İÇERİSİ.. « Esraycr's Blog Etiket: cevap-brak, dua, esra, etiketler, hakkmda, iletiim-nbsp, kategoriler, ordan-burdan, […]

  4. inşallh hep böyle mutlu olman dilegimle..senın ailenın ve tüm din kardeslerimn kandılı mübarek olsun…

  5. Canım Kandilin mübarek olsun…

  6. Rabbim, bize razı olduğu şekilde yaşamayı nasip etsin. Sevmeyi sevdirmeyi öğretsin. Yolundan ayırmasın, bizi hiçbir zaman yalnız bırakmasın. Bize güzel ahlak versin. İmanımızı artırsın, imanımızın lezzetini bize her daim tattırsın.

    Esracım, Allah sıkıntılarını gidersin. Sana, O’nun yolunda saadetler dilerim, yüreğinin safiyetini her zaman korusun.

    Miracın/miracımız mübarek olsun. Namazların/duaların miracın olur inşallah.

    İlyas abin.

  7. Sen bu aralar baya anlamlı güzel sözleri olan yazılar yazmaya başladın , hayırdır acaba 😀

  8. @ferhat, hikayeyi paylaştığın için teşekkür ediyorum…Herkesi Allah için sevmek lazım doğru diyorsun.. Sözümü bende beğendim 😉
    @enes, sağolasın kardeşim 😉
    @melek, yavrum sağolasın, inşallah cümlemiz hep böyle mutlu oluruz..
    @zehra abla, sağolasın, seninde kandilin mübarek olsun 😉
    @ilyas gökel, abim de bloguma geldi tam oldu, bizim bir geleneğimiz var, ilk gelen yorumlarda bir kereliğine hoşgeldin diyoruz.. Hoşgeldin sende 😉 yorumlarınla hep aramızda olman dileğimle..
    @mizanger, ben hep anlamlı yazıyorum 😉

  9. “Bundan önceki hayatımın içinden geçiyorum
    önceki hayatımdaki çölden geçiyorum
    şimdi iki yanında yükselen uzun binalara aldırmadan
    burası çöldü biliyorum
    o zaman da çöldü
    bu zamanda
    binaların örtemediği çölü görüyorum
    eski bedenimde aldığım öldürücü yaralar
    yalnızca birer leke şimdiki bedenimde
    yatağan, saldırma, ok mızrak
    fal gibi saklı duruyor derinimde
    kutsal kitaplara dilini veren şiir
    birer leke dilimde
    bir zamanlar gördüğüm bir rüya bu
    şimdi içinden geçiyorum
    görmüştüm görmüştüm görüyorum”
    bir murathan mungan şiiriyle giriş yapayım istedim:)bacım benim, en has bacım.hanen de sen gibi güzel:)

  10. Ben bugün kendime taşınıyorum
    Kırk yamalı derin yaralı
    Toprak halısı ay manzaralı
    Ruhumun evi dört başı mamur
    Ben bugün kendime taşınıyorum.
    Bir tutam bez ,bir avuç lokma
    Hasretle örülmüş cepsiz bir hırka
    Elimde azık, dilimde dua
    Aşıyorum kocaman ben dağlarını
    Geçiyorum dünyaya asılı zevk köprüleri
    Susuyor hep bana terennümleri
    İçimde ruhumun ayak sesleri
    Düşmeden başkası olan uçurumlara
    Kesiyorum ipini sahte rollerin
    Sessiz sedasız kimsesiz ben’siz
    Ruhumun evine yol alıyorum
    Hiç olan kendime taşınıyorum…
    Sessiz sedasız kimsesiz ben’siz
    Kırk odalı derin softalı
    Aynalar görüyor her dem çehremi
    Toprak kucaklıyor eksik gölgemi
    Kaybolmuyorum bir an karanlıklarda
    Yıkanır yüzüm her gece ayda.
    Bismillah oluyor tek anahtarım
    Ruhumun zil sesi var kapılarda
    Tanıyor beni her bakan ayna
    SANA açılıyor hep kapılarım…
    ruhumun evine yol alıyorum
    ben bugün kendime taşınıyorum…
    aciz kul /kübra yurtbaşı

    Güzel İnsan, Yürek İnsanı… hep avcı olmaz insan hayatta , bazen vuruluruz bizlerde göl kenarında kanamadan yanmışlığımıza… vuruldukça büyüyen bir yanımız var yüreğimizde. vuruldukça çatlayan bir tohum, yarılan bir kaya oluyor gibiyiz. ufak ufak baharlara ekilmeye başlayan tohumlar gibiyiz. vuruldukça kanayan, soyulan kabuklarımız var. bizide bu sancılar insan yapar.

    biz avcılarına yakalanmış ceylanlar idik.
    umudu, duayı, acıyı içimize ektik. sabredenin baharı olmaz mı , olur elbet vardır ufak ufak görmüşlüğümüz. görmeyecek miyiz diye ruhumuzla hayata ağlama duvarları örmüşlüğümüz. vardır elbette öldük sanıpta ama her yeni dirilişlerimize yeniden ölmüşlüğümüz.
    oysa ölünmüyormuş, görmüşlüğümüz.

    kendi ellerimizle yapıp ettiklerimizi, yine kendi yüreğimizle sürüp biçtik… hayatın ham olan ve dondurucu olan yanlarından koparılmayı ve göğermeyi öğreniyoruz. içinde insna tohumu olanlar, işte böyle büyüyoruz. insna tohumu böyle çatlıyor, böyle çürüyor, böyle kabuk bağlıyor. İçini duyanlara ne mutlu. artık tohum yarılmış demektir. gözyaşı ile baharı bekle.

    mübarek ola yolumuz, hayır ola…

    Rabbe çıka ki, selamet bulsun.

    gözlerindne öpreim Güzel insan, derin insan , Yüreğimin derin yarısı, canıma CAN.

  11. kalabalıklar içinde yapayalnız dolaşır kimi vakit, insan. bazense gerçekten güzel anıları olur dostları ve dostlarının tanıdıklarıyla. o güzel günden bu yana benim tanımımdaki, benim tasavvurumdaki esra “güzel gözleriyle bakıyor” hayata.
    hep öyle baksın, hep öyle kalsın.
    yine üsküdar, yin kız kulesi, yine uzun bir araba sefası yapabilelim canım.
    tebessüm çok ama çok yakışıyor, hep gül olur mu? (döverim yoksa:P )

  12. üzüntü kırıklarını görmen iyi,bir daha battığında o değerince üzülürsün..Can yanmışlığın da iyi çünkü böyle pişiyor insan,malum olmamız gerek..:) ama en iyisi insanları sevmekten vaz geçmemen ve mutlu ederek mutlu olabileceğini bilmen.haydi beni mutlu et esracım;gülerek.

  13. @deruni, hoş geldin has bacım haneme..:) her zaman yorumlarını görmek isterim.. güzel bir giriş yapmışsın ellerine sağlık 🙂
    @omeyra, canıma cananım..inşallah yolumuz rabbe çıkar ve dediğin gibi de selamet buluruz.. tohum çatlayınca daha da güzelleşiyor ahh ah.. öyle çok şey geldi ki aklıma.. ama yazamıyorum.. daha iyisi sen anlarsın yazmak isteyip yazamadığımıda.. 😉 (çık bakalım işin içinden.. )
    @rabia bulut, hoşgeldin sen de haneme bacım … inşallah tekrar yaparız dediklerini.. ben sana tekrar gül bile yaparım 😀 duruyor di mi yaptığım gül.. 🙂
    @şennur, hoşgeldin bacım sen de… Bak geldiğini gördüm yüzüme tebessüm geldii… 😉 mutlu yaptım seni… 🙂


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

