Gönderen: esraycr | 30/06/2009

HUZURSUZLUĞU GÖNLÜNÜZE İLİŞTİRMEYİN

Canımızın yanmışlığını bazen bir müzikle bağdaştırırız.O müzikle, adeta olumsuz anlarımızı gözümüzün önüne getirip, birkaç kez daha kahroluruz.Aradan zaman geçer, ruh halimiz düzelir, yüzümüz güler. Tv de kanalları değiştirirken, mutsuzluğumuzu bağdaştırdığımız o müziği duyarız..( ya da başka bir yerde..) Şarkının sözlerinin bizi anlattığı parçamız.. Tekrar bir gerginlik, bir üzüntü başlar.. Eskileri yad ederiz.

Peki neden hep üzüntülü anlarımızı ,bir şeylerin bize hatırlatmasını istiyoruz ? Acaba üzülmeyi, huzura mı değişiyoruz farkında olmayarak ? Kendi canımızı birazda kendimiz mi sıkıyoruz?

Bence soruların cevabı ‘evet’.. Çoğumuz güçsüz olduğunu kabullenmiş..(Kötü şeyleri çabuk kabullenmek adettendir toplumumuzda bilirsiniz..) ‘ İnsanız duygusalız , güçsüzüz..Hele bayansa bu durum daha da ciddileşir..Kendi ayakları üzerinde durmaktan aciz, hep birilerine sığınmak isteyen, sıkıntısını paylaşmak isteyen bir bayan..’ (Malesef diyerek yazıyorum ama durum bundan ibaret..)

Bazen bunaldığım anlar oluyor..Fakat buluyorum ‘saçma’ da denilse(!)  ‘kendimi’ mutlu edecek birkaç şey.. Zamanım bazen geçmiyor sanki..O an düşünmeye başlıyorum, belki şuan benim için geçmeyen zaman, ya başkalarına neler yaşatıyor? ‘ Belki dünyanın öbür tarafında , bir çocuğun annesi , gözlerinin önünde öldürülüyor 😦 Belki bir başka insan, o an evlenip dünyanın en mutlu insanı kendini ilan ediyor.. Belki bir başkası ,o an tarlada.. Elleri su toplamış, toprağa alın terini akıtıyor..Belki ufak bir kardeşimiz, o günkü sınavının olmaması için dua ediyor..Bir aksilik çıksa da şu hoca bu sınavı yapmasa.. 🙂

Hepimizin bildiği bir şeyi bende anlatmak istiyorum..Ufacık bir buğday ekilir o buğday günlerce toprağın altında kalır ve toprak vesile olur hayat verir başağa.. Ona emek verenler öyle sevinir ki, Daha sonra o buğdaylar biçilir..Öğütülür un olur.. Fakat o sizin rızkınızdır.. Herkesin gözünün önünde olmasına rağmen, belki hiç gidip görmediğiniz topraklardan gelmiş olmasına rağmen o ekmek sizindir.. Hiç bir el ona dokunmaz fırında, sizi bekler.. Sizi bulunca sevinmemek , teşekkür etmemek olur mu? O ilk toprağa düştüğü günde sizindi, fırındayken de sizindi..Şimdi sofrada ve elinizde..Oh Şükürr di mi? 🙂

Bence ekmek misali, sizi bekleyen huzur da duruyor oracıkta.. Belki kör bir gecenin sabahı sizi bulacak, belki sizin gözünüzün önünde ama göremiyorsunuz, belki de sizi çoktan bulmuş bile… Huzur hep vardır unutmayın..Mutluluğu yakın ya da uzak yapan çoğu zaman bizleriz..

Ufacık sorunlarınızı büyütmeyin, göz yaşlarınızı boş yere hiç akıtmayın,herkese hak ettiği kadar değer verin.. Kendinize düşündüklerize önem verin..Ufak detaylara hiç takılmayın..Karamsar ne siz olun ne de karamsar insanlara yaklaşın..Gerçekten karamsarlık bulaşıcı 😀 😀 (bence)

Mutluluğunuzun, başkalarına mutluluk olması dileğimle…  (Gülümsemeli insan, gülümsemeyi öğretebilmeli..) 😀 😀 😀 😀

Responses

  1. Bu gün yaşadığım durumu anlatan kişi tam karşında işte ):

  2. Mutluluk,tüm güzellikleri içinde barındıran sıkıca kapatılmış bir sandıkdır.Herkezin o sandıktaki güzellikleri tatması dileğiyle.(Ellerine sağlık)

  3. @enes, Bilmiyorum neler yaşadın, fakat yaşanması gerekiyormuş, yaşandı ve geçti.. Bir daha yaşamazsın inşallah.. 🙂
    @y.aydemir, Neden sandığa koydun ki 😦 madem herkes tadacak açık alana koyalım.. teşekkür ederim 🙂

  4. @esra ben bi yere koymadım hayat koydu..Sende açıkta bi yerlerde varsa ver bana birazcık 🙂

  5. Yazıyorum şuanda.. ):

  6. Benim, beni üzen,hüzünlendiren şeylerden kaçış yöntemim saçmalamaktır. Tabii belli sınırlar çercesinde. Olur olmadık ufacık şeylerden kendime gülemsenecek bir şey çıkartırım. Beni neşelendirecek olur olmadık herşeye balıklama atlarım 🙂 Normalden daha neşeli davranırım. Benim kendimi koruma yöntemim bu baya işe yaradığınıda söyleyebilirim 😀 Fakat bu aralar mazoşist bir bilinçle beni üzeni, acı çektiren şeylerin üzerine üzerine gidiyorum. Bazen bazı şeylerin acıları bile tatlı olabiliyor. Dedim ya mazoşistik bir şey bu 😀

  7. Amanın asıl yorum yazma nedenimi unutmuşum yukarıdaki yorumda 😀 Çok güzel bir yazı olmuş esra, klavyene sağlık 😀

  8. Bence kendimiz istiyoruz mutsuz olmayı. En ufak şelerden hüzünlenmek istiyoruz yada kendi adıma konuşacak olursam, şahsen ben öyle oluyorum. Hüzünlenmek istiyorum ve her bişiye bi anlam katıyorum 😀

  9. @y.aydemir, mutluluğu birisinin size vermesini beklerseniz hata yaparsınız 🙂
    @enes, kardeşim hayırdır inşallah…
    @ferhat, aslında saçmalamak değil o 😉 ruh sağlığı dersinde görmüştük savunma mekanizmaları var, mesela polyanacılık, hayal dünyasına kaçmak, zıt fikirler üratmek , bir sürü savunma mekanizması var.. Bu savunma mekanizmalarını istemsiz olarak kullanıyoruz:) fakat ruh sağlığını korumak için her biri gerekli.. 😉 Bir de teşekkür ederim sağolasın…
    @ibrahim, genellikle öyleyiz malesef.. 🙂 Ben biraz duygusuzumdur.. Çok fazla tepkilerimle dile getirmem duygularımı 😀 Fakat yılın belirli dönemleri öyle duygusallaşıyorum ki.. 🙂 Her şeye ağlayasım geliyor 😀 😀 Sanırım o yılın belli dönemleri artık dolduğum anlar oluyor 🙂

  10. eline saglık super

  11. Bu gün mutlu olup yarındanda umutlu olun 😉

  12. Hımm demek bilimsel olarakda böyleymiş. Bugünüde senin sayende bir şeyler öğrenerek kapatabilirim artık 😀 Teşekkürler esra 😉

  13. @fatihbetra, sağolasın 😉
    @mizanger, aynen dediğin gibi 😉 iyi slogan olur.. kulağa hoş geldiği gibi anlamlıda 🙂
    @ferhat, estağfrllah 🙂 haddime mi 😉

  14. Civciv çok güzel olmuş 😀

  15. Civciv çok şirin.
    Başlık çekti beni aldım kenara okumak için ama bu seferde yazı ağır geldi bugünki elim kolum kalkmaz halima :/ Not düştüm kenara daha sonra okuyacağım…

  16. banneri sevdim:D

  17. insan ruhunda az biraz sadistlik en iyi insan bile başkalrına yapmasada en azından kendine acı çektirmede bir numara…canını yakan geçmişi hatılatan şeylere yoğunlaşmak aynı anları tekrar tekrar yaşamak tamamen kendine acımak için yaılıp acizliğimizi haksız da olsak hakemediğimizi ve yardım ihtiyacımız olduğunu yansıtmak içindir.birinin bizim o yoksunluk sendromu çeken halimizi görüp derdimize bi şekilde derman olması için davetiye olarak dökülüyor gözyaşları..belki hatalarmızı sürekli canlı tutup aynı yanlışa düşmemek için ruhu yoruyoruz ki senin aynı acıya katlanma gücün yok aynı durumu tekrar yaşatma bana….bazıları içinde yeni şeylere başlamak zordur ya eskileriye yarı buruk bir mutluluk yaşamak olsa gerek…gelecek korkusu çünkü gelecek bilinmiyor mazi acıda olsa belirsizlik kalmadı aynı acıyı gölgelerle düşüncede yaşamak belirsiz bir olayın korkusuna yenik düşüp bizi cılardan koparmıyor üstatlar değilmi yazıyı güzelleştirenin acıda saklı olduğunu dşünüp okuyanları yasa boğanlar var demekki bi hikmeti …SAÇMALADIMMI ACABA ESRA ?senin yazın güzeldi bu arada asıl hedeften uzaklaşmışım .:)

  18. güzel yazı olmuş Esra

  19. @enes.. çıv çıvv çıvvvv ben güsel bir civcivim eneş abimmm 😉
    @kalderavolkan, ablacım okursun müsait anında 🙂 yeter ki iyi ol sen …;)
    @kedice, çıv çıvvv çıvvv 😀 civ civ böyle öter di mi 🙂
    @zeliş, kuzum yok konudan uzaklaşmamışsın, ben senin dediklerini çok iyi anladım.. tecrübelerine dayanarak yazmışsın yorumunu sağolasın bacım…
    @Webisweb, sağolasın 😉


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

