Gönderen: esraycr | 13/06/2009

ÖSS DE ALLAH YARDIMCINIZ OLSUN

Öss ye girecek kardeşlerimize ..

Ben Türkiye nin tanınmış üniversitelerine yerleşemeyen birisi olarak,  Türkiye’nin tanınmış üniversitelerine yerleşmiş, Türkiye derecesi yapmış arkadaşlarla üşenmedim msn den yazıştım 😀 Arkadaşlarla sohbetimizi özetleyerek yazacağım şimdi..

: ) Sınav günü stres panik heyecan yapmaya gerek yok! Sadece soruları cevaplayıp geleceksiniz, şuana kadar zaten bir sürü soru cevapladınız,tecrübeniz var..İlk defa karşılaşacağınız bir şey olmayacak..Sadece farklı bir ortamda, bilgilerinizi kullanacaksınız..Hepsi bu..

: ) Sınav günümde  fen lisesinden arkadaşımı görmüştüm.. Normalde o arkadaşı dershaneden de tanıyorum, çocuk dershane birincisi.. Sınav öncesi onu görmem de pek iyi olmadı.. İçimden inanarak dedim ki seni bile sollarım..Göreceksinn!! Kendinize vereceğiniz olumlu uyarılar çok önemli..(Hayatımda ilk defa küçümsedim,küçümsemek zorundaydım)

: )siz kendinize inanmazsanız peki size kim inanır? Önce başaracağınıza inanın..

: ) Dikkatle soruları okuyun,  ilk soruyu yapamayabilirsiniz.. ikinci soruyu da yapamayabilirsiniz, tam sizin çalışmadığınız yerlerden gelen sorular kitapçıkta ilk sorularınız olabilir..Ama bu demek değil ki moralimiz bozulsun,sınav zor diyip isyan edelim.. Diğer sorular belki de tam size göre,yani çözebileceğiniz cinstendir..

: ) Bol bol dua edin..Allah emeklerinizi boşa çıkarmayacaktır eminim..

: ) Sınavda bilmediğiniz soruyu kesinlikle boş bırakın..Asla sallamayın 😉

: ) En iyi olduğunuz alandan başlayın, soruları çözdüğünüzü görmek sizi cesaretlendirecektir..

: ) Rahat giysiler giyin, daha önce kullandığınız kalemlerinizi silgilerinizi götürün,abartıp dört beş kalem silgi götürmeye bizce gerek yok…

: ) Sınava, sınava girecek arkadaşınızla gitmeyin, sınav hakkında yorum yapmayın, yapılan yorumları dikkate almayın..Boş verin ne derse desin millet 😀

: ) Siz gözetmenleri sevmek zorunda değilsiniz onlarda sizi sevmek zorunda değil bunu unutmayın..Hiç sevmediğiniz bir hocanızda sizin gözetmeniniz olabilir..Ya da en gıcık olduğunuz arkadaşınızla önlü arkalı oturabilirsiniz..Böyle durumda kendinizi dinlemeyi bırakın 😀 Tanımamazlığa verin..

: ) Toptan işaretlemeyin kaydırma ihtimaline karşı..

: ) İlk on beş dakikadan sonra heyecanınız azalacaktır..Çünkü heyecan olayı hormonların kandaki seviyelerine göredir.. O seviye sürekli sabit kalamaz.. Bu bilginin bilincinde olmak sizi rahatlatacaktır.

: ) Kazanamazsanız  ne dünyanın sonu ne de dünyanın başlangıcı.. Hayat sürüp devam edecek.. Ben ikinci girişimde kazanmıştım, ilk sınava girip çıktıktan sonra hiç üzülmedim,kazanamayacağımı biliyordum..Çünkü hiç çalışmamıştım..Bahçeye tohumu ekmeden yeşermesini beklemek anlamsız..Sonra ise ikinci kez girdim…

: ) Hayattan her zaman için umutlu olmak lazım..Eğer nefes alabiliyorsan şuan o zaman istediklerini gerçekleştirmek için zaman var demektir..

: ) Üniversiteye yerleştiğinde göreceksin ki hiç de büyütülecek bir şey değil..Bir okul bitiyor yenisi başlıyor..Kaldığın yerden devam ediyorsun sadece ..

: ) Ben sınavdan çıktığımda evimizi bir sürü kişi aramıştı, sınav sonucumu öğrenmek için.. Hepsine çok gıcık olmuştum, komşular hele… uffff… Beni epey bir bunaltmışlardı..Hatta çok ters tepkiler bile verdiklerim oldu…

: ) Her gün ne yiyorsanız sabah kahvaltı da onu yiyin.. Hiç gerek yok farklı şeylere..

: ) Arkadaşlar bir de sınava asitli içecekler götürmeyin,kola gibi.. Benim bir arkadaş kola götürmüştü,yolda çalkalanmış malum asitli ve basınç yapmış..Sınavda da açınca ortalık berbat olmuş..Sınavı bırakmıştı..Aman götürmeyin kola.. 😀 Götürüyorsanız da bu ihtimal aklınızda kalsın..

: )neden herkes çikolata götürür sınava ve sınavda yer söyleyeyim, beynin enerjisini şeker karşılar.. Beyni çalıştırdığı içinse çikolata pekmez tarzı şeyler yenilmeli..Fakat yediğiniz çikolata anında beyni çalıştırmaz, sindirim sistemini geçip dolaşım sistemine katılıp beyninize fayda sağlaması için yarım on beş dakika kadar sınavdan önce yiyin..

: ) Ben ders çalışırken bişey yiyip içmeyi sevmem sınavda da bu yüzden sadece su içtim..(sınava bazı kardeşler beslenme çantasıyla geliyor, gerçekten komik oluyor.. Sınavda başkalarını da rahatsız ediyorlar..) Sınavdan on beş dakika önce çikolatamı dişlemekle meşguldüm.

: ) tuvalet ihtiyacım olur mu olmaz mı , tuvalete gidersem zaman kaybeder miyim diye düşünmek anlamsız..Eğer tuvaletiniz gelirse gidip yapın, zaman kaybı olarak o süreyi düşünmeyin..

: ) Üç saat ben nasıl oturacağım, belim ağrır ,gözüm ağrır demeyin,sırtım ağrır demeyin, iyi konsantre olursanız zamanın nasıl geçtiğinin farkında olmayacaksınız..

: ) Dua ederken hep hayırlıysa kazanayım diyerek dua edin..

Son olarak ise, hepinize başarılar diliyorum, bugün sizler için dua edeceğim..

Sevgili ömer (webisweb ), sevgili Hazal, sevgili aytekin.. kardeşlerim Rabbim yardımcınız olsun inşallah..  Bu arada bu yazıyı tek başıma hazırlamadım, fikir veren kardeşlere çok teşekkür ediyorum…

Haydi öss yi feth edin gelin..

Reklamlar

Responses

  1. yorum yohhhh sana :))

  2. @murat ,cevapta yohh sana.. 😉
    (kardeşim hoşgeldinn, ilk defa gelenlere biz hoşgeldin diyoruz 🙂

  3. hoşbulduk aslında ben hep uğruyodum arasıra da bi kere yazıyım dedim :)) süper yazmışım değil mi ?? 😀

  4. Motivasyonuda aldılar artık hepsi full çekerler 🙂

  5. hoşgeldinnnn yorum yohh :))

  6. sınava girecek tüm arkadaşlara başarılar diliyorum. webisweb 😀 haydi göster kendini..

  7. çok teşekkürler 🙂

    Dualarınızla kazancam inş 🙂

    Yazını beğendim Tam puan veriyorum

  8. Yazın birinci oldu listede tebrikler 😀

  9. Bence sıvav kolay oalcak. Bende 1 gıdım heycan yok normal mi bilmiyorum.

    İnşallah istediğim bölüm hayırlıdır ve Ya Rab’bim hayırlı olanı nasip eder.

  10. @murat özbay, Teşekkür ediyorum kardeşime hep uğradığı için..İlk yorumun olmasına rağmen gayet güzel bir yorum yazmışsın 😀 Hayırlı olsun ilk yorumun hem bize hem sana.. yorumlarını bekleriz.. 😉
    @mizanger, inşallah kardeşim çeksinler ya.. kıyamam ben onlara..
    @kedice, sana da cevap yohhh o zaman 😀 Bu arada üzerime alınayım hoşgeldin kelimeni.. Hoşbuldukk çohhh süper bir blog.. ben bütün yazılarını okudumda 😀
    @çiğdem, Webisweb bak arkana blog camiasını aldın daha sırtın yere gelmez senin 😀
    @webisweb, dün gece sabaha karşı filan yazdım yazımı 😀 beğendiğine sevindim.. 😉 Dualarımızla yanındayız…
    @enes39, teşekkür ediyorum 😀 sen ne zaman gireceksin sınava?
    @Mustafa kaya, hoşgeldin kardeşim.. Bende de sınavdan bir gün önce hiç heyecan yoktu, sabah sınav salonuna giderkende yoktu, sonra bizi anfiye koyarlarken az bir heyecanım oldu fakat çok azıcıktı ve beş dakika içinde geçti.. aminnn inşallah hakkında hayırlısı ne ise o olur.. Allah yardımcın olsun…

  11. iNŞALLAH Rabbim herkesin gönlüne göre sonuçlar versin… :)) öss giremeyen bir dost!

  12. @Zehra fındıklı, ablacım amin inşallah herkesin gönlüne göre versin allah..

  13. mal gibiydi…………………

  14. 4 yıl aradan sonra bugün gene girdim öss ye
    yeni sistem zor filan deyip duruyorlardı.
    Ben 2005 te önceki sistemde girmiştim ilk girişimde
    pekela bu da zor değildi
    Özellikle birinci bölüm matematik soruları öğrencileri salak yerine koyuyormuşçasına basitti.
    2 bölümde bilmediğim konular yok değildi ama bildiğim konular basitti
    özellikle şu abarttıkları integral soruları eften püftendi
    ki sınava hazırlanmış filan değildim .
    barajı aşıp açıköğretime ucuz kayıt yapabilmek için girmiştim.
    neyse seneye bu sistemde değişiyor.
    Ben ne zaman öss ye girsem, öss sistemi değişiyor.
    Seneye girsem gene değişir mi acaba ?

  15. @musa kaya, çok ayıp çok sana yakıştıramadım 😉 Hayırlısı olsun inşallah hakkında..
    @Orijinal delikanlı, Maşallah halen bilgilerin taze demekki 😀 Sınvı zor bulmadığına göre..Fiziği iyi yapmışsındır tahminim 😉 Belki seneye girsen yine sistem değişir..ilginç tesadüf olmuş 😀 Ben de mi girsem öss ye ne yapsam canım çektii 😀

  16. esra abla bitti öss yazın için teşkr ama yetiştiremedim bütün soruları zaman yetmedi ama çözdüklerimin çoğu doğruydu..galiba bana hemşirelik yolu göründü:(:(


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: