Gönderen: esraycr | 12/06/2009

Ne güzelde anlatırlar..

3 yaşlarında bir kuzenim var, bayılıyorum ona.. İnternet aracılığıyla onu her akşam görüp konuşurum..Bana şarkılar söyler bişiyler anlatır..Can kulağıyla da dinlerim..İşte o beraber vakit geçirdiğimiz anlarda beni gülümsettiği anlardan bazıları..

 😀 Teyzemin koluna ağzını dayamış ve üflüyor. (hüfff hüfffff 😀 )Birazda şımarıklık yapıyor.. Oğlum ne yapıyorsun anne ne ?uslu ol dediğimde, gelen cevap..

‘annemi şişiriyor(y)um’ Üflemesinin sebebini bu olarak açıkladı..Ben de takıldım birazcık, havasını da al annenin dedim.. 😀

😀 (Yine başka bir anımız) Bana anlatmaya başladı ufaklık.. Diyorki ; Esra abla, bizim makinamıs  vay, ama makinamıs bosulmuş.. (nereden anladın bozulduğunu dedim) cevabı ise;

‘süyekli çamaşırlarımızı döndüyüp duruyo..’

😀  Vakit biraz daha ilerliyor ,artık ayrılma anlarımıza yaklaşıyoruz…  Havada uçan kelebek dikkatini çekiyor..’Bak kebelek’ diye bana gösteriyor.. Sonra ise devam ediyor konuşmasına :

‘Bu kebelek zoy uçuyoo.. Kanatlayı bosulmuşş’..

Çocukların ifade ediş tarzlarına bayılıyorum.. Sizinde varsa çocukların ağzından duyduğunuz değişik ifade tarzları ,yazın da beraber gülelim 😀

Responses

  1. R:anneeeee
    anne: efendim oğlum
    R: anne benim ağzıma BALİNA girdi.
    anne: ?? oğlum koca balina nasıl ağzına girsin.
    R: ama girdi anne.
    *******
    gece yatarken;
    R: anne, bugün benim ağzıma balina girmişti dimi?
    anne: hayır evladım,burası deniz mi ne işi var balinanın.
    R: girmişti anne.

    **
    3yaşında ki hayal dünyası acayip geniş yiğenim:) balina neden ve nasıl girdi ağzına merak etmekteyim:)

  2. bak şimdi aşka geldim,bi tane daha anlatayım:)
    *
    ailecek evde tv izlemektir R, annesi,babası ve abisi.
    baba zap yaparken bi ara çarkıfelek de durur. hostes kızlar vardır yarışmada malum.

    R: baba o kızları seyretme,onlar açık. annemi seyret o da kız,hem daha güzel..

    🙂

  3. İfade tarzlarının yanında şiveleri de bir başka oluyor. =)

  4. papatya prenses,çarkıfelek olayı çok hoşuma gitti 😀 çocuktan al haberi derler 😀 Bu arada o yaş grubunun özelliği hayal kurmak ve hatta hayali arkadaşları bile oluyor..Normalmiş o dönemde..Fakat işin kötü tarafı şu, mesela balina girdi diyor ya, otomatik olarak insan gülüyor 😀 İşte gülünce de çok kızıyor ufaklıklar.. 😀

  5. @immortalance, ewet hepsinin ayrı ayrı kendilerine has şiveleri de var.. O kesik kesik konuşmaları,yarım yarım kelimeleri..Söylemeye çalışıp dilini döndürememelerii ya bi taneler…
    Çok seviyorum çocukları hem de çoookkkk.. 😉

  6. Çocukları bende çok severim.Benimde tanıdığım bir çocuk var aramızdaki diyalog:
    U:Eneş aii silahimla polecelek oynayalim mi?
    B: U.’cum şimdi olmaz bak blog yazıyorum.Şimdi kalkarsam okuyucular kızar 😀
    U:Anneee belogciler Eneş abımın kulaaaağını çekeeceklermiiiiş.

  7. Bir tane de biz de var onlardan şu an 6 yaşında 🙂 3-4 yaşlarındayken bu gün ne yaptın diye sorduğumda başlardı anlatmaya.

    ” Okula gittim, öğretmenim ders verdi onu yaptım. Bahçede arkadaşlarımla oyun oynadık. Babam arabayla gezmeye götürdü. Denize gittik, ben denize girdim (Kışın ortası) … ”

    Halbuki bütün gün evde ya çizgi film izlemiştir ya da oyuncakları ile oynamıştır 🙂

    Bir günde ne kadar çok şey yapabiliyor 🙂

  8. annemi şişiriyorum ha 😀 😀 çok tatlılar, çok ciciler.. Allah hepsinin ömrünü sağlıklı ve mutlu kılsın. bicirik şeyler 🙂

  9. @enes, yerimmmmm ben onu yaaa….. Biz kızmayız U’cum sen eneşş abini kaldırabilirsin bilgisayar başından.. 😉 çok hoşuma gitti..
    @mehmet, hayal dünyaları çok geniş.. ama lütfen gülmemeye çalışalım 😀 yani kışın ortasında denize girdim diyorsa girmiştir 😀 Senin yorumunu okuyunca benim de aklıma bir ufaklıkla olan diyalogum geldi,anlatayım hemen 😀

    Ben ortalıkta yürüyorum, ufaklığımız geldi pat diye kafama indirdi. Ne oldu canım dedim,(elide ağır bu arada) sen az önce yürürken benim arkadaşıma bastın dedi, hayır basmadım dedim 😀 çünkü yürürken bişeye basmamıştım.. Hayır bastın işte deyince, korkmaya başladım 😀 düşünüyorum acaba bu çocuk psikolojik olarak rahasız mı diye 😀 ama okulda hocamız demişti üç yaş evresi çocuğun hayali arkadaşları olurmuş bu normalmiş.. ya da hayal kurması sürekli.. 😀
    @Çiğdem,amiiiiiinnnnnn inşallah… Rabbim önce iman sonra sağlık vesin hepsine… yerim ben onları yer yer yer….. 😉

  10. çok tatlı yaa.. 🙂

    sözlük çıkarmak lazım bebek dilinde… okuması da ayrı bi zevk olur hem… ben çocuğum olursa hepsini kaydedicem hatta… küçücük ağızları ve hiç inmeyen minik işaret parmaklarıyla birşeyler anlatmaya çalışırlar.. 🙂

  11. @daily, sözlük çıkarmak iyi fikir 😉 ya ya yaa çok tatlılar bıdıklar 😀 O işaret parmakları nasıl unutulur zaten.. 😉


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

