Gönderen: esraycr | 09/06/2009

ÖSS ÖSS ÖSS

İki kardeşimizingeçen hafta  iletişimden attığı mail doğrultusunda öss yazısı yazmaya karar verdim 😀 Daha önce bu konuyla ilgili yazı yazmıştım, fakat öss ‘nin yaklaştığı şu günlerde  kardeşlere birkaç çift lafım daha olsun..

Öncelikle benim öss ye girmeden önce uyku düzenim filan yoktu.Arkadaşlarım hep erkenden kalkıp sınav saatinde deneme çözerlerdi. Evde bir kere bile deneme çözmedim. (O saatlerde mışıl mışıl uyuduğumdan..) Uyku sorunu bence çok abartılacak bir problem değil.. Sınava giderken 2 saatten az uyumama rağmen rahattım. Sınavda uykum iyice açılmıştı.. ‘Uyku sorunu olan kardeşler bunu kafanıza takmayın’

Sınava 80 gün kala öğretmenim yanına çağırmıştı. Esra seksen günde devri alem yapılır.. Başlasan artık çalışmaya demişti.. Dershane devamsızlığım üç ay kadardı.Ufak rahatsızlıklar geçirmiştim, bu sebepten de dershaneye adam akıllı gidememiştim…

Bir tane konum bile tam değildi. Verilen ödevleri yapmazdım. Hoca sınıfta testleri cevaplarken,hocadan tekrar test kağıdı alırdım,çünkü  hiç yanımda test kağıdı gezdirmezdim 😀 (Anlamadığım olursa kesinlikle sorardım.Sonuçta oradaki insanlar bize anlatmak için var,gerekirse üç beş kez anlatmalı..  )

Fakat derse girdiğimde dersi dinlerdim,gerçekten de anlardım. Mesela hocamızla iki saat dersimiz varsa bir saatte konuyu anlatır bir saati de test için ayırırdı.İlk önce bizim çözmemizi bekleyip sonra da kendisi çözerdi.İkinci ders saatinde konuyla ilgili yapamadığım soru olmazdı. Eve gelinceyse o konunun yüzüne bakmam, mucize gibi bişey..

Babam matematik öğretmeni, bir kere bana konu anlatmaya kalkmıştı ve hayatımda hiç bu kadar dersin bitmesini istememiştim. Ders anlatırken telefonum çalmıştı aklım telefonumda kalmıştı. Babam da tuttu okkalı bir soru sordu.Ben de çözemedim ve annemin ablamın bakışları altında ezildim.O gün bu gündür gurur yaptım babamdan destek almıyorum 😀 (Şuan zaten matematikle alakam yok ama.. Olsa da ı_ıhhhh..Benim inadım çok pistir…(Nuh dersem peygamber demem ))

Sınava üç dört gün kala film izlemeye başladım..( sabahlara kadar hemde.. )Çünkü  bu beni en çok rahatlatan şeylerden birisiydi. Yanıma elmalı maden suyu (ki bu furitti elmalı olacak), Cipsim de şart (en büyük boy cipsilerden) ve beğenerek aldığım film cd si..  İşte bu kadar…

Bu arada sadece matematikle aram çok iyidir. Soru kaçırmadım neredeyse diyebilirim.(30 da 28 filandı netim tabi tam hatırlamıyorum,küsüratı da vardı)

Bunları rahatlatmak için yazdım sizi.. Tekrar bir yazı daha yazacağım bu da taktik verme niteliğinde olacak..

En önemlisi rahat olmak, sonra bilginiz.. Eğer stresiniz heyecanınız olmazsa çok daha iyi soruları anlayıp çözeceksiniz..Dershaneden bir arkadaşım vardı,hep onun gibi çalışmak isterdim.Çok düzenli soru çözerdi.Çokta stressizdi ve üçüncü yılıydı..Sınavda Türkiye 54.sü oldu..(Hacettepe  eczacılıkta şuan..) Düzenli çalışması olan kardeşler sınavda kendini böyle belli ediyorlarken,benim gibi düzensiz olanlarsa ilk yüz bine girince seviniyor..Yani düzensiz çalışmak kazanamayacağınız anlamına gelmiyor.. Örnek ben…

Ve son olarakta sizin zaten şuana kadar oluşturduğunuz bir stil vardır, sizi ne rahatlatıyorsa onu yapın..Beni bunlar rahatlattığı için bunları yaptım.Size kötü örnek olmayayım.Sonuçta herkes farklı.. Benim yaptıklarım size tam tersi etki de yapabilir unutmayın..

 NOT: Dua sayesinde kazandığımı düşünüyorum.Bol bol dua edin, bence işin sırrı bu.. Eğer emekte verip çalıştıysanız eğer,Allah mutlaka emeklerinizin karşılığını verir..Sırtınızı o ‘na dayayın,stresinde ,heyecanında önüne geçtiğinizi göreceksiniz..

Responses

  1. Pek de sevdiğim söylenemez ÖSS!’yi. Bu sınava girmedim bile. Meslek Lisesi!nin güzel bir yönü. Sizden yaklaşık 5 yıl uzun yaşıcam inşallah 😛

  2. Allahım nedir bu öss ^den çektiğimiz.Uyku düzenim yok kendi yazımdada belirtmiştim 😀 ..Ama bugün erken kalktım akşam muhtemel uykum gelecek erkenden yatıcam sabah erken kalkmak için.Uyku çok önemli ya 😀 erken uyanınca anlıyorum bunu.. Son 3 ay dershaneye hiç uğramadım dershaneden nefret eder oldum Hocalar beni sevmiyordu galiba ders anlattırmaya gitiğimde derse gelmiyorsun anlatmam diyorlardı Sinir olup birdaha o hocanın yanına uğramıyordum bile.Pişman olduğum önceki dershanemi bıraktım diye neymiş ücreti fazlaymış aptallık işte benimkisi.Güzel bir dershanen varmışş Rehber Öğretmenin bile ilgileniyormuş .. Bizim oda yoktu adamın umrundamıydı ki..Dediğin gibi bende Elmalı çilekli ve vişneli maden suyu seviyorum (furitti felan 😀 )..Sınava 1 milyon kişi giriyorsa 1 milyon tane stil vardır herhalde 😀 … Bize kötü örnek oluyorsun Esra 😀 😀 bu arada diğer yazınıda sabırsızlıkla bekliyorum 🙂

    Dua edicem tabiki

    Diğer yazını bekliyorum görüşürüz 🙂

  3. Aynen dediğin gibi Esra insanın bir stili var ve bu stilin dışına çıkarsa başarısızlık kaşınılmaz.Tek yapmaları gereken konsatrasyonu sağlamak hepsi bu kadar.

    Sorulara okumak için değilde anlamak için bakarsak sorun kalmaz.

  4. benim dönemim 81 laneti nedeniyle (bu konuyu ayrıntılı anlatırım bu aralar öğrenirsiniz) tek kelimeyle berbat geçti.
    biliyorsunuz 98 de öss ve öys vardı bu dönemde giriğim öss de (ki genel yeteneğim çok çok iyidir) ilk 54 bin arasındaydım. aldığım puanla iyi bir yüksek okul seçebilirdim ama çevremim ısrarı ile (yarış atıyızya) öys ye de hazırlanmak zorunda kaldık. ancak karmaşık olan ben fen okudum mat dan öys ye girdim. tabiki kazanamadım. öss puanımda uçtuuu gitt… neyse sinirlendim hatırlayınca çok sert bi şelde yazarım bilahare! vesselam!

  5. Ben asla sınavdan önce öyle yapamam.İçim daralıyor.Ben son ana kadar çalışmışımdır her zaman.

  6. Ben de bir meslek liseli (ticaret) olaraktan :PPP
    immortalance’ye katılıyorum :))
    Şaka bir yana ben de rahatlık ve kendi düzenini oluşturmanın gücüne inananlardanım…

  7. @immortalance,ne beş yılı öss hayatına girmediyse on yıl ömrün uzamıştır..Meslek lisesini bitirmenin avantajları.. 😀 şanslısın..
    @webisweb, işte yazının hitap ettiği,yazıyı en dikkatli okuyan bir öss adayımız 😀 😀 Biz sana el birliğiyle dua edip kazandırırız. 😉 İnşallah ikinci yazımda gelecek.. 😉
    @Mizanger, Konsantrasyon önemli dediğin gibi.. Unutmasın arkadaşlar,konsantrasyonu motivasyon sağlar.. Kendinizi motive edin..
    @kedice, hayretler içindeyim, sürekli kedice diyorum sana, sen bayağı eskilerdenmişsin.. 😀 Kusura bakma saygıda kusur ettiysem.. Biz ablalarımıza abla nasıl diyorsak abilerimize de abi deriz 🙂 can yaşar abi diyorum artık sorun olmazsa.. (utandım ya, sen tut aylardır yaşıtın gibi kedice aşağı kedice yukarı de.. ah eşek ben ahhh…)
    @enes,bu da senin tarzın işte.. 😀 son ana kadar çalışmak bana iyi gelmez mesela..
    @kalderavolkan, ablacım senin de ömrün öss ye girmediğin için 10 yıl uzamıştır 😉 aynen dediğin gibi katılıyorum sana..

  8. Pööff bende girecemde tırsıyorum valla yalan yok ayrıca sende bayaaa tembelmiştin haa 😀

  9. hehehe yok yav sorun yok 🙂 kedicede diyebilirsin :))
    ben yaşlansamda ruhum hep çocuk kalacak:)
    vaybe 28 olacam yaa :)) ama tipim müsait değil olmuyorum :))

  10. esra 1 gün kaldı… bekliyoruz öss yazını 😀


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

