Gönderen: esraycr | 03/06/2009

KOMŞU,SINIFTAN ARKADAŞIN YA DA İŞ ARKADAŞIN..

Ebedi arkadaşlık dostluk yoktur..En büyük yar insana şüphesiz ki,yaratanı..Onu en iyi anlayan en iyi bilen..içinin içini,yüreğinin en derinlerini bilen…Nasıl ki, bir makineyi en iyi ustası biliyor, sesinden,çalışmasından sorunun nerede olduğunu anlıyor, biz insanlarında aynen öyle,ustamızdan daha iyi içimizi bilen yok..Hatalarımızı anlayan yok..

 Benim en iyi arkadaşlıklarım ilk okul sıralarında oldu.Ne de olsa saf temiz duygularla yaklaşımlar..

 Özellikle ilerleyen yaşlarda arkadaşlıkların bir anda bozulması, en iyi arkadaşınızla görünce selam vermeyecek hale gelmeniz normal mi? Bu soruyu dün gece düşündüm taşındım.. Evet bence arkadaşlıkların bozulması normal 😀 😀 (nasıl yani…) Düşünün ki, arkadaşınızı çok seviyorsunuz ve bir ömür boyu onun size yeteceğini düşünüyorsunuz.Arkadaşlığınızda böyle oluyor, ve hiç bozulmadan bir ömür boyu devam ediyor..Peki diğer insanları tanımaya onlarla arkadaşlık yapmaya ihtiyaç duyar mısınız? Bence kesinlikle başka insanlarla kaynaşmaya tanışmaya ihtiyaç duymazsınız.Fakat çevrenize baktığınızda sürekli bir kaynaşmanın , yeni insanlarla iletişime geçtiğinizin,hak edene şans verip kendinizi tanıttığınızın farkındasınızdır..Bunun sebebi yeni insanlara ihtiyaç duyduğunuzdandır..(belki de arkadaşlarınızın size yetmediğindendir..)

 Fakat hepimiz,ilişkilerimizin daim olmasını isteriz..Bu amaçla da iletişime geçeriz.. Ben de böyle düşünerek arkadaş oluyorum insanlarla..fakat sonuçlar fiyasko olabiliyor.. 😉 Gelelim dostluğa..İnsanlar bir iki yıl tanışıp dost olduk demesinler:D dostluk dilin söylediği değil,zamanın ortaya çıkardığıdır (unutmamak lazım..)

İçimden geldi yazdım,kimseyle kavga ettiğimden filan değil yani.. Aradığınız arkadaşı bulmanız dileğimle..

Responses

  1. Ben zaten bu tür arkadaşlık ilişkilerine anlam veremediğimi daha önce belirtmiştim 🙂

  2. “Benim en iyi arkadaşlıklarım ilk okul sıralarında oldu.Ne de olsa saf temiz duygularla yaklaşımlar..”
    Sanırım bu herkeste öyle.İstersen bir süre daha kaçabilirim 😀

  3. @resul aydoğdu, neden anlam veremediğinin cevabını da ben verdim 😀
    @enes 39, kaçma !!! gel bakayım buraya, az takıldıkkk ciddiye aldın (üzerine çok geldiysem hakkını helal et , ama kardeş gözüyle bakıp kaldırabileceğini düşünüp takılmıştım,amacım kimseyi kırmak değil yani.. olur böyle şeler neyse :D)

  4. Esra, atlattım ben tamam.Bir an üstüme yük çöktü.Bloguma yazdığın yorumada cevabımı yolladım.Bir daha bu konuda konuşmayalım Okey 😀

  5. Ebedi arkadaşlık dostluk yoktur..

    resullah (sav) + ebu bekr (ra) arasındaki dostluk değilmidir?

    😀

    ebedi dostluk vardır. ancak samanlıkta iğne aramaya benzer bulması zordur…

  6. “dostluk dilin söylediği değil,zamanın ortaya çıkardığıdır” ne kadar güzel söylemişsin. Dostuz demekle olmuyor dotkluk, dostmu ki o en zor zamanında yanında oldun, dostmu ki o en kötünü bilsin de bilmesin, elini uzattığında kendi çıkarından önce sen gelesin işte o zaman DOST’dur bana…

  7. Yarama tuz bastın esracım şu aralar en iyi arkadaşımla görüşmüyoruz. Ve gerçekten anladım ki insana en büyük yar, dost, arkadaş şüphesiz ki,yaratanıymış, gayrısı yalanmış! Allaha emanetsin.

  8. aslında çok güzel bir konuya değinmişsin. ben çok özel biricik dostlar aramak ya da bulmak gibi birşeye pek girişmedim. genelde okul dönemlerinde sürekli birilerini arayabilir insan ama insan dediğin gibi herkeste başka birşey buluyor. kimi zaman derinden konuşmak insana iyi gelirken kimi zaman yüzeysel konuşmalar insana iyi gelebiliyor.
    tüm aradıklarımızı bir insanda bulmaya çalışmak biraz da bencillik oluyor. hangimiz 4×4 lük ki..
    ama insan her ne kadar bir kişiyi saymasa da vefalı olmalı. bazı şeyler yıllar geçse de bozulmamalı. yine karşılaştığında eskisi gibi sıcak olabilmelisn. bu demektir ki ilişki de her iki taraf da kendisi olmuş, her iki taraf da sevgisini samimiyetini korumuş.

  9. @enes.. 🙂
    @kedice, bizim dönemimizi o dönemle kıyaslamak mümkün mü ki? Ben korkuyorum peygamberimiz ümmeti olarak bizi kabul etmeyecek.. Halilmize baksana şükür bilmiyorum çoğumuz.. Çoğumuz zor anımızda allah diyoruz.. Bu konuyla ilgili o kadar çok diyeceğim var ki:) neyse..
    @kaldera&volkan, ablacım keşke hepimiz iyi dostlar bulabilsek,keşke dediklerini yapanlarımız çok olsa.. zor anlarımızda el uzatanımız.. sadece allah rızası için sevenlerimiz olsa.. ama nerede:D
    @zehra fındıklı, zehra abla inşallah aradaki limonilik gider.. görüşürsünüz:S üzüldüm :S Benim de dostum dediğim emek verdiğim bir çok ilişkim sarsıntıya girdi.. sonunda ise kalan sağlar benim oldu:D
    @dailylifeguide ,bence de vefalı olunmalı 🙂

    ne kadar kızarsam kızayım kötü laflar kimseye söyleyemedim ve hep derim ki konuşmasam da karşımdakiyle allah onun da yolunu açık etsin.. sevmem öyle düşman s olmayı kimseyle de olmadım:D şükür..

    (Bu arada sevdiğim arkadaşlarım da var, ben razıyım onlardan, allah ta razı olur inşallah.. :D)

  10. @kedice, bizim dönemimizi o dönemle kıyaslamak mümkün mü ki? Ben korkuyorum peygamberimiz ümmeti olarak bizi kabul etmeyecek.. Halilmize baksana şükür bilmiyorum çoğumuz.. Çoğumuz zor anımızda allah diyoruz.. Bu konuyla ilgili o kadar çok diyeceğim var ki:) neyse..

    O (SAV) BİRGÜN AĞLAYARAK DERKİ

    BENİ GÖRMEDİKLERİ HALDE BANA İMAN EDEN KARDEŞLERİMİ!! GÖRMEYİ ÇOK İSTERDİM!

    PEKİ BİR DÜŞÜN kaç kişi hayatında seni bu şekilde ağlattı? peki neden? (cvp larını kendine ver 😀 )

    peki Resul (sav) neden böyle söylemiş olabilir birde bunu düşünelim…

    O BİZİ SEVİYOR! BİZDE ONU SEVİYORUZ…

  11. Şu bir gerçek ““dostluk dilin söylediği değil,zamanın ortaya çıkardığıdır” evet bencede böyle..

    “”Umarım sevdiğim bir kaç kişiyle aramız bozulmaz Yoksa üzülürüm…Zor gelir.. zamanla insanlar değişebiliyor tabii “”

  12. @kedice, cevaplarını kendine ver diyorsun tamam.. fakat seninle bu konuyu uzun uzun irdelemek çok isterdim..
    @webisweb, inşallah o sevdiğim dediklerinle aranıza kara kediler girmez..


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

