Gönderen: esraycr | 29/05/2009

TIK TIK KAPIYI AÇIN :D gebe var mı? :D :D

Ebelerin görevlerinden birisi de ev ziyaretlerinde bulunup,gebeleri tespit edip, onları gözlemlemek ve gerekli olan bilgileri vermektir.

Okulda hocalarımız istediği için biz bunu zorunluluktan yapıyoruz.(laf aramızda)Şartlar şöyle:gebe bulundu bulundu(!) yoksa staj notun sıfır… 😀 Gebeyi bulup takip edeceksin,her hafta evine gidip bilgi vereceksin.(bebek beslenmesi,doğru emzirme, gebelikte mide bulantısı neden olur ve çözümleri, gebelik öncesi sonrası egzersiz,bebek aşıları vs vs..) hocayla beraber gidip anlattıklarını hoca da dinleyecek filan.

Kapıları ilk çaldığınızda nereden geldiğinizi,amacınızın ne olduğunu güzelce açıklıyorsunuz.Zaman ilerleyince ayaklarınıza kara sular iniyor. Gebe bulmak için ayrılan sürenin sonuna geldiğinizi ve hocanın sizi okulda beklediğini düşününce işler ister istemez değişiyor. Mesela şöyle:

Kapıyı çalıyorum, direk iyi günler diyip,sağlık ocağından geldiğimi söyleyip, gebe var mı diye soruyorum.

Bir gün arkadaşımla yine bir kapıyı çaldık,ölüyoruz yorgunluktan..İyi günler bey efendi dedim ve evinizde gebe var mı dedim 😀 (üzerimde forma var,sağlık ocağından geldiğimi anlamıştır.İsmimde yazıyor ,okulum da bölümümde.. Okur diye düşündüm :D(yakamda hemen ya,okusun yardımcı olsun bana,tek kelime için kaybedecek enerjim kalmamış ki )

Genç beyefendi, aniden bağırmaya başladı, (!)’Adımız çıkmış öğrenci diye,millet gebesini bile bizim evde arar olmuş,bacım nedir bu öğrencilerin çektiği? Günah keçisi olduk,yeter artık gelmeyin üzerimize ….!!!!!’diyince yanlış anlaşıldığımızı fark ettim. Durumu açıkladım,çok utandı.Anladı ki biz de öğrenciyiz 😀 Özür diledi, ama bize patladı iyi içini boşalttı 😀

(Ufacık daha bişiy yazıp yazımı noktalayacağım)Stajın ilk günlerinde gebe arıyorum bulamıyorum.Çalmadığım kapı kalmadı,kocaman gezmemiz için verilen mahallenin neredeyse üçte ikisi bitti ama gebe yok yok yokkkk ..Yurda geldim,yemek yemeye halim kalmamış,hocanın baskısı da var üstümde.. Bunlar düşünürken uyuyakalmışım,rüyamda kendimi görüyorum.Gebe kalmışım 😀 😀 Hocaya gidip diyorum ki,hocam gebe yi ararken sonunda buldum,diyorum.Hoca diyor ki _nerede?_ Hocam BENİM gebe diyorum.. 😀 😀 Uyanınca gülmüştüm kendi kendime.

Neyse ki ben tüm gebelerimi buldum,anlatacaklarımı anlattım 😀 Dönemi nasıl kaparız diye düşünüyordum o zamanlar..Oh ya ne günlerin üstesinden gelmişim 😀

Responses

  1. 😀 Sizin şu Profesörün adın ne?

    Yaratıcı bir rüya aslında onu gerçekte suradına karşı söyleseydin seni hemen en yakın merkeze götürürdü (-;

  2. işin zor yav 🙂 rüya diyince ablamın rüyasında konuşmaları geldi aklıma (görevinin ilk yıllarıydı) şöyleki;
    nabız 40
    hızla düşütor
    hastayı kaybediyoruz
    kanı durduramıyorum..

    gibi

  3. Bu nasıl iş böyle bütün kapıları geziyormusunuz şimdi. 😦 Allah yardımcınız olsun.Bizim stajlar zor biliyodum ama sizinki daha zormuş ya hem o kadar yürüyosun sonra bide bir sürü insanla muhatap oluyosun.Yeri geliyo fırça yiyosun …

  4. way be ne macera ama 😀 Yani böyle birşeyin açıklamasıda gerçekten zor olsa gerek 🙂

  5. @enes 39, şişşşttt adı ne falan demiyelim 🙂
    @kedice,ablanı anlayabiliyorum meslektaşım sayılır ne de olsa 😀 bende yakında sayıklayacağım,hatta annemlere bir sorayım gece bişiyler diyor muyum 😀
    @mizanger, malesef 😉 fırçayıda yiyoruz gebeyide bulamıyoruz 🙂 ama hepsi anı olarak kalıyor..Bir de şu yönü var,mahallede tanınıyorsun,mesela bir apartmandan çıkıp diğerine girerken komşular balkondan balkona konuşuyorlar, şunun gibi : o kızz gebe arıyorrr ondan zil çalıyorrrrrrr….ya da kızım o binada amca ile nine var boşuna zil basmaaa:D
    @rasit,öncelikle hoşgelsin kardeşim diyorum,ilk yorum yapanlara bunu dememiz adettendir 😀 gerçekten o öğrenci evinde açıklamayı zor yaptım,insan gülmemek için kendini zor tutuyor 😀 kendinizi de kötü hissediyorsunuz 😀 sanki pis işler çeviriyormuşsunuz gibi geliyor 😀

  6. Yazıııkk

    Sana değil o suçlamalardan bunalmış öğrenci kardeşime :)))
    şaka şaka, zor ama bir o kadar da kutsal meslek seninki Esra’m. Rabbim mükafatını verecektir inşallah.

  7. @kalderavolkan, ewet bazen öğrencilerin üstüne çok geliniyor.Bazısı hak ediyor belki ama bazısı hiçte hak etmiyor 😀 inşallah ablacım,inşallah..

  8. bize de geliyorlardı, kardeşim küçükken.. şefkatle bakıyorduk o zaman ne kadar zor iş yaptıkları diye ama bi yandan da arkadaş oluyorduk onlarla 🙂

    valla gerçekten en çileli mesleklerden biridir, hakikaten sevmek lazım eğer bu işi yapacaksan.. o yüzden Allah sana sabır versin diyorum 🙂

    keşke hamile kalanlar bildirseler de adresleri belli olsa sonra ebeler belli noktalara hücum etseler dimi 😀 ne kadar kolay olurdu o zaman..

  9. @dailylifequide, hoşgeldin , teşekkür ediyorum,gerçekten sabır isteyen işimiz var ki bunu bugün daha iyi anladım stajımda 🙂
    Hamileler keşke sağlıkocaklarına bir seferlik gelip adreslerini bildirseler..Üzerimizden o kadar büyük yük kalkacak ki 😀
    Bu arada sizin eve gelen ebeler şanslı, tahmin edebiliyorum nasıl ağırladığınızı, bazı evlerde biz de çok güzel ağırlanıyoruz 🙂 Ebelere kucak açan kardeşleri seviyorum 😀

  10. nefret ediyorum gebe aramaktan kapı kapı gezmekten yüzümüze çarpılan kapılardan sanki istemeyen zorla anlatmak hoşuma gidiyo görev aşkından değil ki hoca zulmünden ya bırakırsa bırakır o bi tarafada söylenmeleri seni boğacak gibi bakmaları milletin önünde sana bir sürü alternatig sunup sana aptal muamelesi yapmaları yüzünden sabahın kründe milleti uyandırıyoruz valla vebali hocalrın tatlı uykularınzdan uyanmanızın ..

  11. @zeliş, bacım hoşgeldin.. Bu arada emin ol seni çok iyi anlıyorum 😀 Malum beraber az gebe aramadık .. Bulması ayrı dert, eğitim vermesi ayrı dert, kadını evde bulması ayrı dert.. Karteksi ayrı dert, hocayla gitmesi ayrı dert… daha da saysam neler çıkar.. Ya o sağlık ocağından beş posta inip geri çıkmamıza ne demeli.. 😀 Ya ne günler atlatmışız annem 😀


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

