Gönderen: esraycr | 12/05/2009

LAF, NASIL İSTENİRSE ÖYLE ANLAŞILIR DİMİ?

İnsan takılıyor bazen sorulan sorulara.. Mesela ;

Doktora muayeneye gittiğimde hep aynı soruyu sorar. Şikayetiniz nedir? Yıllardır benim kahrımı çeken vücudum, az tekledi diyerekten nasıl şikayet edebilirim ki? (Nankör müyüm de şikayet edeyim.) Fakat bu soruya sessiz kalmak yerine, tüm şikayetlerimi çekinerek söylüyorum. Üzerine bastıra bastıra söylenip durmaya gerek yok.İnsanlık hali diyip nasıl hoşgörülü oluyorsak ,bu da vücut hali  diyip hoş görmek lazım  😉 Öyle değil mi?

Kışın bir iki kez buzda kayıp düşüyorum 😉 (Hemen toplanıp kalkmaya çalışırım. Kendime gülmeye başlarım.) Fakat düştüğümü gören insanların yanıma gelip de; ne oldu? demelerine gülüyorum. Kışın ortasında karın üzerine oturup piknik yapacak halim yok. Düştüm ve düştüğümü gördünüz, daha neden soruyorsunuz ki? Bunun yerine yardıma ihtiyacınız var mı diye sorabilirsiniz dimi?

Sohbet ortamında kişilerin anlattıklarını dikkatle dinlemeyi severim.Bazen laf lafı açıyor hesabı konu dağılıp gidiyor.Öyle yere geliniyor ki,artık anlatanda neyi anlattığını ve anlattığı konuya nereden geldiğini unutuyor.İlginç bir soru yöneltiliyor dinleyicilere.. Buraya nereden geldik? Ya da nerede kalmıştık? Sen anlatıcı olarak nereden gelip,nereye gittiğini bilmezsen biz hiç bilmeyiz ki? (Çık çık)

Gelelim beni seviyor musun sorusuna? Kişi ikilem yaşıyorsa ya da karşısındakinden bu sözü duymak istiyorsa sorar : Beni seviyor musun? Ardından bir soru daha.. Peki ne kadar seviyorsun? Eğer karşınızdaki kişi sizi seviyorsa zaten bunu size sormadan söylerdi.(ya da söylemesi gerekirdi) Gelelim duygularını saklayan illa sorunca söyleyen insanlara..Sorulunca söylenen,sorulmayınca da söylenebilir..(Aklıma bir arkadaşım geldi,annesi ona hiç seni seviyorum dememiş,hep o sorunca sevdiğini belirtirmiş.Garip ve zor bir durum.)

Bu soruları çoğaltmak mümkün..Şimdilik bu kadar.Finallerim başladı bu arada..Allah yardımcımız olsun diyorum ve yazımı noktalıyorum. 😀

Responses

  1. hayırdır gece gece 🙂

  2. “düştüğümü gören insanların yanıma gelip de; ne oldu? demelerine gülüyorum” harbiden de böyle insanlar var mı ya ?

    finallerde Rabbim hepimizin yardımcısı olsun ! Başarılar, iyi olan kazansın :))

  3. Hah işte benim yaram 🙂 Eşimle öyle diyaloglar yaşarız öyle saçma sorularına sabrım tükenmiş halde cevaplar veririm ki sitendapcılar halt etmiş yanımızda :))

    Finallerde başarılar…

  4. Katılıyorum.Finallerde de başarılar Esra.

  5. İlk iki paragrafta iki şey öğrendim. Hastalığı kötü görmemek ve düşene yardıma ihtiyacınız var mı diyerek sormak. Finallerde siz ben ve herkese başarılar. :))

  6. @papatya,geceleri yazıyorum ben genelde 😉
    @mÇakır, malesef gelip soran insanlar var . Gerçekten soruş tarzı önemli,yoksa iyi niyet komik şekilde yansıyor karşı tarafa..
    Amin,sağolasın..
    @kalderavolkan,genellikle eşler arasındaki diyaloglar daha komik oluyor. Hele kişilerde yanlış anlamaya meyillik varsa gerçekten sitendapçılar solda sıfır kalıyor..:D
    sağolasın..
    @enes39, sağolasın..
    @immortalance, amin inşallah hepimiz iyi haberlerle dönemi kapatırız.. bol başarı diliyorum herkese.. Yazıyı irdeleyerek okumana sevindim..

  7. benim de sohbet sırasında en sinir olduğum şeydir konunun dağılması.. aslında bazen iyi noktalara gelebiliyor ama yine de amacına ulaşmadan dallanıp budaklanan tartışmalar konuşmalar olduğunda geriliyorum.

    sevmek konusuna gelince de, insanlar sevmek eylemini gururdan daha çok yaptıklarını zannediyorlar ve bu yüzden dile getirmiyorlar… çekiniyorlar vs. ama yine de empati kurmak lazım. biri bunu soruyorsa sevildiğini duymak istiyordur, ona istediğini verip mutlu etmek lazım.. eğer karşı taraf da söylemiyorsa sevdiğini onu da suçlamamak lazım yani, mesela bir anne mutlaka seviyodur çocuğunu..
    ya da sevgili de seviyordur ama her zaman belli etmez.. ne bileyim bir çok yolu vardır sevdiğini gösteren.. onları okuyabilmek laızm.. şimdi burda bir post daha yazmanın alemi yok.. 😀 uzatmıyım daha fazla.. haklısın canımcım…

    ayrıca inşallah iyi geçmiştir sınav dönemin biraz geç oldu ama anca keşfettm artık kusura bakma 😉


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

