Gönderen: esraycr | 29/04/2009

LÜTFEN SENDE SAKLI KALSIN.. ;)

İnsan doğru olanı yaparken çelişkiye düşmez,eğer  çelişkiye düşülüyorsa bilin ki onda bir terslik vardır.

Mesela bir şey anlatacaksınız,aklınızdan: anlatsam mı ?Anlatmasam mı?Diye bir düşünce geçiyorsa,anlatacağınız sizde saklı kalsın,anlatmayın.Muhtemelen söyleyeceğiniz size zarar verecektir. Belki de karşınızdakine..Aslında bu çelişkiye düşüren bizi vicdanımız.İç muhasebemizi öylesine güzel yapıyor ki,ben onun ışığında yaptığım hiçbir  şeyden pişman olmadım.Hatta kararlarımı çoğu zaman kendileri sayesinde veririm,kararlarımdan dolayı pişman olduğumu ise  hiç hatırlamıyorum.

Doğruluğundan emin olunan  şeylerin çelişkisine ise düşmüyoruz.Mesela,ben hiç ,annemi sevsem mi sevmesem mi çelişkisine düşmedim 😉 İçiniz rahat oluyor,endişelenmiyorsunuz,çünkü yaptığınız şeyin ‘yüzde yüz’ doğruluğundan  eminsiziniz.Çelişeceğiniz bir durum yok ortada..

Bugün üç farklı arkadaşımla üç farklı yerde bu durumla karşılaştım 😉 Esra sana bir şey söyleyeceğim,söylesem mi?Söylemesem mi bilmiyorum ? denildi..Cevabım hepsine karşı aynıydı.O zaman ; ‘söylemeyin’..  🙂

Çünkü çelişkiye düşüyorsunuz.. 😉

 

Responses

  1. söylemek istediğini direk kırıcı olmadan söylemelisin.arkadan da atıp tutmamalısın.tereddütün varsa söyleyim mi söylemeyim mi diye bence ya söyle yada söyleme insanı geriyor bu.merakta da bırakıyor.diyorsun ben yanlış bir şey mi yaptım acaba?yada n’oldu?böylelikle karşındaki insanın kul hakkına girmiş oluyorsun.kesin altında bir şey vardır söylesem mi söylemesem mi demenin.kişi vicdanen hür değildir.başını yastığa koyduğunda rahat değildir.söylese kendini üzecektir yada karşı tarafa zarar verecektir.sana sır olarak verilmiş bir şey olmasa bile dememen gerekir.seni yakın bulmuş söylemiş.ondan ona laf taşımak yanlış bir şey.bir gün çetin cevize çatıp başını belaya da sokabilirsin.ha hiçbir şey olmasa rab görüyor.bir de yemin et sana diyeceğim o da yanlış yemin bu kadar ucuz mu?allah kitap üstüne yemin et v.s.yalan söyleyen inandırmak isteyen insanların işidir.karşındakini kendine inandır ona güven ver.valla bak yemin et bak demene gerek kalmaz o zaman.karar bir kere verilir üstünde düşünülür.küstüm oynamıyorum demek olmaz bunu çocuklar yapar.onların ki tatlı çekiliyor.ama yoruyor bu tarz şeyler.içinden geçeni söyle kalmasın.karşındaki kişi senin beyninden geçeni bilmez.onu bile söyle düşüncen de bile insanlara ihanet etme.insanlara sevdiğini söyle.seni seviyorum demek zor değil.söyle bir kelam et de kelamın nereye gideceğini bil.çok kırma çok da kırılgan olma.beni de oyalama diyeceksen de kardeşim:)demeyeceksen de benim kafamı meşgul etme oş şeylerle:)haksız mıyım?haksızsam bildiriniz:)telefon:54…. 🙂

  2. Doğru söylemişsin. Bilinçaltı dedikleri de bu muhasebeyi yapıp çelişkiye düşüren duygu olsa gerek 🙂

  3. O ne ya “birşey” söyleyeceğim, söylesem m?
    E ben içeriğini bilmeden nasıl derim söyle ya da söyleme.
    Ama valla ben merak ederdim açıkcası :))

  4. Yorum yapsam mı yapmasam mı ?? 🙂

  5. Bu yazıyı okuduğumda aklıma şöyle bir konu geldi. Genelde bir kişi ile bir sır paylaşacağımız zaman sana bir sır vereceğim ama kimseye söyleme. O arkadaşa zaten güveniyorsak bunun sır olduğunu söylemeden, direk konuyu paylaşırız. Eğer ki o kişiye güvenmiyorsak hiç konuyu açmanın anlamı yok.

  6. ”Önce düşün sonra konuş” ince nokta..:))

  7. @elif,duygularıma tercüman oldun :)Bence beni çok iyi anlamışsın,uzunca bir yorum yazmışsın,yüreğine sağlık..
    @Mehmet,doğru söylüyorsun demişsin,Sanki bundan önce söylediğim herşey yalandı 😀
    @kalderavolkan,Ablacım ben pek merak etmiyorum,şu saniyeye kadar ne diyeceğini bilmiyordum,şu saniyeden sonrada ne diyeceğini bilmek istemiyorum diyip konuyu kestirirp atıyorum 😀
    @y.aydemir,Madem çelişkidesin yapma o zaman yorum 😀
    @resul aydoğdu,Bence de doğru söylüyorsun,fakat insanlara sır vermeden önce bin kez aramızda kalacak diyoruz:D
    @zehra,genellikle biz bir şeyi söylüyoruz ve ondan sonra söylediğimizi düşünüyoruz 😉

  8. Bana sana sır vereceğim diye söyleyen kişilerin söyledikleri pek sır gibi gelmiyor. Ayrıca o kişiye karşı anlamsız bir tereddüt duyuyorum. Sen bana gerçekten güveniyorsan direk söyle arkadaşım, benden niye yemin alıyorsun ki ? Söylemeyeceğim dediğim halde, sana inat gidip onu paylaşmasını bilmiyorum sanki 🙂

  9. insan her yapacağı ve söyleyeceği şeyde vijdanına danışmalı,vijdanı rahatsa mesele yoktur,
    sır konusunda şu atasözünü paylaşmak istiyorum,
    “sırrını söyleme dostuna,
    o da söyler dostuna”
    ben prensip olarak sırrımı kimseye söylemem,
    söylersem de ancak annem ve kardeşime ve eşime söylerim,
    sevgilerimi yolluyorum.
    http://hayatcemresi.wordpress.com/


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

