Gönderen: esraycr | 21/04/2009

İLK OKUYUŞTA YAZIDAN BİŞEY ANLAŞILIYOR MU?

Hastalarımla bu ufak bilgiyi çoğu zaman paylaşırım.Aklıma gelmişken sizinle de paylaşayım :D(Bu anlatacağın çok basit demeyin,ilaç bilimiyle uğraşan değerli kişilerin,kıstaslarını açıklayacağım)

İlacı aç karnına içmek  ne demektir?Tok karnına içmek  ne demektir? Hiç araştırdık mı?Durup düşündük mü? (Şahsen  bu bölüme gelene kadar,  aç karnına içilecek ilaçları kahvaltımı yapmadan önce içerdim 😀 😀 Bu yüzden belki de bir türlü adam akıllı iyileşemezdim,ya da aynı hastalığa çok çabuk bir daha yakalanırdım.)

Peki doğrusu nasıl olmalı?

İlacımız aç karnına içilecekse : son yemekten 2 saat sonrasından başlayarak,bir sonraki öğüne 1 saat kalana kadar geçen sürede içilmeli.(Dur şimdi anlayacaksın demek istediğimi)

Aç karnına bi ilaç içelim 😉  ,Örneğin sabah kahvaltımı 8 de yapıyorum.Öğle yemeğimi ise 12 de yiyorum.O zaman ilacı şu saatler içinde almalıyım. 10 ile 11 arası..(öğünden 2 saat sonra,diğer öğünden bir saat önce)

Tok karnına almaksa tam tersi,yemeği yedikten, 2 saat içinde ilacı içmemiz ve yemek yemeden 1 saat öncesinde ilacı içmemiz tok karnına olur.Yani;

Sabah 8 de kahvaltı yapan birisi için, tok karnına ilaç içmesi şu demektir,saat 7 ile 10 arasında ilacını içmelidir.

Bazı hastalıklar vardır ve bu hastalıklarda ilaç kullanımı çok önemlidir.Özellikle dakikası dakikasına ilaç verilir ve denilen gibi aç karnına ya da tok karnına alınması önemlidir.Yoksa hasta asla iyileşemez.

!!! Yemekten 50 dakika önce bir ilaç aldığımızda tok karnına almış oluyoruz.Fakat yemekten bir saat önce ilacı alırsak aç karnına almış oluyoruz.

Aramızda mutlaka şunu diyen olmuştur: hemen kahvaltımı yapayımda ilacımı içeyim,doktor tok karnına iç dedi çünkü..Hemen alel acele kahvaltı yapmaya gerek yok,iç ilacını yarım saat, 45 dakika sonra da kahvaltını yap.(Merak etme, ilacı yine doktorun önerdiği gibi ,tok karnına almış oluyorsun 😉 )

Not:Umarım anlatabilmişimdir. 😀

Responses

  1. :))…

  2. “Umarım anlatabilmişimdir”
    Dalga geçmesene bee :))

    Ama valla ilaç içmeye yeni başlayan annem için süper oldu.

    Print almalıyım print almalıyım :))

  3. Hayır

  4. Harika anlatmışsın. Eeee nolucak şimdi ,bu güne kadar aç karnına içmem gereken tüm ilaçları meğer tok karnına almışım benn :))

  5. @zehra,:D
    @kalderavolkan,yuk abla dalga geçmiyorum 😀 bilginin işinize yaradığına sevindim..Anne ne Allah şifa versin,geçmiş olsun..
    @Enes39,yorumcunun açık sözlüsünü seviyorum,bence tekrar oku anlarsın 😉
    @anka, sağollllll, bundan sonra aç’lar açken,tok’lar tok’ken.. Umarım içmeyiz ama içersekte doğru içelim ki ilaçlarımızı,erken iyileşelim..Ablacım bu zamana kadar işin doğrusunu anlatmayanlar utansın bize.. 😉

  6. ne demek istedin pek anlayamadım:)please try again later:)(daha sonra tekrar deneyiniz)umarım anlatamadın:)umarım anlatabilmişimdir:)

  7. Mimleyim mi seni ha mimleyim mi?Niçin burada doktorlukla ilgili yazılarını yazıyorsun?

  8. anlamadım 😀

  9. anladım anlamasına da anlamadığım şu…

    niye kimse bunu anlatmıyor yaw

    ….

  10. @elif,ben seni anladım 😉 en azından birimiz anladık anlatmak istediğimizi..
    @enes39,doktorlukla ilgili yazılarımı yazmıyorum,çünki ben doktor değilim 😉
    @kedice,tekrar dene 😉
    @Kimse işini doğru düzgün yapmıyorki..Aslında bu bilginin çok bilinen bir bilgi olması lazım,çünki herkes hayatında çok kez ilaç içmiştir.

  11. bu bana arkadaşlarla “geceleri” tartışmamıza benziyor 🙂 şöyleki cumartesi gecesi hangi gece ? saat 24 den sonrasımı yoksa öncesimi sonrası için artık pazar oluyor e öncesi deseniz iki tane var bir bölümü cuma 24 den sonra bir bölümü pazar 24 den önce 😀 bilmem anlatabildimmi 😀

  12. @kedice,sorma aynen sizin durum misali..Anladım ben anlattığını,inşallah sen de benim anlattığımı anlamışsındır:D


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

