Gönderen: esraycr | 13/04/2009

AYRILIKLAR,BİRLİKTE GEÇEN ZAMANLARIN ZEKATIDIR..

 

Bizim,bayram sabahlarımız çoğu zaman buruktu.Hep sevdiklerimiz,akrabalarımız uzağımızdaydı.Hem de ne uzaklık,otobüsle gitmeye kalksanız on iki,on üç saat sürecek yollar.(Bitmeyen yollar , bitmeyen özlem en önemlisi bitmeyen sevgimiz vardı.)

Çocuk aklımla hep düşünürdüm. – Ne kadar  çok zaman geçmişti teyzemi görmeyeli.Ya beni unutmuşsa,ya artık eskisi kadar sevmiyorsa..Ne yapıcam o zaman? Gitmeye kalksam gidebilir miydim?Yürüsem hiç durmasam? Bende bakarım  levhalara ne olacak ki,bulurum her halde,kaybolmam.., Ama ,gece ya karanlık olursa,ya beni kaçırırlarsa.. Yok yok annem babamla gideyim.Hem onlarla giderken,geçen seferki üstlerimi de giyerim,unutmuşlarsa da oradan hatırlarlar belki..– Ufaktım o zaman minik bir kızdım..

Dedim ya bayram sabahlarımız hep buruk geçerdi,çok azdır bayramda ailecek toplandığımız.Her birimiz bi yerde,toplanamazdık çoğu zaman.Hep telefonda bayramlaşırdık,sabah kahvaltılarımızsa hep sessiz olurdu.Aslında neden sessiz olduğunu bilirdik ama kimse birbirini üzmemek için konuşmazdı.Suskun bir bekleyiş..Sonra komşularımız gelirdi,bizi hiç yalnız bırakmazlardı..

Yuvamız hasret kokulu,duvarlarımız yalnızlığımızı beklerdi.Akrabalarımızın gelmesi evde bayram havası yaratırdı.Sabaha kadar uyumadan konuşurduk,yorulmadan ,nefesimiz tükenircesine özlemimizi paylaşırdık..Ayrılık anları hep kendimi tutardım.Annem ve ablam hep ağlardı.Babamsa bir köşede hepimize bir şey demeden beklerdi.Bilirdi neden üzüldüğümüzü ama elinden ne gelirdi ki?

Ben dedim ya, kendimi tutardım diye.İtiraf ediyorum,yüreğime akıtırdım göz yaşlarımı.Kimseler görmese de ben de ağlardım.İliklerime kadar üşürdüm,gözlerimin içi yanardı.Hiç susmayan ben, birden sus pus olup,çekilirdim bir köşeye..

O zamanlar kendimi avutacak güzel bir söz buldum.Açıkcası ben mi buldum,bir yerden mi duydum bilmiyorum. 😀 Yukarıda blogun başında yazdığı gibi..Ayrılıklar, birlikte geçen zamanların zekatıdır. Herşeyin zekatı verilmelidir,görüşmenin de..Beraberce vakit geçirmenin de zekat,ı ayrı kalmak..Zekat vermek iyidir ,her şeyin zekatı verilebilir aslında..Verildikçe de ,zekatı verilen şeyin bereketi artar.Biz de beraber geçirdiğimiz günlerin zekatını ,ayrı kalarak veriyoruz ki,daha fazla birlikte zaman geçirelim diye..

(öss)Sanırım ayrı kalmak kaderimiz,24 tercihimden 10 tanesi Kütahya dandı.Gelin görün ki nasibim 13 saat kadar uzaktaymış.Yok ,yok..Üzülmemek lazım ne de olsa ayrılıklar birlikte geçen zamanların zekatı..

Yine uzaktayım,yine yalnızım ama en önemlisi unutulmamaktayım.Daha da güzeli ben zaten buna alışkınım..

Responses

  1. Ayrılıkların bittiği çoşkulu mutlulukların başladığı anlar hep seninle olsun..

  2. ağlattın beni Esracım…sana hep sevdiklerinle bir arada olacağın güzel bir dünya diliyorum..ve sanırım o dünya cennette olacak…

    yine çok güzel yazmışsın..yüreğine sağlık…

  3. önemli olan yüreklerin bir olmasıdır mesafeleri yendigimizde aynı mekanda oluruz. Rabbim sevdiklerimizden ayırmasın.Gönül sevdigiyle beraberdir

  4. @y.aydemir,cümlemizin olsun inşallah 🙂 çok sağolasın
    @Ruberu,ağlatmak değildi amacım,her ne kadar ağlayarak yazmış olsamda yazıyı 🙂 Helal et hakkını,üzdüm seni sanırım
    @gülhan,annecim yorum için sağol 😀

  5. asıl vatanda sevdiklerimizle beraber olmak dileğiyle…

  6. Merhabalar canim,
    ayrilik cok zordur, onun acisini iyi bilirim.
    Evlendigimin 3. günü almanya ya geldim.
    Ve kizim 16 aylikti izine ilk gittiyimde.
    Canim ülke ici ayriliga ayrilik deme, buraya gelmek isterken pasaport,vize sorun üzerine sorun cikiyor. Ben rahat tr ye gelsemde yanimiza gelen giden olmuyor, bir 11 yildan sonra annem, kizimin dügünü icin simdi yanimda, cok mutlu oluyoruz. Allahim baska ayriliklar vermesin, sevgiler….

  7. Rabbim sevdiklerinle ömür boyu hayırlı, sağlıklı bir yaşam nasip etsin inşallah! güzelcim…:))

  8. @elif,amin abla.
    @anneeminkızıyım,senin yazdıklarını okuyunca halime şükür ettim:) Tencerenin dibi kara seninki benden kara misali..Allah yardımcın olsun …
    @Zehra,ablam cümlemize inşallah.. 😉

  9. sevgili esra.. kalemini, uslubunu çok beğeniyorum.. yazında kendimden birşeyler buldum. okuyucuya bu duyguları hissettirebilmek büyük başarı. canı gönülden tebrik ederim..

    dilerim, öğrenim hayatın yaşadığın en son ayrılık olur..

  10. @Çiğdemm,teşekkür ediyorum,allah razı olsun..Böyle tepkileri almak çok hoşuma gidiyor,çünki sadece kendimi değil bizi anlatmış oluyorum..(Amin,cümlemiz sevdikleriyle beraber olsun inşallah..)


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

