Gönderen: esraycr | 28/03/2009

ŞİŞŞŞŞŞŞTT :)

Uyku düzeni olayı bende hiç yok  sanırım, saatimiz şuan da 4.39 gün ağarmak üzere.Güneş neredeyse saklandığı yerden çıkacak. Horozlarımız biz de buradayız dercesine bağırıp çağırıyorlar. Çoğu kişi rüya aleminde, bazıları ise benim gibi uyanık…

Makara gibi yatağın içinde bir sağ ,bir sol yapıyorum. Dönüp durmaktan çarşafım üzerime dolandı J Küçük çaplı boğuşma hallerindeyim.  Gözlerimde uyku namına bir şey yok. Akşam ya da öğlen de uyumadım. 

Sevgili uykum sana yamuk mu yaptım? Ters bişey mi söyledim?              Neden beni terk ettin bilmiyorum.Eğer dargınsan bana ondan gelmiyor isen, seninle barışa varım.  Yok ben geldim ama seni beğenmeyip kaçtım Esra hanım diyorsan, çok kalbimi kırmış olursun haberin olsun J Aslında bir bakıma gelmediğin de iyi oldu, Aklıma seninle ilgili şeyler geldi..

Makaleler de, bir yerlerde okumuştum, insanlar ışık açıkken uyumamalıymış. Işık açıkken uyuduğumuzda beynimizdeki melatonin hormonu salgılanmıyormuş. Işığı kapattığımızda uyurken salgılanan bu hormon kanseri ve erken yaşlanmayı önlüyormuş.Hatta bu olayı araştıran abi ablalar asla ışıkta ve gece lambası açıkken uyumayın diyor.Hoş ben uyuyamıyorum az bir ışık bile olsa..

Bir başka uykuya dair bildiğim şey ise, insanın uyuma süresini kendisinin belirleyemediği. Vücudumuz ihtiyacına göre, ne kadar isterse o kadar zamanı uykuda geçirirmiş.Bazen çalan saatleri duymamamızın,uyandığımızda yataktan çıkamamamızın sebebi de bu olsa gerek. Tabi mutlaka uyanmamız  gerekiyorsa, bizi sarsarak uyandıran kişiler varsa, vücudun ayarladığı süreyi otomatik olarak çalmış oluyoruz. Daha sonraları alacaklı olan taraf, belirlediği süreyi bizden alıyor J( Sanırım ben zamanında fazla uyumuşum ve vücudumun benden alacağı yok.)

Başka aklıma gelen şey ise, aslında esnemek beyni uyandırırmış.Mekanizmayı kısaca ele alırsak esnediğimizde akciğerlerimize giden hava miktarı artar.Kaslarımız hareket eder, kanımızdaki oksijen miktarı artar.Metabolizma hızlanır ve hareketlilik başlar.Esneme eyleminde vücut kendine gelmeye başlar. Eğer uyumak için esneme eylemi yapılsaydı, bebeklerin ağızları hiç kapanmazdı. Fakat tam tersine 12_13 haftalığa kadar bebekler neredeyse hiç esnemez. J Kısaca esnemek vücudun uyumamak için verdiği savaş J

Uykumun kulaklarını çınlatıyorum ki gelsin diye J Ortalıklarda yok.. En iyisi biraz tehdit etmek.Geliyorsan gel gelmiyorsan gelme, fazla naz aşık usandırırmış.İnan 10 dakikaya gelmezsen bir daha seni almam.

(Uyku bastırmaya başladı,üzerime bir ağırlık çöktü.Zor yazıyorum yazımı J Sanırım tehdit etmem işe yaradı,korktu kerata 😀 ) Tehditten yarım saat sonra.. J Uyumak için gözlerini kapatır..

 

Responses

  1. Ben o sıralar bir uyanmıştım, sonrasında bir daha uyudum 🙂

    uyku ile biz arkadaşız. Nerede nasıl olduğu hiç önemli değil, çok barışığız biz 🙂

  2. Çok uyudukça beyin tembelleşebiliyor. Düzenli uyku gibisi yok. Bir gün 7’de bir gün 13’de kalka kalka günlerden bir şey anlamıyorum. Uyku çok tatlı geliyor ama gece erken yatmaktan da nefret ediyorum. Sabahta bu yüzden kalkamıyorum 🙂

  3. Üniversiteye kapak attığımdan beri uyku düzeni ifadesi bana yabancı geliyor, harbi ne idi o ya ?

  4. Uykun geldiğine göre uykun beyaz bayrak sallamış heralde 😀

  5. @Mehmet, benim için konuşur musun uykuyla bizide barıştır?Esra seni bekliyormuş der misin ? 😀
    @Resul Aydoğdu,Zamanla uykusuzluk düzenine alışılıyor.Dediğin gibi çok uyumakta beyin için iyi değil.Ben fazla uyuduğumda başım ağrıyor mesela, vücuduma da iyi gelmiyor çok uyumak:)
    @mÇakır, ben hep böyleydim.Hatta öss ye hazırlanırken diyordum ki gece nöbeti olan bir işte çalışmak isterdim.Dediğin gibi fakat bir çok insanın üni ye başlayınca uyku düzeni değişiyor.
    @Aytekinet,Sorma sorma o beyaz bayrak salladı ama benim canım çıktı :)Ben ona yakında bayrak direği sallıyacağım 😀


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

