Gönderen: esraycr | 16/03/2009

İĞNE OLMAK…:)

Hastalandığımızda,kalçamızdan olduğumuz enjeksiyon biraz can acıtıcıdır. Sedyenin üzerinde sakin olmayıp,kendimizi de kasıp, sıkarsak canımızın acıması daha da artar. Tabi bu canın acıması durumu iğnenin dokumuza girdiğindeki andan başlar ve ilacın verilme kısmında zirve yapar. Antibiyotikse verilen ilaç, işimiz biraz daha yaştır J

Peki herkesin canı aynı şekilde acır mı? Örneğin şişman insanlar iğne olurken daha fazla acı duyarlar.İlacın gitmesi gereken hedef doku kas içidir. Hasta eğer şişmansa yağ dokusu daha kalındır. Enjekte edilen ilacın bir kısmı kasa,diğer kısmı da yağ dokusuna gider. İlaç daha fazla yakmaya başlar.Yağ dokusundan  ilacın emilmesi de zordur. İlaç zor emildiği için daha geç etki eder ve hastalar daha zor iyileşir.Bu sorunun giderilmesi içinse,şişman insanlarda kullanılacak enjektör uçlarının daha uzun olması planlanıyor.Böylelikle yapılan ilaç hedef dokuya gidecektir. Eğer obezitelik durumu varsa ,ilacın tamamına yakın kısmı yağ tabakasında kalır ve iyileşme çok uzun sürede olur.Verilen dozu da artırmak gerekebilir.

Enjeksiyonu yapan kişinin de, halk deyimiyle elinin hafif olması çok önemlidir. J(İğne yapmanın püf noktalarıyla da ilgili ilerleyen günlerde bir yazım gelecek . J) Eli hafif olmayan birine denk gelirseniz,yandığınız andır.İlacın verilmesinden sonra sedyeye adeta yapışma durumuyla karşı karşıya kalacaksınız.

Küçükken çok ağlardım iğne olurken, her çocukta ağlar zaten. J Zamanla utandığımdan ağlamamaya başladım. Bugün enjeksiyon odasında staj yaptığım için, içimden bunları yazmak geldi..Ağlayan kerata çok oldu. Tekme atanlar,laf söyleyenler.. daha neler neler J

Dur Esra yazıyı bitirme…

Bir de evde, bu iş ile ilgili bilgisi olmadan enjeksiyon yapanlar var. Yapana sorsanız ,iğnenin ucunu  ne nereye batırdığını bilir, ne de ilacı nereye gönderdiğini bilir. Düşük ayak diye tabir edilen durumdan tutunda ,bacak aksamasına kadar her sonuç ortaya çıkabilir. Hastanın sinirine denk getirilecek olan iğne ile onun yürümesini,koşmasını elinden alabilirsiniz. Damarına denk getirirseniz hastayı ölüme kadar sürüklersiniz. Diyelim bunlar olmadı, ilacın alerji yapıp yapmayacağına garanti yoktur. İlaç alerji yaparsa, ani müdahale için elinizde ne kadar bilgi ve malzeme var bunu da düşünmek lazım. ^Şuana kadar çok gördüm eğitimsiz iğne yapanı ama dediğin gibi olmadı^ diyenlere ise sözüm, hasta sizin yüzünüzden belki iyileşemedi, belki kontamine olan iğne ucunuz ,hasta da başka hastalığa da yol açtı.Nereden biliyorsunuz ve nasıl vicdani yükümlülüğü kabul ediyorsunuz?

Üst paragraf biraz ateş püskürürcesine oldu fakat olması gereken de buydu.

İğnesiz günler J

Responses

  1. iğneyi yapan kişinin eli ne kadar hafif olursa olsun iğneden oldum olası korkarım.Ağlamam ama ağla deseler koyuveririm 😀 zor tutuyorum kendimi

  2. küçüklüğümde çok fazla doğayla içiçe olduğumdanmıdır nedir çok iğnelik oldum. penicilininden penaduruna zehirli örümcek ısırığı için verdikleri iğnelere kadar envai çeşit iğne ile tanıştım. ama serpil hemşire iğne yapmıyodu! iğne saplıyordu! gelde feryat etme 🙂

  3. @Aytekin, samimice olmuş yorumun teşekkürler 🙂
    @kedice,sana denk gelen iğnelerde tam okkalı olanlar.. küçükken canın fazla yanmış.Benimde senden kalır tarafım yok 🙂 2008 yılında kaç kez iğne olduğumu sağlık karnemden hesapladım, 42 tane 🙂 3 tane de hepatit aşısı var 🙂 (İğnelerimi zaman zaman arkadaşlarım yaptı, gel de elin ağırmış de 🙂 ) ahh serpill hemşire ah.. 🙂

  4. valla iğne lafını duyar duymaz kalbim küt küt atar.İğne olacağım zaman 10 kişi zor zapteder beni….neyseki 3 tane kaldıı

  5. @nihan, Önce hoşgeldin diyelim sana, geçmiş olsun az kalmış 3 tanecik…
    Ben yapsaydım kimsenin seni zaptetmesine gerek kalmazdı 😉 Ben bugün 3 nolu sağlıkocağında enjeksiyon odasındaydım,beklerim 😉

  6. bende staj göruyorm yüzlerce iğne yaptım şükrler olsun ki hiç birnde düşk ayak gibi şeyler olmadı lakin gelin görünki hiç bir hemşire bana iğne yapmaya ikna edemedı elın ne kadr haff olursa olsn acıyor sonuçta duruma bakarsn ve ne oldugunu düşünürsen bi tarfnda uzun bir demir parçasnn oldugunu düşnmek korkutucu doğrusu bugune kadr çok iğne yazılmadı ama hepsını damardan yaptırdm damardan daha az acıyor 🙂 sanki yani bana öle gelıo 🙂 ama bence elıf hafıflığı yoktur hemşire iğne ucunu değiştrsn bide yavaş bir şekılde yaptıgı tattırde sorun yok bence tabı bazen kişinn deriside önemli faktör oluyor

  7. @gamze,İşin püf noktaları var,doğru yere yapmak,kası palpe ederek hissedip uygunluğunu değerlendirmek,ajutaj dediğimiz kısmı desteklemek,iğne ucunu değiştirmek,acıyı hafifletiyor.Tabi iğneyi batırırken ve çıkartırken hızlı girip çıkmak,dokuyu elimizle gerdirmek,vs vs acısını azaltıyor.Fakat ilaç penisilin türeviyse ilacın dokuyu yakmama şansı yok 🙂 fakat onun içine de jetokain ya da lidokain az bişey çekerseniz sorun olmaz,tabi gebelerde uygulayamazsınız bu iki ilacı onlara da dikkat etmek gerekir vs vs..Neyse toparlarsam,inşallah kimselere elimizden dilimizden gözümüzden zarar gelmez :)yorum için teşekkürler..

  8. aslında ben iğne aşı kan aldırma vb şeylerden hiç korkmam ama korkme işi var bi de utanma işi özellile o iğneyi popodan yapıyorlarsa işim çok kötü yanı biri senin pantolonunu sıyırıyor ve iğne yapıyor ve ben bu durum da çok utanıyorum bi keresinde çok hastaydım ve penisilin olmam gerekiyordu odada 5 yatak vardı 2 si doluydu ve bu ikşsş de erkekti salak hemşire kapıyı da kapatmadı benim pantolonumu sıyırdığında koridordaki çocuklar falan hep bana bakıyordu şansızlık tam kapının onundeki yataktayım hemşire iğne yaptı hem de iki tane ikincisini öyle acıttı ki sanki biparça kopru canımda odada ki iki erkek te bana gülğyordu biri çocuktu neysede diğeri benim yaşımda bi gençti o an yerin dibine girsen iyiydi yani

  9. Acaba bir insan kendine kolundan veya kabadan iğne yapabilirmi?

  10. Normal iğneden değil ama diş tedavisindekinden inanılmaz korkuyorum.

  11. valla iğne olurken kalbim küt küt atıyor. doktorlar hemşireler zor tutuyor allahtan şimdi 13 kişi eskiden ohooooo 19-20 kişi tutuyordu

  12. ben kendime bacagimdan igne yapiyorum ama cok zor oluyor.bi igne en az bir saatimi aliyor.aglamaktan baska elimden biseyde gelmiyo.bu korkuyu nasil yenebilirim.

  13. bence iğne olmak dünyadaki en kötü şey.çok acıtıyo hemşire şöyle uzaın dediği zaman ödüm kopuyor hele o giysiyi indirip popoya kolonya sürüp iğneyi batırması çok kötü bir his kimseye iğne olmayı önermem

  14. Ya agaıma bişey oldu yürüyemdim doktor gittik bi tane igne vurdu geçti şimdide o igneden tan ”10” igne tane verdi. Ve daha Hiç vurulmadım :S:S

  15. ben küçükken psikopat gibi “baba hadi iğne olmaya gidelim” derdim. Ama yaşım ilerledikçe tırsmaya başladım. Bi tek geçen sene olmuştum okulda aşı yaptılar oda pek acımadı nedense.

  16. son 3,5 yıldır çok sık iğne olan biri olarak şunları söyleyebilirim ki artık im iğne yaptırmıyorum önceden sahip olmadığım bu korku olayını son yıllarda edindim malesef ilk 2 yılını acı içinde im olarak yaptırdım ama o zmnlar iv gibi bir seçenek olduğunu tam olarak bilmiyordum. ameliyat sonrası hastane enfeksiyonu olan yara için 1 ay boyunca sabah akşam genta ve ampisilin kullanmak zorunda kalınca ilk 3 günden sonra sağlık memuru abiler ve hemşireler damaryolu açıp ordan yapmaya karar verdiler.ondan sonra çok nadir im kullandım. ve mümkğn olduğunca kullanmamak istiyorum.demir iğnelerini im olarak kullandım ve sanki hala acıları geçmedi…

  17. Biz evde ne gibi iğneleri acil durumlarda uygulayabiliriz? Çok mu zor? Sağlık merkezine ulaşamayacak durumdaysak mesela… Ağrı kesici…şeker vb iğneler yada en basitinden vitamin iğneleri…

  18. Şuana kadar iğne olurken hiç ağlamadım. Koldan iğne vurunca acımıyor neysede kalçadan vurunca acıyor ve eve gidince oturamıyorum 🙂 Sadece bu sorun var.

  19. Braya daha önce de yazdım yayınlamamış neden? Evde acil durumlarda bir iğne bilenin olması çok mühim.

  20. bence iğne olmak iğrenç bir şey yarın hastaneden kaçıcam

  21. Ben aslında iğne olmaktan korkmam . Hoşuma da gider . Tabi yakıyor da acıtıyor da . Ama iyileşmek için başka çare olmasa da korkmam .Ama bir tek hoşlanmadığım şey var . Eğer iğne arkadan 🙂 yapılıyorsa çok utanırım. Bir keresinde penicilin mi ya da nasıl yazıldığını bilmiyorum öyle bir iğne vurulacaktı . Ben o zaman iğne vurulmayalı 2-3 yıl olmuştu . O yüzden tedirgindim . Neyse yanımda erkek arkadaşım geldi . Hasta sevgilimi yanlız bırakmayım dedi . Aslında gelmese daha iyiydi . Sonuçta onun yanında iğne vurulurken bağıramazdım bile . Neyse enjeksiyon odasına geçtim . Girişte de iğne vurulacağımı söyledim . Ama gelen olmadı . Ben de içimden bir oh çekiyordum derken sevgilim hemşire gelmeyecek mi diye bağırdı . Keşke hemşire gelseydi ama hemşir geldi … Utandım tabi . Ben şırıngaya ilaç çekerken sen de pantolonunu sıyır yüzüstü yat ve derin nefes al dedi. Kalbim küt küt atmaya başladı . Korktum :S . SOnra iğnenin girdiğini hissettim ve çığlık çığlığa bağırdım . Hemşir bana sürekli sakin ol diyip duruyordu ama eli çok ağırdı . Sonra iğne bitti . Bi süre yattıktan sonra kalktım . Sevgilim de iğne olurken yanımdaydı bu arada . Bana bakıp belli etmeden sırıtıyordu . Beni korkak olarak gördü ve ben çok utandım … 😀

  22. bana penisilin yazdılar.
    çok korkuyorum,canım çok acır mı ?
    😦 😦 😦 😦 😦 😦

  23. Arkadaşlar ben 11 yaşındayım ve iğneden çok korkuyorum onu görünce bayılıyorum benim böbrek rahatsızlığım var . bana 9 ocak 2012 ye randevu verdiler IVP yani renkli film çekecekler çok korkuyorum ve bana en büyük şırıngadan vuracaklarmış vuruken nasıl durmalıyım da acımamalı bilgisi olan lütfen versin çok korkuyorum 😦

  24. ben şuan çok iğne yiyiyom bugün gene iğne olcam tırsıyom ayayayayayay;

  25. az önce iğneden geldim çok fena acıdı resmen oturamıyorum ve daha 8 tane var 😦 ben bittimm….

  26. iğneyi kabadan değğilde aşı olarak koldan yaptıklaında çok tırsıyorum. aslında küçüklüğümden beri çk korkuyorum.6 yaşımdayken 2 ay günde 2 kez penisilin olmuştum o zamandan beridir kimse zapt edemiyor beni iğne olurken.

  27. dün iğne olmaya gittim. yanımda sevgilimde vardı. resmen ayağa kaldırdım tüm hastaneyi. zor uzandım sedyeye. iğnem penicilin di çok fena yaktı ve daha 8 tane var hergün sabah akşam vurdurucam 😦

  28. karışık duygular yaşarım o anda

  29. ya yorumu yazalı baya oldu neden kimse yorum yazmıyor

  30. offfff ne diyosunuz offff neden mi ofluyorum çünkü yeni iğne oldum

  31. iğneden hiç korkmam ben

  32. bana güneş çarptı nedeni ne diye sorarsanız müdür karneleri verirken 1 saat bizi güneşte bekleti o yüzden güneş çarptı iğne olmaya gitmek istemiorum kalçadan vurunca çok acıyor.güneş çarpmasına ne iyi gelir söyleyin lütfen 😦

  33. geçmiş olsun nazlı nur neyin var.. ne iğnesi oldun çok yaktı..

  34. git iğneni yaptır hakan şuan bende yaptırıyorum iğne çok yakıyo ama katlanıyorum 😦

  35. Hem iğneden hemde serumdan çok korkuyorum biz arkadaşımla bi keresinde sevgililerimize şaka yapmıştık keşke yapmasaydık çünkü yaptığımız şaka gerçek oldu hem iğne hemde serum yedik ve sevgililerimizde yanımızdaydı ve çok utanmıştık arkadaşlar bence kimse hastalıkla ilgili şaka yapmasın çünkü gerçek oluyo 😦

  36. çok zor bu iğne yaptırmak yaa 😦

  37. ben doktora gittim doktorla konuşunca iğne yapalım dedi bende öyle çırpundım bağırdım bir kabus günüydü zorla yatırıdılar ama beni zapdedemediler sedyeye yarım sırtı dönük ayaklarım aşağıda yattım çok kötü bür duygu ama hareket ediyorum o da olmayınca yüz üstü ayaklarımı havada tutum yaptılar çok korkunçtu hala olucam

  38. bende hastaneye gittim doktorla konuştular sonra iğne yapalım dedi valla çok korktum kaçtım ama tuttular yatırdılar sonra ayaklarım aşağıda kalçam yukarda oda olmadı artık yüz üstü yatırıp bacağımı yukarda yaptılar yine olucam napıyım

  39. arkadaşlar ben 12 yaşındayım bir çocuğum siz yine çok şanslısınız 10 tane verilmiş size iğne bana en az 25 yaşına kadar yapılacak denildi kaç iğne onu siz hesaplayın benim işim bitti 😦

  40. beyler depositemi neydi ismi onu olucaksanız işiniz bitti onu sölim adam yarım saat iğneyi çıkarmıyor ve çok acıtıor bu arada penicil onun yanında 0 söyliyim yaw bu depositeyi görünce doktorun ağzı açık kaldı o bile korktu pf.

  41. off lütfen çook acil yardım edin. ben günde 3 defa iğne oluyorum acımaması için nasıl oolmam gerekir?? annem dizi ne alıyor ya da popomun altına yastık koyuyor kendimi sıkamıyormuşum 😦 ne yapıyım ?????

  42. ya yardım edin yarın iğne olmaya gidicem kolumdan olabiliyorum ama popoma hiç yaptırmadım çok korkuyorum penisilin en büyük boy iğne yazdı çook korkuyorum

  43. ve 10 tane yazdı

  44. ya ne olur bişey deyinnn

  45. ya bilmiyorum su ama doktor her gittiğimde sabah akşam iğne veriyor. hala yapılıyorum annem dizine yatırıyor yine iyisiniz popomu sıkınca da vuruyor yardım edin lütfen nasıl durursam acımaz ????

  46. mrb, bende şuan 10 iğnemin 6.sını oldum, sabah akşam yapılıyor kalçadan, sesim bile çıkmıyor yapılırken ama gelin görün ki iğneden korkuyorum. kan alma, serum, dişe yapılan iğne ya da damardan yapılan iğneyse sorun yok ama o kalçadan iğne feci bişey:( çok korkmama rağmen korkumu yaşayamıyorum çünkü annem yapıyor ve onun yanında belli edemiyorum, tepkisiz kalsam da iğne saatleri yaklaştıkça kalbim küt küt, sinirler gergin. yani hem korkan hem de sakin kalmayı başaran biri olarak iğne yaptrrken çok korkanlara tavsiyem şudur ki, o iğne siz ne kadar çırpınsanızda yapılacak bu yüzden mantığınızla hareket edin 20sn ye içinde bitecek ve çocukların bile dayandığı bişe ve yaptrmak da zorundayım diye düşünüp kalçanızı açıp uzanın sakın sıkmayın kendinizi ve aklınıza kötü senaryolar getirmeyin. söylemesi kolay diyebilirsinz ama şuan 10 iğneyi tamamlamak zorunda olan ve iğne verir diye doktora gitmeyen biri oldugum için hepinizi anlıyorum o korku geçmiyor ama cesaretli olmak ve kabullenmek lazım. acısından çok korkusu bizi perişan ediyor aslında.

  47. bir de lidokainli (yani içinde az miktarda uyusturucu olan iğne) alırsanız ya da penisilin, penadur gibi iğnelere uyusturucu konulmasını rica ederseniz daha az yakar. siz de benim gibi kalçadan iğneden çok korkuyosanız i.v. yolunu deneyebilirsnz yani koldan damar yoluyla da yapılabiliyorsa onu tercih edin, benim hepsi i.m. yani kalçadan alınmış, iğneyi almadan önce aklınızda olsun eczacınıza ya da doktorunuza danışın, bazı ilaçlar hem i.v. hem i.m. olabiliyor tercihinize bağlı. son tavsiye iğne olurken ya gözünüzü kapayın ya da hiç poponuza bakmayın hele ki kalçanızı hiç sıkmayın çünkü kendiinizi sıkıp kastıkça canınız daha çok yanacak, plajda güneşlendiğinizi falan düşünün, kolonya kokusunu duyup poponuz pamukla silindiğinde ‘işte geliyor, yandım’ gibi düşüncelerden uzaklaşmaya çalışn, nefes alamayacak kadar korksanız da:( ama tabi benim kadar korkuyu içinizde yaşamanızda kötü, içinizden bağırmak geliyorsa ya da ağlamak bırakın kendinizi, belki rahatlatır.

  48. iğne olmama 25 dkk var ve bu yazıyı okuduktan sonra kendimi çok kötü hissettim ühühühühüüüü

  49. off bilmiyorum ama ben halamın dizinin üstünde popom açık herkesin içinde oluyorum sen şükret haline

  50. ben akşam 10 da ve sabah 10 iki kere olmak üzere 3 gün boyunca 6 ine yaptıracağım ilki çok acıdı 3 saat sonra akşam 10 u olucak çok korkuyorum ilki çok yakmıştı ne yapmalıyım ha bu arada antibiyotik inesi

  51. Ben iğnede çok fazla korkmam 10 yaşındayım bir keresinde oldum olduk tan sonra gözümden iki damla damladı ama sonra geçti

  52. halinize şükredin bir iki kere yazılıyor benim annem ebe çocukluğumdan beri iğne olurum b12 siymiş kan iğnesiymiş kocaman oldum hala ağlarım misafirliklerde , annemin dizinde pembe popom 😀 bir dükkanda fitil olmuşluğum bile var bir kere okula gitmek istememiştim boğazım ağrıyo dedim sonra ağlayarak penicilin oldum hala da haftada bir kez yapıyor annem :((


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

