Gönderen: esraycr | 08/03/2009

GÜNEŞ ENERJİSİYLE ÇALIŞAN CEP TELEFONLARI

Telefonla konuşurken olmadık anda bir ses geliyor. Anlıyorum ki, telefonumun, beni şarj et çığlıkları. Bazı anlarda, seyahatte ya da piknikte, şarjın bitmesi insanın canını sıkan durumlardan birisi oluyor. Şarj aletin yanında olsa bile elektrik kaynağı olmayışından telefonumuz kapalıca elimizde duruyor. Bizi arayanların bize ulaşamaması hiç de istenildik bir durum değil. Mesela ben ailemden uzak olduğum için haber alamadıklarında telaş başlıyor. J Annemin tansiyonu bir anda yükseliyor.( Bu durumlarda arkadaşlarımın telefonlarının değerini bir kez daha anlıyorum.)

Son zamanlar da teknolojinin ilerlemesiyle 6 ay şarj edilmeden kullanılabilen telefonlar çıkmıştı. Sanırım insanların ihtiyaçlarını bu da karşılamayınca, şarjsız telefonlar üretilmeye başlandı.

 

Zeki olduklarına inandığım,teknolojiyi adım adım ilerletmekten öte, koşturan milletten çözüm yolu geldi. Çinliler güneş enerjisiyle çalışan telefonu üretip patentini aldılar bileJ Üretilen telefon,bir saat güneş ışığı ile 40 dakikalık konuşma sağlayabiliyor. Daha da güzel tarafı mum ya da ampul ışığını da kullanabiliyor.

Bu haberi okuyunca acaba ne zaman bu telefonlardan Türkiye ye ve benim yaşadığım şehre gelir diyordum. Aradan  iki yıl geçmesine rağmen bu telefonlardan ne çevremde gördüm ne de satışına şahit oldum. ( Bir an önce buralara gelse de, fiyatı da ucuzlasa da alsakJ Benim için telefonda sesimin karşıya net gitmesi ve karşımdakinin sesini net almam,mesaj gönderebilmem ve şarjının uzun süre gitmesi önemli. Başka da özellik aramıyorum. Fotoğraf çekiyormuş, kamerası varmış yokmuş diğerleri pekte önemli değil benim için.. J ) Daha neler çıkacak kim bilir? Bir gün konuştuğunuz kişinin kulağının kulağınıza dayandığını görürseniz şaşırmayın J

Aslında 400 milyon cep telefonu kullanıcısı olması da kötü, sağlığımız elden de gidiyor. Bazılarımız hiç farkında bile değil aslında, ama pekte yaklaşmamak lazım bu telefonlara J

Responses

  1. Bide kontürsüz sınırsız bedava çalışan telefonlar icat edilse 😀


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

