Gönderen: esraycr | 05/03/2009

İLK YAVRUŞUMUN DOĞUMU VE BEN..

BEBEĞİMBebeklerime ^yavruşum^ diye hitap etmeyi çok seviyorum. Genellikle kuzenlerime ya da alış verişte görüp sevdiğim tanıdık ya da tanımadık tüm 0_6 yaş grubuna ^yavrum,kızım,oğlum^ diye seslenip, agucuk gugucuk yapıp, sarılıp öpmeyi tarzım yaptımJ 1 yaşını geçmiş(bunlar insanın eline tam gelmelik oluyor) bebeklikten çıkmış yavruları ise mıncırdamak daha bir başka güzeldir. (Mıncırdamak: kucağına alıp, içine sokarcasına sarılıp öptükten sonra, gözlerinin içine bakıp onunla konuşmak, bu sırada mis gibi kokusunu içine çekip, şılap diye öpüp bırakmak.. )

Gelelim benim yavrularıma, şu anlık 3 taneler, sanırım bu yılın bitmesine yakın sayıları daha da artacak.

İlk yavrumu anlatayım birazcık, onun doğumuna girmeden önce abdestimi almıştım, sonra maskemi bone mi, eldivenlerimi takıp sadece gözlemlemek amacıyla doğumuna girmiştim. (Pek bir şey yapmamıştım, sadece olanları merakla izleyip, anneliği anlamaya çalışmıştım ) Anne masada yatarken ,elini tutup ona bir nebze olsun destek olmaya çalıştım. İletişimde çoğu zaman sözlerin anlatamadığı şeyleri, ufak dokunuşlar anlatır. Kimi zaman bu el tutarak,kimi zamansa sırt sıvazlayarak olur.  Anne bebeğini görünce hemen kucağına alır yani, bebeğin de anneyle yine ilk iletişimi, dokunma ile olur.  

Gelelim yavruşa,

Aradan dakikalar geçti bebek dünya ya geldi. Ohh şükürler olsun demiştim.  Sanki, ben bile rahatlamıştım. Doktor bebeği benim kucağıma verdi.  Yanımdaki ebenin işaretiyle bebeği alıp içeriye götürdüm. Orada bebek belirli işlemlerden geçti. Giydirildi,hafif vücudu temizlendi ve mis gibi oldu J

Sonra bebeği  yine kucağıma verdiler. Bu seferse babasına götür göster hadi dediler. Aldım yavruşu elime sıkıca sarıldım, bebeği ameliyat hane den çıkarıp, koridorda merakla bekleyen ailesine gösterdim. Babasının bir sarılışı vardı, görmeyin .Korkarak kucağına alıp, hemen kendisine benzetti. J

İlk kez baba olmanın mutluluğunu yaşadı, ananesi, babannesi de torunlarına baktılar,sonra tekrar ufaklığı ben aldım. Doğruca annesinin yanına yatağına J

İlk doğumu görüp izlemem böyle olmuştu. Doğum olayı benim mesleğimin en önemli parçası, doğum öncesi dönem ve doğum sonrası dönem de benden soruluyor tabi J Özellikle vurgulamak istiyorum ben  ebe adayıyım, hemşire değil. J Her ne kadar stajlarımızda ya da mezun olduktan sonra hemşire olarak ta çalışabilsek de, diyorum ya benim asıl işim ebeliktir. Ben  hastalarımı da, anne adaylarını da ,doğan yavrularımı da çok seviyorum.Allah cümlemize sağlıklı uzun yaşam nasip etsin.

İlk yavrumla halen görüşüyorum.  Size doğduğu anda çektiğim fotoğrafı da koyayım.( Ailesinden izin alınmıştır J)

Responses

  1. Maşallah. Allah analı-babalı büyütsün. Sana da mesleğinde başarılar dilerim. Bir bayan için güzel bir meslek olsa gerek 😉

  2. @Mehmet, (amin)Eğer severek yapıyorsanız, her anından ve her saniyesinden mutluluk alıyorsunuz. Dediğin gibi bayan için güzel bir meslek.(İş hayatında gece nöbetlerini saymazsak ) 🙂 Maddi olarak beni tatmin eder mi ileride ?şimdilik bilemiyorum :)fakat hep dediğim gibi maneviyatta çok tatmin edeceğinden adım gibi eminim. Laf aramızda bebeklerimin hepsi birbirinden güzel abisi 🙂 maşallah bence de 🙂

  3. bebiş çok şirin:)onlar dünya şekerleriii…

  4. Teyze oluyorsun durmadan da haberin yok 🙂

  5. Ah bide bizim meslek yazın 30 derecenın altında,kışın karın altında,baharda yagmurun ortasında arazide çalışmak ne kadar güzel olabilir ki.. 😀 Ama her işte wardır bi hayır inş ilersinide okuruzda bu kadar zorluk çekmeyiz.. Esra’ya katılıyorum eğer işinizi severek yapıyorsanız zorluklar altında ezilmezsiniz..Yeterki insan kendisini geliştirsin

  6. @ orkun,Allah yardımcınız olsun, arazide çalışmak ölçüm yapmak bir hayli zor.. Hem de yaz,kış demeden 😦 insanın kendisine de dikkat etmesi gerekiyor,arazilerde kene,börtü böcek çok oluyor. Allah korusun olmadık şeyler başına çabuk gelebilir 🙂


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

