Gönderen: esraycr | 01/03/2009

İLK TOKAT..

Hani ilkler unutulmaz ya, ben de hocamdan ilk  tokat yiyişimi hiç unutmadım.  Okuluma yeni başlamıştım, birinci sınıfa büyük bir heyecan ve zevkle gidip geliyordum. Renkli renkli kalemlerimi, icili bicili kapladığım defterlerimi, ilk hevesle büyük bir itinayla gözüm gibi koruyorum.  Hatta arkadaşlarımdan birisinin, arı mayalı kokulu silgimi ısırıp yemeye çalışması ben çığırdan bile çıkarmıştı. Ne çok üzülmüştüm arkadaşım ısırdı silgiciğimi diye. İşte böyle güzel bir hafta yaşarken, Cuma günü gelmişti. Bir haftayı geride bırakmanın mutluluğuyla, bahçede sıraya geçtik ve İstiklal Marşı’mızı okuyacağız.

Müdürümüz konuşmasını bitirmiyor, söyledikçe bir şeyler söylüyor. Bir taraftan da susun durun diye uyarılar yağdırıyordu. Daha fazla, bir haftanın yorgunluğuna ve müdürün konuşmalarına dayanamamış olacağım ki yere çömeldim. Bu sırada müdür konuşmasını bitirdi ve istiklal marşı için rahat hazır ol komutlarını veriyor.

Bense halen çömelmiş vaziyette duruyorum. Birileri kaş göz işareti yapsa da nedenini anlamıyorum.  İstiklal Marşı’nı okuduk, bitti. Evlerimize dağıldık. İki gün okuldan uzakta kalmak o sıralar işkence gibi geliyordu. Pazartesini hep iple çekerdim. J (şimdilerde durum böyle değil pek )

Pazartesi olmuştu, okula koşa koşa gitmiştim. Dersimize hocamız geldi.  Yoklamamızı aldı ve yanıma geldi. Ben daha ne olduğunu anlamadan, yüzüme iki tokat geçirdi.  Herkesin şaşkın bakışları altında, ben de daha neye uğradığımı anlamadan ağlamaya başladım. Nedendi bu tokat diye aklımdan ufacık bir şey geçmiyor? Anlamıyorum hocam neden bana vurdu? Uff çokta rezil oldum.  ‘Neden vurdunuz’ u zorla diyebilmiştim. Hocam açıklamayı yaptı, Cuma günü istiklal marşın da çömeldiğin içindi dedi. İyi de nerden bileyim, yorulmuşum ve bir çocukluk ,çömelmişim değil mi? Bir iki ay okula hiç istemeyerek gittim. O hocamdan da nefret ettim. Allah tan tayini çıktı ilk dönem sonunda gitti. Yoksa onun derslerinden nefret ediyordum. Beni okuldan hızla soğutuyordu.

Hocanın adını ve soyadını hiç unutmadım. Çağla hoca..  JBu arada ,bu eğitim sürecimde ilk ve son tokat yemem oldu.  Fakat hocanın bu bilinçsiz davranışı iyi ki beni okula gitmekten tamamen soğutmamış…

Responses

  1. Yapılan saygısızlığın cezası bu şekilde olmamalıydı.Yazık Çağla hocaya hemde çok yazık..


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

