Gönderen: esraycr | 28/02/2009

DÜNYA DÖNERKEN SES ÇIKARIYOR MU? DİNLEYİN O ZAMAN:)

Coğrafya ya dönersek birazcık, uzayda milyonlarca galaksi var. Galaksilerle beraber gezegenler de var tabi( her ne kadar ben gözümle varlıklarına şahit olamasam da, büyüklerimiz  vardır diyorsa,vardır kardeşim.) J Bu gezegenlerimizin isimlerini kısaca anarsak,Merkür, Venüs , Dünya,  Mars, Jüpiter, Satürn, Uranüs, Neptün ve Plüton dur.  Son yıllarda yeni bir gezegenin varlığından daha söz edilmişti.

Bu gezegenler güneş etrafında aynı yönde dönerler. ( saat yönünün tersine yani)

Bunları düşünüp taşınırken, aklıma bir soru geldi. Biliyoruz dünya dönüyor.(Hatta şarkılara bile çok konu olmuştur JJ Birkaç örnek mırıldanmak isterdim ama oda arkadaşım uyuyor.) Peki dünya dönerken ses çıkartıyor mu? Ses çıkarıyorsa nasıl bir ses?  Saat şuan sabahın tam 4.28 i aklıma gelen soruya bakın J Şimdi gel de uyu J

Kalktım yatağımdan,  google ile kafa kafaya verip araştırma yaptık. Ben sordum o söyledi ve bir siteye ulaştım. Buradan duyduğum sesler ne kadar doğru bilemiyorum. Fakat verilen bilgiye göre:

NASA nın uzaya fırlattığı araçların( mercury gibi), kaydettikleri seslermiş. Bilim adamlarımızın aklına iyi ki gelmiş ve kaydetmişler. Yoksa ben çok merak ederdim. J

Şimdi dünyamızın çıkardığı sesleri dinlemek için linki kullanabilirsiniz.

http://spacesounds.com/navigator/index.html

Dünyamızın üzerine tıklayarak dinleyebilirsiniz sesleri.

 

Peki bizler neden dünya nın dönerken çıkardığı sesleri duyamıyoruz? Bana sorarsanız, bayanların biraz fazla konuşkan olmasından olabilir. J Belki birazcık sessiz kalsalar duyabilirdik sesi J

İşin esprisi bir yana dünya yüzlerce kilometre hızla dönüyor. Dönüş sırasında ki sesleri duysaydık kulaklarımız o yüksek ses frekansından ne olurdu ?Bilmiyorum J Bence bir salise bile duysak sağır olmamız için yeterdi. J

Bu arada saat, 4.50. İyi ki cumartesi … J Sanırım sabah ,11 den önce uyanmam J

Responses

  1. işim olduğundan erken yattım. Yoksa sana eşlik ederdim 😉

    Bu sesleri duymak için uzaya uydu fırlatmaya gerek kalmıyor. Radyoastronomi dalında gelişmiş radyo alıcıları ile bu sesler duyulabiliyor. Bazı amatör öğrenciler yaptıkları basit radyo alıcıları ile Güneşi , Jupiteri, Güneş patlamalarını radyo teleskoplarla gözlemleyebiliyor.

    Bir ara ben de basit bir düzenek ile meteor dinleme olayına girmiştim. Radyomu geri kazanayım tekrar başlayacağım 🙂

  2. Ooo çok ilginç hiç duymamıştım sağol

  3. @mehmet, ciddi misin? o sesi duymak o kadar basit mi? Sen buralara gelde bana bir düzenek kur. Meteor filan dinleyim 🙂
    @aytekinet, bence de ilginç 🙂

  4. selam ben dilan ya
    bişiy sorcam dünyanın dönerken ki çıkardığı sesin sitesini bilen varsa söleyin neolurrrrrrrrrrr

  5. @dilan, yazının sonunda linkimiz, tıklarsan açılacaktır 🙂

  6. esra alem kızsın yaa kimin aklına gelirdi böle şeyler:):):)

  7. Sesin frekans aralığından dolayı duyamıyoruzdur. Başka bir açıklamasıda yok zaten.
    Başka kimsede ahkam kesmesin. Fizikçi olan benim 🙂

  8. @Nazlı, benim aklıma hep garip şeyler gelir bilirsin 🙂
    @Orijinal Delikanlı, fizik bilgine dayanarak yaptığın yorumdan dolayı teşekkür ederim. Bundan sonra fizik bilgilerinde sana bağlanırız 🙂

  9. Orjinal Delikanlıya katılıorm bis o sesi dutymaktan mahrumuz o sesin hertz’i bizim ses aralığıızn çoq üstündeee hem saten o sesi duyabilseydik dünya sürekli döndüğü için o ses hiç kesilmezdi ve beisde hiç uyuyamazdıkkk varmı katılan????

  10. bunları kafadan uydurmuyorum bende 11 yıllık Fen Öğretmeniyim.

  11. benim ödevim var DÜNYANIN SESİNİ NEDEN DUYAMIYORUZ? ama cevabını bulamıyorum yardım edinnnnn

  12. sınavda çıkacakmıs duygu hocam söyledi ben birlik ilköğretim okulunda 6 D sınıfından hocamı çok seviyorum

  13. ben fen öğretmeniyim ama 18 19 yıllık haaa ama bende kafadan uydururum kitaptan da akarım .

  14. esra dünya yayından fıramış ok misali tam hızla uzayda ona emredilen hedefe doğru yol alıyor. 150 milyon ışık ylı uzaklıktaki bir hedef. dünyanın dönüş sesini duyacağız birgün ve duyduğumuz anda sağır olacağız, ogün dünyanın hedefine saplandığı gündür yani sur a üflendiği gün. KIYAMET günü


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

