Gönderen: esraycr | 25/02/2009

KİMİN HATIRI VAR?

Son günlerde insanlar işlerini hallettirmek için aralara hep aracılar koyar olmuş. Fakat ne aracı olan ne de  işini yaptıran,içinde bulunduğu durumun farkında değil.  Hatta taraflar bu durumdan dolayı onurlanıp gururlanır olmuş. ^benim tanıdık var, işe girerken sorun olmadı, yaptı işte bir şeyler.^ ^benim için buraya yerleşmek çocuk oyuncağı oldu,dayı meselesi abi, devir dayısı olanlara güzel..^  ^hatırı gönlü var,onun işini halletmem de kimin işini hallederim?,hem sözü geçen insanlarız,gerektiğinde eş dost için sözümüzü geçirelim^…  Peki neden yapılıyor bunlar? Masum insanların hakları ne olacak?

Tabi canım,sonuçta olanlardan hakkı yenenlerin haberi yok değil mi? Nereden ortaya çıkacak ki? Ortaya çıksa ne olacak,kim hakkını arayacak, herkes her şeyi kılıfına uydurur olmuş..

Torpil almanın adı : ‘hatırım gönülüm var’ olmuş..

Torpili yapansa : ‘sözümüz geçer,eş dost a bu günlerinde yardım etmeyeceğiz de ne zaman edeceğiz?’ olmuş..

Fakat unutmamak lazım ki, ufacık yardımlaşma sayıp, göğsümüzü kabartarak anlattığımız bu olaylarda, rabbim in hatırını gönlünü yıkıyoruz. Onun hatırını gönlünü yıkmak bence kenera atılmaması gereken bir konu,torpil olayında bu yüzden durup düşünmek lazım. Kimsenin hakkı yenilerek ya da  kimsenin göz yaşı üzerine mutluluk olur mu?O işten hayır  gelir mi?

Biraz makam mevki sahibi insanları,yarın işimiz düşer düşüncesiyle ,el üzerinde tutmak yerine, tırnaklarımızla kazıyarak bir yerlere gelmek daha adil değil mi?. Hakkın hatırını yıkmak mı önemli,eş dost hatırı mı bunun muhasebesini iyi yapmak gerekir.

Bu konuda bazılarımızın canı yanmıştır ya da bazılarımız başkalarının canını yakmıştır, bu yüzden değinmek istedim. Ama her zaman düşünün derim, hakkın hatırı mı? Eş dost hatırı mı?

Responses

  1. sırf kendi menfaatin için bir başkasının hakkını çiğnemek hakkı çiğnemektir.hakkı çiğnemek diyoruz.önce rabbimizi üzüyoruz.ne gereği var bir başkasının hakkına gireceksin.kul hakkı ince bir mevzudur.kimseye dayı dememek en güzeli.kimsenin önünde eğilip bükülmeyeceksin.eğilmen gereken bir kişi varsa önünde o da allahtır sadece.açık ve net olacaksın.nabza göre şerbet verip kişiliğinden ödün vermeyeceksin.sağlam bir karekterin olmalı.birilerine hoş görünmek için ben de onu severim bana göre değil kardeşim.düşüncemi söylerim her ne olursa olsun.karşımdaki kişi nasıl değerlendirirse değerlendirsin ben fikrimi söylerim.çok güzel bir konuya değinmişsin kardeşim esra helal olsun sana…

  2. Bende liseye girerken bulmuştum bir tane ama kimsenn hakkını yemiş değilim.
    Oturduğum yere yakın bir lise vardı ama yeni açılmıştı ve bölgedeki en kaliteli lise olan bayrampaşa sağmalcılar a kayıt olmak istiyordum.
    400 ytl kayıt ücreti istediler tam o zaman.
    Tabi olmaz yani para çok bazıları pazarlıkla 200-250 ye halletmişler. Ama biz biraz geç gittik adam tek kuruş inmiyor
    eniştemin bir müşterisinin bir tanıdığı hiç oy vermeyeceğim bir partinin byrampaşa şube başkanını tanıyormuş
    o da bölge milli eğitim şube müdürünü
    neyse gittim m.e.b. şube müdürüne bir küçük post-it kağıdına al lan şu öğrenciyi yazmadı da al okula gibisinden yazdı.
    Bu sefer müdür mırın kırın ediyor, az biraz verseniz filan..

    Yoook geçti ooonlar.
    Para mara yok !
    Girdim.
    Birde şu üniversitede bulsam iyi olacak her dönem para vermekten bıktım yahu…


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

