Gönderen: esraycr | 19/02/2009

SAÇ KESİMİ DEDİĞİN BÖYLE OLUR..

Çocukken saç kesimim sırasında çıkardığım rezillikleri,kuaför Fatma teyze  halen anlatır durur.Bir feryat bir figan,edepsizliğim diz boyu olurmuş.Aslında o hallerimi ben de gülerek hatırlıyorum.Annem ne çok ikna etmek için uğraşırdı,kızım acımıyor, bak ben de kestiriyorum saçımı ,hem yine uzayacak dese de ben kimseyi dinlemez mızmızlanır dururdum.Fatma teyze saçımı keser,benim gözlerimden yaşlar akar dururdu..Önüme bağlanmış olan bez parçasına,dökülen saçlarıma bakıp, ağlayarak iç çektiğimi hiç unutmam.İçimden tamam yalvarırım bitsin desem de ,dışarıdan sadece ağlayan kız olarak görünürdüm..

En sinirimi bozan durum ise,aynaya bakmaktı.Aynaya bakınca arkamda saç kestirmeyi bekleyen diğer abla ve teyzelerle göz göze gelirdim,yüzlerindeki  ^tebessümü^  ve ^çocukluk işte ^  laflarını duyunca ortalığı dağıtasım gelirdi.Benim için saçım, canım kadar değerliydi o sıralar.

Bir arada , babamla berbere gittiğimi hatırlıyorum,(anlaşılan ,her yolu denemiş bizimkilerJ).Babamın beni berbere götürmesi, ilk ve son olmuştu.Berberde sıra beklerken ,önümdeki amcaya gözüm ilişmişti,berber amca  ne yapıyor bu adama ?diye uzun uzun bakmıştım.Aman Allah’ım bu gördüklerim de neydi?berber amca,koltuğa bir adamı oturtmuş ve onun yüzünü yakıyordu.Ben o zamanlar ispirtolu pamukla yapılan  işlemi,adamın yüzü yanıyor olarak algılamıştım.Zannettim ki babam da beni buraya o yüzden getirdi. Bu panik halinde duruşum ,berberin çırağının dikkatini çekmiş olacak ki,çocuk korktu herhalde demişti..Gel ben senin sadece saçını keseceğim diyip,kucağına alma hamlesi yapıp, beni koltuğa oturtacağını anlayınca başlamıştım tepinmeye…Allah  İyiliğimi versin benimde:D

Şu anlarda ise, bu yaşattıklarımın hiç birini kuaförüme yaşatmıyorum. Fakat hep saçım kesilirken dikkat ettiğim bir şey vardır, aynadan hep gözlemlemeye çalışırım.Kesilip de yere düşen saçlarıma,kuaförüm basıyor mu? basmıyor mu?J ne de olsa bir zamanlar onları başımın üzerinde taşımıştım ,  şimdi ayaklar altına alınması olur mu hiçJ

Şu önümüzdeki hafta sonu saçımı kestirmeyi düşünüyorum,kısa mı  kestirsem ?uzun mu kestirsem? Ne yapsam diye düşünürken, aklıma gelen yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istedim..:)

 

Reklamlar

Responses

  1. çocukken beni babam berbere götürürdü ve bir kenarda otururdu..berber bana “nasıl olsun abi” diye sorardı..bende iki saat anlatırdım..fakat kenardan babam 3 numara derdi.. 🙂

    saçlarımı bi amerikan kestiremedim..

  2. zaten ufaklıkların dediği olmuyor ki hiç 🙂 sadece gönlü olsun diye soruluyor, saçın nasıl olsun? diye.Dediğin gibi aslında arkamızdaki anne ve babalarımız sağolsunlar. 😀

  3. saçını kestirmeme konusunda haklıydın rapunzel gibi saçların var.maşallah diyelim de nazar değmesin:)benim saçım senin ki gibi olsa ben de kestirmezdim:)benim hep kısaydı saçlarım.küt kestirmiştim ya saçlarımı hani kibarettin abi düzeltmişti saç deyince o aklıma geldi:)bir tarafı uzun diğer tarafı öbüründen kısa:)zamanın modasını önceden uygulamışız işte…

  4. abla dur nazar edecenn bana 🙂 bu arada sen, ananemle dedemin saçına bak,bizimkiler kötü olamaz ki değil mi? maşallah fırça gibiler.. 😀

  5. […] Konuyla ilgili sizi gülümsetebilecek bir diğer yazımı da okuyabilirsiniz.. […]

  6. Benim berberim küçüklüğümde her daim babam olmuştur. 🙂

  7. @Resul aydoğdu,küçük kızların anneleri,küçük beylerinde babaları olabilir zaman zaman 😀

  8. Bende çocukken saçımı kestirmeyi hiç sevmezdim.

  9. ayy ne güldüm okurken 😀
    beerberde o korktğundaki yüz ifadeni anlayabiliyorum, aklın gitmiştir 😀

    ben de o saçlara basma olayına sinir oluyorum. herhangi bi süpürgeyle süpürüp diyio böyle içinden sayıyosun artk, pantene, gliss, ipek saç kremi, 1 saat fön, bakımlar, toplarkenki dokunmalar…

    hayaaar diyesn geliyo içinden ama çoktan gitmiş ouyo.. bi de knedimi de nankör hissediyorum o ayrı..

  10. @dailylifeguide, 😀 😀 ben de o hallerimi hatırladıkca gülüyorum.. Bu arada fatma teyze halen ananemlerin komşusu ve halen görüyorum.. bazen utandırıyor beni, saçını keselim filan diye de sık sık takılır:D
    aklım gitti gerçekten, babama nasıl kızdığımı anlatamam 😀 çocuk yaşımda psikolojimi bozdular:D
    aslında saç kestirmemek de anlamsız, sonuçta aş gelmez ekmek gelmez:D çokta uzamasına gerek yok.. 😀
    Fakat o kadar batıktan, o kadar pahalı ürünler kullandıktan sonra da kestirmek akıl karı değil:D
    işte böyle bişiyyy…:D

  11. sen sacını kestrirken aglıorsunn ama bnmkıne gelınce masallh bir elıne alınca bırakmıorsun…kestiğin saclarım dökülüor sorada yok yokaz kestm diosun:):)

  12. @melekkk, kuzum bilirsin beni, ya hu ben en fazla iki ay saçımı kestirmeden durabiliyorum artık 😀
    gelelim senin saçına, az kestim diyorsam az kesmişimdir.. 😉 Azlık çokluk kavramı değişir yani sonuçta.. göreceli meleğim 😉 Hem sen sözünde duran kaç kuaför gördün, eline makası alınca insan değişiyor…( bah saç dedin aklıma en son saç kestirmem geldi… 😉 Keşke o gün… aman ya dilim açıldı yine neyse 😉 )


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: