Gönderen: esraycr | 22/09/2009

Bayram izlenimleri…

 :(  Artık büyüklerimiz ‘ah o nerede eski bayramlar?’  demiyor.. Kimseye gidip gelmeyin diyip, gündemin konusu olan  - cinayet- i konuşuyorlar..  Büyüklerin söze başlayıp, eski bayramları anlatmasını özledim..

:( ‘Bayram çocuklara geliyor’ diyorduk ya hep.. Artık bayram çocuklara da gelmiyor.. Bayramın geldiği tek yer’ televizyon kanalları’, diyordum ki tam.. Artık eskisi kadar, bayramda yapılan televizyon programlarının da tadı tuzu yok..

:( Bayramdan bir gün önce izlediğim haber programında, haber spikeri bir kız çocuğuna soru soruyor?

Spiker : bayramda siz ne yapacaksınız? Bayramı nasıl geçirmeyi düşünüyorsunuz?

Küçük kız: bayram bize gelmeyecek ki..Bana bayramlık almışlardı, fakat sel gelince bayramlığımı götürdü..Ben bayram yapamayacağım bu yüzden…

Bu haberi izlediğimde göz yaşlarımı tutamayıp, başladım ağlamaya.. Ertesi gün, yani bayram sabahı , bayramda giyerim düşüncesiyle aldığım elbiseyi giymek yerine, diğer kıyafetlerimden giydim.. (Bu elbise ömrümde aldığım ikinci elbisem olsa da..)

Responses

  1. Geçen aylarda doğuda bir köydeki düğün sırısında pek çok insan katledilmişti kadın çocuk yaşlı denmeden hatırlarsan. Bayram akşamı haberlerde; bayram sabahı o köyde katledilen insanların mezarlarına yakınları bayramlaşmaya gitmişler. Spiker orda 8 10 yaşlarında bir çocuğa: “bayram nasıl geçiyor senin için?” diye sordu. Çocuk : “Annesiz bayram nasıl geçsin ki” diye bir cevap verdi. Bana da en çok bu dokunmuştu.

  2. Bayramın mübrek olsun canım…

  3. Gerçtekten de çok kötü oldu bu sel felaketi. Baksanıza çocuğun tüm hayallerini silip götürmüş. Ne diyelim, en kısa zamanda yardımlar yerine ulaşır, aileler eski gücüne yeniden ulaşırlar.

  4. Garip duygular bunlar, bizler çok genç sayılırız, ama değişimin bizler bile farkındayız. Ne mutlu ki hala ailecenek bayramlık alıyoruz, bayram sabahı namaza gidiyoruz, hep birlikte kahvaltı yapıyoruz, kapımıza hala bayram cocukları geliyor, hala büyüklerim bana eski bayramları anlatıyor, ben bile elimi öpenlere harçlık veriyorum ama ilerisi korkutuyor beni.. Güzel bayramlara ulaşmak ve yaşamak dileklerimle, bayramınızı tebrik ederim.

  5. Ferhat’ın dediği olayı bende hatırlıyorum.Bu bayram benim için güzeldi.Bütün kuzenlerim köydeydi :) Pazartesi her şey hakkında bir derleme yapacağım.

  6. Bayramda mahalledeki çocuklar bayramın her günü günde iki kere şeker toplamaya geliyordu…. :)

  7. Merhaba Esracım, bir büyük olarak eski bayram anılarını anlatmayı hala seviyorum ve senin de dediğin gibi bu geleneğin yaşatılması lazım bence de.

    Eskiden biz de çocukken teyze çocuklarıyla beraber bir araya gelip ilk gün ikindi vaktine kadar ne kadar şeker toplayabilirsek toplardık, tüm gücümüzle… İkindi vakti tüm akrabalar toplanıp dedemin kabrini ziyarete giderdik, yaklaşık 50 kişi olurduk neredeyse. Büyükler dua eder, Kur’an okur, biz de akşama kadar topladığımız şekerleri dedemin kabrine serpiştirirdik. Ki bayramda şeker yiyemeyen çocuklar ve kuşlar, karıncalar da şeker yesin ki onların sevabından kabir sahibi istifade etsin diye. Tabii şekerler çok fazla olurdu, biz de aynı düşünceyle diğer kabirlere de şeker koyardık.

    Bize büyüklerimiz böyle öğretmişlerdi çünkü.

    Herşeye rağmen çocukların bayramda şeker toplama geleneğinin devam ettirilmesi lazım bence. Kapımıza gelen çocuklara güleryüz göstermeli, onların bayramlarını can-ı gönülden kutlamalıyız.

    Vesselam…

  8. Türkiyedeki sel yinede bence ucuz atlatıldı şimdilerde filipinler sel altında ve son 40 yılın en büyük seline mahkum.Şimdilik 140 tan fazla ölü varmış :(

  9. doğum günün kutlu olsun : )


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

